آیا همه بچه ها باید درسخوان باشند؟ من خیلی تلاش کردم که پسرم توی درس ضعیف نباشه !

پرسش از استاد پورعلیزاده مشاور کودک اصفهان

آیا همه بچه ها باید درسخوان باشند؟ من خیلی تلاش کردم که پسرم توی درس ضعیف نباشه !

سوال شما عزیز

سلام اقای پور علی زاده من دو فرزند دارم پسرم امسال کلاس سوم ابتدایی است. من خیلی تلاش کردم که پسرم توی درس ضعیف نباشه ولی هرچی تو این چند ماه رفتم مدرسه معلم ازش راضی نیست معلمش ب من گفت که سر کلاس حرف می زنه و وقتی هم صداش میزنم درس بلد نیست جواب بدهد. امتحان های دی ماه را هم اصلا نتونست جواب بدهد در حالی که من توی خانه خیلی باهاش کار کردم بخصوص ریاضی خیلی تو درس خواندن به من وابسته شده از طرف مدرسه بردمش پیش مشاوره و مشکلات بچه ام را برایش گفتم پسرم بمن میگه من یاد میگیرم ولی یادم میره و مشاوره گفت که بچه ی شما مشکلی نداره واین که یادش میره ممکنه تیروئید داشته باشه و یا کم خونی و بعد هم ب من گفت که توخودت باید بری پیش مشاوره برای اضطراب و استرس و ب من گفت که بچه را در درس خواندن رها کن و بهش نگو که برو مشق بنویس اقای دکتر پسرم حرف گوش نمی دهد همین طور من باید بهش می گفتم برو تکالیف بنویس امروز معلمش ینوشته داده ب پسرم که من برم مدرسه برای درس خواندنش من هم گفتم بهش که نمی یام بیام معلم شروع میکنه بگه درسش خوب نیست. نمی دونم چیکار کنم لطفا من راهنمایی کنید که چیکار کنم چطور با پسرم در درس ها کار کنم؟ من خودم تا پنجم ابتدایی خواندم شوهرم هم تاسیکل خوانده ولی اون روز که سر کار هست شب هم که میاد اصلا نمیگه این بچه درس میخونه یانه کاری ب این کارها نداره نمی دونم پسرم مشکلی داره یا اینکه علاقه ای به درس خواندن نداره نمی دونم چیکار کنم شما من راهنمایی کنید که چه کنم؟ ممنون

مطلب پیشنهادی:  نوجوانم ناگهان مه و مات میشه و ذول میزنه / دروغگویی

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس کودک اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و ادب شما که نباید تلاش کنید که پسرتون در درس ضعیف نباشد ، شما باید انرژی و انگیزه ی درس خواندن به او بدهید برای او از اهمیت و ارزش تحصیلات صحبت کنید تا باور کند یکی از راههای موفقیت در زندگی تحصیلات عالیه است اگر سر کلاس تا این حد شیطنت و بازیگوشی زیاد دارد شاید بیش فعال باشند و بهتر است اول با یک روانشناس دیدار کنید و بعد به صلاحدید ایشان به روان پزشک مراجعه کنید .

اگر خود شما اضطراب دارید تنش ایجاد می کنید و فرزند خود را هم مضطرب می کنید گرفتاری فرزند شما از رفتارهای اشتباه شماست و والدین بعنوان اولین الگوهای کودک می توانند با رفتار صحیح آینده ی فرزندان خود را بسازند .

درس خواندن ، تلاش و امید به آینده و انگیزه دادن توسط شما می تواند اتفاق بیفتد پس کودک خود را مجبور به درس خواندن نکنید ، اجازه بازی ، تفریح به اندازه به کودک خود بدهید تنش‌های خانه را برطرف کنید و به درمان اضطراب او بپردازید .

 

سلامت و شادمان باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین