به نوجوانم اجازه بدم اینستا و فیلتر شکن نصب کنه ؟/ نوجوانان از چه سنی می‌توانند در اینستاگرام فعالیت داشته باشند؟

  • صفحه نخست
  • کودک و نوجوان
  • به نوجوانم اجازه بدم اینستا و فیلتر شکن نصب کنه ؟/ نوجوانان از چه سنی می‌توانند در اینستاگرام فعالیت داشته باشند؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس تربیت فرزند در اصفهان

به نوجوانم اجازه بدم اینستا و فیلتر شکن نصب کنه ؟/ نوجوانان از چه سنی می‌توانند در اینستاگرام فعالیت داشته باشند؟

سوال شما عزیز

سلام آقای دکتر شب بخیر ممنون از راهنمایی تون یه سوال دیگه هم اینه که هفتم بود براش گوشی خریدیم من و پدرش باهاش صحبت کردم که اینستا و فیلتر شکن نداشته باشه اونم قبول کرد ولی الان هم سن هاش تو فامیل اینستا دارن ولی من زیر بار نرفتم پسر عموش براش فیلتر شکن نصب کرده بود من همون روز فهمیدم و پاکش کرد ولی همیشه میگه شما به من اعتماد ندارید که اجازه نمیدید اینستا داشته باشم از فضای مجازی روبیکا و ایتا داره که اونم زمانی که نیست من چک میکنم حالا سوالم اینه که کی اجازه بدم اینستا نصب کنه؟

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب نوجوان در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و احترام امروزه استفاده از فضای مجازی ، اینترنت ، پیام رسانه‌ای مختلف و ورود فرزندان به این فضا و آگاهی از مسایلی که آنها را دچار انحراف می کند از دغدغه های والدین به شمار می رود چون نمی دانیم فرزندانمان وارد چه کانالهایی میشوند و چه چیزهایی را می بینند !!

نوجوان با ورود به فضای اینترنت می تواند سطح اطلاعات ، مهارتهای خود را بالا ببرد و از این شمشیر دو لبه استفاده کند و با توجه به کم تجربگی و تغییرات خلقی نوجوان بعضی خطرات در کمین اوست بخصوص برای نوجوانی که در این زمینه بخواهد شیطنت هایی هم داشته باشد .

مطلب پیشنهادی:  روش صحیح برخورد با پسری که دوست دختر دارد

شرکت اینستا سن استفاده از محصولاتش را ۱۳ سالگی عنوان کرده و ما مشاورین هم بر همین عقیده هستیم. نقش شما پدر و مادرها در استفاده ی نوجوان ازاینستا و اینترنت بسیار حساس و مهم است اگر با تکنیکهای روانشناسی رفتار نکرده باشید و رابطه شما با او صمیمی نباشد کار خیلی سخت خواهد شد .

شما والدین محترم به نکات زیر توجه فرمایید : 

۲) اشتباه ترین کار برای نظارت روی نوجوان منع استفاده از اینترنت و موبایل است مثل آنست که شما فرزندتان را از تحصیل باز دارید ، اینترنت و فضای مجازی چنان با زندگی ما عجین شده که اجتناب ناپذیر است .

۳) شما والدین نمی توانید بگویید فرزند من وارد فضای مجازی و اینترنت شد و منحرف شد ! باید دید چرا مستعد آنست که به دنبال مسایل سمی در فضای مجازی برود !

۴) از مورد علاقه های فرزندتون مطلع شوید اینکه او چه چیزی را دوست دارد بداند و پیگیری کند ، اگر دنبال رقص و مسایل جنسی است باید ببینید چرا !؟ شجاعانه مشکل را پیدا و حل کنید ! آیا مشکل در خانه ی شما ست ؟! مادری که می گوید مدرسه باعث افت تحصیلی فرزند من شده و دیگران را مقصر می کند به حل مشکل کمکی نمی کند .

۵) با فرزند خود رابطه ی صمیمانه و احترام متقابل داشته باشید ، هر چه برای فرزند شما نامناسب است به او گوشزد کنید

۶) خلأهای عاطفی ، کمبودها ی او را بر طرف کنید ، به او محبت کنید ، طرز رفتار درست با نوجوان را بیاموزید تا او راحت نیازهایش را به شما بگوید .

مطلب پیشنهادی:  عواقب تبعیض مادر بین فرزندان/ پسر ۷ سالم خیلی زود عصبانی میشه و از کوره در میره

 

پیروز و سربلند باشید

 

نوجوانان از چه سنی می‌توانند در اینستاگرام فعالیت داشته باشند؟

نوجوانان از چه سنی می توانند صفحه «اینستاگرام» مستقل داشته باشند؟

بچه ها از چه سنی می توانند وارد فضای مجازی شوند؟

به نوجوانم اجازه بدم اینستا و فیلتر شکن نصب کنه ؟

 

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین