رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا خیر ؟

رابطه پیش از ازدواج داشته باشیم یا نداشته باشیم؟

رابطه پیش از ازدواج اگر لازم است حد و اندازه آن باید تا به چه میزان باشد؟ آیا باید شامل روابط جنسی نیز بشود؟

رابطه پیش از ازدواج داشته باشیم یا نداشته باشیم ؟ این پرسشی ست که اگر میخواهید یک زندگی مشترک موفق را تجربه کنید ،باید پاسخی درست به آن بدهید. به شما توصیه میکنیم در خصوص مسائلی که مربوط به امر ازدواج و تشکیل خانواده می شود ،سهل انگاری نکنید و رابطه پیش از ازدواج از مهمترین این مسائل است. زیرا اگر شما بدون مشورت با مشاور خانواده و ازدواج تنها بر مبنای دانسته های خود در این مورد اقدام کنید، ممکن است خود را دچار مشکلات گوناگونی کنید. اما این پرسش خود منجر به ایجاد پرسش های دیگر می شود .رابطه پیش از ازدواج اگر لازم است حد و اندازه آن باید تا به چه میزان باشد؟ آیا رابطه پیش از ازدواج باید شامل روابط جنسی نیز بشود ، اگر پیش از ازدواج با فردی که با او در رابطه هستیم ، ارتباط جنسی برقرار کنیم چه تاثیری در نگرش او نسبت به ما خواهد گذاشت ، آیا به پیشرفت رابطه ما کمک خواهد کرد و یا برای آن مضر است؟

رابطه پیش از ازدواج مفید است یا مضر؟

مسائل مربوط به ازدواج ، مسائلی بسیار مهم در امر سلامت روانی هستند ، و به همین دلیل پرسش هایی از این دست را به دقت مورد بررسی قرار داده اند. پرسش هایی که بسته به شرایط پاسخ هایی متفاوت دارند. باید بدانیم مسایلی که به سلامتی روحی و روانی زندگی انسان مربوط میشوند از دسته مسایل منطقی ریاضی نیستند که برای آنها همواره جواب هایی واحد وجود داشته باشد .رابطه پیش از ازدواج نیز جزو همین دسته از مسائل است . لازم به توضیح نیست که داشتن یک ازدواج مناسب چه نقشی در سلامت روانی ما ایفا میکند، به همین دلیل پیش از انجام هر اقدامی در زمینه مسائل عاطفی از جمله رابطه پیش از ازدواج یا عشقبازی پیش از ازدواج لازم است ابتدا از راهنمایی های مشاوران بهره مند شویم. آنچه که باید به آن توجه داشته باشید اینست که در خصوص داشتن روابط قبل از ازدواج نکته ای حائز اهمیت وجود دارد که معمولا به آن توجه نمیشود. در مورد داشتن و یا نداشتن روابط قبل از ازدواج بیش از هر چیز، این شما هستید که تعیین کننده اید . پاسخ این پرسش در درون خود شما ست ، این نوع شخصیت شما و میزان هوش اجتماعی شماست که تعیین کننده جواب این پرسش است ،محیطی که در آن زندگی میکنید نیز میتواند عاملی تعیین کننده باشد . به نظر نمیرسد برای جوانی که در استرالیا زندگی میکند و جوانی دیگر که در یک شهرستان کوچک قصد تشکیل خانواده داده پاسخ های یکسانی وجود داشته باشد .اما چه عوامل دیگری میتوانند در پاسخ به سوال داشتن روابط قبل از ازدواج آری یا نه تاثیر گذار باشند .عوامل بسیار دیگری می توانند دخیل باشند. عواملی همچون باورهای مذهبی، تربیت خانوادگی ، ساختار جنسیتی خانواده ، میزان تحصیلات ، …
فراموش نکنید که طبیعت زندگی بیرحم بودن است و در این میان ما ناگزیر به انتخاب تصمیمات درست در طول زندگی خود هستیم. آیا تا کنون شنیده اید فردی که در یک حادثه رانندگی فلج شده و مجبور است بقیه عمر خود را بر روی صندلی چرخدار سپری کند ،بگوید من تنها یک سبقت غیر مجاز گرفتم ،یک سبقت غیر مجاز نباید چنین عقوبت سختی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  نکات طلایی ازدواج دختران بالای ۳۰ سال

۳عامل مهم برای داشتن یا نداشتن رابطه قبل از ازدواج را بشناسید

باید بدانید که زندگی بیرحم است ، طبیعت شکیبا نیست و ما همواره تاوان اشتباه های خود را به بدترین نحو خواهیم داد .بنابراین در خصوص زندگی آینده و روابط احساسی خود با دقت عمل کنید و همواره از راهنمایی های مشاوران در پیمودن مسیر عاطفی زندگی خود بهره ببرید‌. باید بدانید که مذهب و سنت یک عامل تعیین کننده در رابطه پیش از ازدواج است. اگر شما در خانواده ای سنتی زندگی می کنید و یا گرایشات مذهبی در شما قوی ست، احتمالا پاسخ به پرسش رابطه پیش از ازدواج آری یا نه ، یک نه بزرگ باشد. همچنین ساختار جنسیتی خانواده یک عامل تعیین کننده دیگر است .اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که تنها پسر خانواده هستید و به جز خودتان دارای چند خواهر میباشید ،باز در شرایطی متفاوت قرار دارید. جغرافیای محل زندگی عامل مهم بعدی ست .اینکه محل زندگی شما در کجا واقع شده است در پاسخ به پرسش ارتباط پیش از ازدواج آری یا نه موثر است. اینکه شما در یک شهر بزرگ زندگی می کنید و یا در یک شهرستان کوچک، به طور موثری در پاسخ به این پرسش اثر گذار است، یافتن پاسخ این پرسش در واقع یافتن پاسخ یک معادله روانی ست. پس لازم است در این زمینه خود را از راهنمایی های مشاوران بهرمند کنید و از آنها کمک بخواهید.

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین