حسادت فرزند بزرگتر به نوزاد 

حسادت فرزند بزرگتر به نوزاد

سلام جناب دکتر پور علی زاده مشاور خانواده اصفهان روزتون بخیر باشه من از شیراز مزاحمتون میشم پسری دارم ۳ سالشه. پسر شاداب و اجتماعی بود خیلی زود زبون باز کرد اما از وقتی خواهرش بدنیا اومده حرف نمیزنه گاهی فقط کلمه میگه که اونم درصورتی که چیزی بخواد مدام ناخناش رو لای دندوناش میذاره حتی ناخن پاهاشو دخترم ۳ماهشه و همانژیوم شدیدی روی دستش بود که با لیزر تخلیه ش کردیم و باید مدام حواسم بهش باشه تا درمان شه به همین خاطر پسرم رو مادرشوهرم شبها میبره پیش خودش و روز میاره که من بتونم از دخترم نگهداری کنم

وقتی پیشمه خیلی محبتش میکنم باهاش حرف میزنم بازی میکنم سعی میکنم جلوی اون دخترم رو زیاد بغل نگیرم ولی فکر میکنم میخواد تمام توجهم به اون باشه چون اگه اونو بغل کنم‌ با اشاره میگه بذارش زمین منو بگیرواقعا توی بد موقعیتی گیر کردم لطفا کمکم کنید

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

استاد پور علی زاده روانشناس مذهبی در اصفهان

با سلام و ادب مادر گرامی باید خدمت شما عرض کنم این رفتار فرزند بزرگتر شما تا حدودی طبیعی است و رسیدگی به نوزاد هم طبیعی است بخصوص اگر بیمار باشد .

گاهی ما چنان سرگرم مراقبت از نوزاد می شویم که فرزند بزرگتر را فراموش می کنیم بخصوص امروزه که وجود نوزاد در خانواده ها نادر است با آمدن او تمام توجه ها معطف او می شود .

پور علی زاده پور علی زاده پور علی زاده

مطلب پیشنهادی:  فقط آقایون بخوانند / دلایلی که همسرتان را غمگین کردید!

وقتی مادر شما فرزند اول را با خود می برد تا شما به نوزاد بیشتر رسیدگی کنید فرزند بزرگتر با خود فکر می کنید که من زیادی هستم و او آمده جای من را گرفته و حق ندارد چنین کند و لذا حساسیت نشان می دهد پس باید شما بیشتر مواظب حال دل او باشید .

مشاوره رایگان در ایتا

راهکارهایی را عنوان می کنم بکار بگیرید حتما نتیجه خواهد داد :

۱) او را درک کنید و مورد توجه قرار دهید

۲) در انجام کارهای نوزاد به او هم نقش دهید ، به او بگویید ما باید با همکاری هم به او رسیدگی کنیم تا بیماریش خوب شود و بزرگ شود ، باید از او مواظبت کنیم .

۳) شاید روزهای اول بخواهد به او آسیبی بزند اگر مشاهده کردید می خواهد او را بزند دستهایش را بگیرید و بگویید می خواستی با او بازی کنی بیا با خودم بازی کن ، به من ضربه بزن ، اون تاب شوخیهای تو را ندارد

۴) اگر چیزی برای نوزاد خریدید برای فرزند بزرگتر هم یک چیزی که زیاد گران نباشد بخرید ، چون اگر وسیله ی گران بخرید عادتش می شود و باج خواهی می کند تا ببیند او هم مورد توجه هست

۵) مقایسه ی توهین آمیز نکنید مثلأ ببین این بچه چقدر خوب و ارامه اما تو اذیت می کنی .

شاد و سلامت باشید

 

آموزش درمان افسردگی . وسواس ، مهارتهای زندگی در کلینیک دکتر پور علی زاده

مشاوره کودک

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره پورعلی زاده بهره مند شوید.

مطلب پیشنهادی:  حد و مرز حریم خصوصی نوجوان

 

مشاوره ازدواج

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با استاد پور علیزاده در تماس باشید.

 

مشاوره خانواده

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده استاد پور علیزاده در تماس باشید.

 

مشاوره روانشناسی

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با استاد پور علی زاده در تماس باشید.

 

عشق

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با استاد پورعلیزاده در تماس باشید.

 

مهارت های زندگی

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با استاد پورعلیزاده در تماس باشید.

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین