همسران موفق چه می کند

همسران موفق چه مي‌كنند؟

همسران موفق چه مي‌كنند؟حتما تاكنون دقت كرده‌ايد كه برخي همسران در هر طبقه اجتماعي، خانوادگي ، شغلي يا تحصيلي ارتباط بسيار موفق و صميمانه‌اي با يكديگر برقرار مي‌كنند.

تحقيقات روي هزاران زوج نشان داده كه همسران موفق چندين گام اصلي را در برنامه‌هاي خود قرار داده‌اندكه در اين بخش به آنها اشاره مي‌كنيم:

ـ‌ همسران موفق حتما آشنايي قبل از ازدواج را در شرايطي صحيح آغاز كرده‌اند. افراد موفق مي‌دانند كه صرفا ديدن يكديگر در خيابان يا اينترنت و آشنايي‌هايي از اين دست زمينه مناسبي براي ازدواج نيست. آنها در صحبت‌هاي قبل از ازدواج نيز به گفتگوهاي جدي مي‌پردازند. مسائلي از قبيل اين‌كه چه مواردي براي طرف مقابل ارزش حياتي دارد. چه مواردي او را بشدت تحت تاثير قرار داده يا خشمگين مي‌كند. نظر او راجع به امور مالي يا فعاليت‌هاي اجتماعي چيست و… نه اين‌كه او متولد چه ماهي است؟ چه رنگي را مي‌پسندد و چقدر در روز تلويزيون مي‌بيند و…

همسران موفق چه می کند

ـ ارتباط موفق نياز به ادبيات خاصي در گفتگو دارد. همسراني كه سعي مي‌كنند در گفتگو با يكديگر هرگز صداي خود را بلند نكنند، تماس چشمي‌ برقرار كنند، بخوبي به حرف‌هاي طرف مقابل گوش كنند و اگر نكته‌اي را متوجه نشدند به جاي قضاوت منفي در مورد آن محترمانه سوال كنند موفق‌ترند.

ـ هدف از طرح مسائل رسيدن به توافق است. يكي از عوامل مهم در ارتباط موفق بين همسران اين است كه مسائل را مورد بحث قرار نمي‌دهند تا به مشاجره و يافتن مقصر بينجامد بلكه مسائلي طرح مي‌شود تا در راستاي اهداف زوجين با توافق دو طرف حل و فصل شود. مطمئن باشيد كه قضاوت از قبل و حالت منفعلانه در بحث‌ها موجب مرگ رابطه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  شوهرم باهام سرد شده و بی محلی میکنه

ـ رسيدن به تفاهم نتيجه ابراز عقيده آزادانه طرفين است. برخي از همسران نسبت به خود يا افراد خاصي چنان تعصب دارند كه حتي همسرشان جرات نمي‌كند در اين محدوده‌ها وارد شود و نظر خود را بگويد. در چنين شرايطي مشكلات هرگز به سطح نمي‌آيند تا خارج شوند و همواره مانند يك ديگ زودپز در فكر طرف مقابل مي‌ماند تا روزي منفجر شود. در عوض بهتر است بگذاريد همسرتان در مورد شما يا اطرافيان با رعايت ادب و احترام نظر بدهد تا حتي با وجود اختلاف نظرات و سلايق توافق و تفاهم بيشتري حاصل شود.

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین