آیا به نوجوانم اجازه بدم با دوستاش ، همکلاسی هاش بره بیرون گردش؟

پرسش از استاد پورعلیزاده مشاور تربیت کودک و نوجوان

آیا به نوجوانم اجازه بدم با دوستاش ، همکلاسی هاش بره بیرون گردش؟

سوال شما عزیز

سوال بعدی اینه که پسر ۱۳ ساله ام چند بار گفت هم کلاسی هام میگن بریم بیرون از صبح تا عصر مثلا این هفته گفت گفتن بریم ناژوان پدرش اجازه نداد گفت خودمون میریم وبعد با فامیل رفتیم کلی بهش خوش گذشت پدرش میگه زوده که بادوست بره بیرون هرجا خواستی بری خودم میبرمت میخواستم ببینم اجازه بدیم که بره بیرون با همکلاسی هاش یا نه؟

نوجوانی که با همکلاسی میرود بیرون

بیرون رفتن با همکلاسی

اجازه ندادن به نوجوان برای بیرون رفتن

آیا به نوجوانم اجازه بدم با دوستاش بره بیرون

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر گرامی امام صادق علیه السلام فرمودند: خوشی زندگی انسان کامل نمیشود مگر با داشتن دوست همراه . و واقعأ خوش بحال کسی که دوست واقعی دارد. خواهر و برادر را نمیشود انتخاب کرد اما می توانیم دوستان خوبی را انتخاب کنیم و یک دوست خوب می تواند حال آدم را خوب کند در موقعیت‌هایی که حالش خوب نیست !

والدین نگران رفت و آمد بچه ها ، کجا میرود ، با کی می رود ، منحرف نشود … هستند و درست هم هست اما داشتن دوست و همنشینی با آنها نیاز دوران نوجوانی است.

انسان به محض ورود به دوران نوجوانی نیاز به برقراری روابط اجتماعی پیدا می کند و کنترل های شما خیلی جواب نمی دهد شما هرگز بعنوان پدر و مادر نمی توانید جای دوست را برای فرزندتون بگیرید ، باید خوشحال باشید که مهارت دوست یابی دارد و با رفتار دوستانه از او حمایت کنید و با او رابطه‌ی صمیمانه ایجاد کنید تا بتوانید مهارت های لازم در مواظبت از خود را به او آموزش دهید.

مطلب پیشنهادی:  آنچه فرزندان در هنگام طلاق والدین باید بدانند / فرزندان هنگام طلاق والدین چه باید کنند؟

امام علی علیه السلام فرمودند : دوست از خویشاوند نزدیک تر است .

اگر فرزند شما با کسانی معاشرت می کند که افراد شایسته ای نیستند بخاطر آنست که شما با او رابطه ی درستی ندارید. اگر پدری با تهدید با فرزند خود صحبت کند او هیچ گاه مشکلات خود را با او در میان نمی گذارد و حرف شما را هم نمی پذیرد .بجای درک فرزند او را قضاوت می کنید و این همه چیز را خراب می کند .

پس با فرزند دوستانه برخورد کنید تا وقتی به او می گویید با فلان دوست مواظب باش ( نه اینکه با او نرو ) او بفهمد شما بعنوان پدر و مادرش آدم دانایی هستید و حتمأ در کفش رفیق من ریگی هست و من باید مواظب باشم و فاصله بگیرم باید گفتمان شما درست باشد ، مخفیانه سر کیف یا جیب او رفتن کار را درست نمی کند.

ما چاره ای جز پذیرفتن این دوست یابی فرزند نداریم چون او می خواهد با این کار استقلال خود را ثابت کند ، آموزش و هشدار لازم را بهش بدهید و اجازه دهید آزمون و خطا کند .در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین عزیز حتی در روزهای تعطیل رسمی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی بهروزی و موفقیت عزیزان شما آرزوی ماست

مطلب پیشنهادی:  پسر ۱۱ ساله زیاد به درس خوندن علاقه نداره، سوال براش نامفهومه، بازیگوشه

 

نوجوانی که با همکلاسی میرود بیرون

بیرون رفتن با همکلاسی

اجازه ندادن به نوجوان برای بیرون رفتن

آیا به نوجوانم اجازه بدم با دوستاش بره بیرون

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین