پسر ۶ ساله ام خجالتی است یه سلام نمیکنه ازش سوال می پرسند روش نمیشه جواب بده

پرسش از استاد پورعلیزاده بهترین مشاور خانواده

_ بیش فعالی پسر ۶ ساله ام خیلی بهتر شده ولی هنوز خجالت یه سلام نمیکنه ازش سوال می پرسند روش نمیشه جواب بده 

سوال شما عزیز

سلام استاد عزیز و بزرگوار آقای پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان خداقوت چندوقت پیش در مورد بچه پسر ۶ساله ام ازتون سوال کردم که بیش فعالی شدیییییید داشت و همه را عذاب گذاشته بود به لطف خدا و یاری شما امسال رفته کلاس اول و خیلی خدا را شکر آروم شده درس ومشقش هم قشنگ مینویسه ومعلم ازش راضیه به خدا اینقدر مادر وپدرش خوشحالن که قابل گقتن نیس اصلا بچه صد درجه تغییر کرده ومن لازم دونستم که این خبرشادی رابه شماهم بدم چون پرسیده بودم از شما آیا کسی بوده از مراجعین شما که در کودکی پسربیش فعال و بیقرار وخشن و پرخاشگر داشته باشه طوری که همه عاصی شده باشن وبچه ش الان بزرگ شده باشه و آروم شده باشه و شما استاد عزیز و صبور راهنمایی کردید باز هم تشکر.

و یه سوال که داشتم اینه که این بچه خجالتیه سلام نمیکنه و دوست داره همه جایی بره ولی ازش سوال میکنن روش نمیشه جواب بده وسلام کنه ولی تومدرسه خوبه … خدا را هزاران بارشکر… خدا سلامتی به شما وخانواده ی محترمتون بده.

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس در زمینه ی درمان افسردگی ، استرس را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام و احترام خیلی مشعوف شدم که سعی کرده آید بیش فعالی بچه را کنترل کنید. در مورد برطرف کردن خجالت و کم رویی او به نکات زیر توجه و عمل کنید :

مطلب پیشنهادی:  بچه دار شدیم ولی اخلاق شوهرم خوب نشد

۱) اجازه دهید کارهایش را خودش انجام دهد و مسئولیت کارهایش را بعهده بگیرد

مثلأ اگر پرسیدند از شما اسم فرزندتون چیه ؟ شما پاسخ ندهید ، بگویید از خودش بپرسید

۲) با نظارت خودتون خرید کردن را به عهده اش بگذارید ، مثلأ در ماشین بنشینید و نگاهش کنید و او را برای خرید چیزی به مغازه بفرستید

۳) همین رفت و آمدهای متعارف را انجام دهید شخصیت او اجتماعی می شود و کم روییش برطرف می شود .

 

پیروز و سربلند باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین