زندگی در کنار مادرشوهر

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مرکز روانشناسی اصفهان

 زندگی در کنار مادرشوه

سوال شما خواهر عزیز سلام و روز بخیر آقای دکتر من امروز ویس شما در مورد خانمی که شوهرش عاشق شده رو گوش کردم

آقای دکتر برعکس شوهرم من یه خانم شیطون و سر زبون دار هستم و خیلی احساساتی و عاشق اینکه دوست داشتنم رو بروز بدم ولی خوب شرایطم خیلی سخته من امیدوار بودم امسال با این همه درخواست و غر غر و مشکلات شوهرم خودش از خونه مادرش جابه جا بشه ولی یواشکی از من رفت و مستاجر توی خونه ای که سه سال پیش به کمک هم خریدیم نشونده و چون مسیرش به محل کار و مدرسه بچه ها دوره و کمی هم خرج داره نمیاد بریم خونه خودمون ولی من میگم اشکال نداره میریم اجاره نشینی….

آقای دکتر من با مادر شوهرم توی یه طبقه هستیم وقتی شوهرم میاد اصلا نمیتونم برم جلو و خوب ازش استقبال کنم چون مادرش اینطور رفتارها رو به بچه هاش خبر میده واز طرفی هم بعضی مواقع خواهر یابرادرهاشون با رفتارهاشون اعصاب منو خورد کردن

جوری که من فقط میخام اون بیاد و گله کنم که چرا میان تو خونه یاالله نمیگن ویا به بیرون رفتن من کار دارن و ….

در کل من همیشه باید پوشیده باشم یعنی باقی خانم هاشوهرشون میاد لباس هاشون شیکتر و جذابتر میشه و من همش باید مانتو بپوشم وآرایش نکنم چون تا میاد پسر خواهر مجردش که طبقه بالا میشینه هم دنبالش میاد و تا ساعت 1.5 و 2 نیمه شب میشینن و حرف میزنن اون موقع دیگه منم کارهامون کردم و خوابم و اگه بیدار هم باشم اعصاب دیگه ندارم

مطلب پیشنهادی:  مشکلات زندگی کنار مادر شوهر 

 

من از شما خواهش میکنم بهم بگین چکار کنم تا صدای من رو بشنوه…. من علنا به خانواده همسرم و مادرشان گفتم که من اینجا اذیت میشم ولی باز هم همسرم از این خونه دور نمیشه تمام سرخوشی و شیطنت های من تبدیل شده به ناامیدی و دلسردی…..

 

لطفا پاسخ دکتر پور علی زاده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

پاسخ دکتر پور علیزاده روانشناس کلینیک روانشناسی اصفهان

مشکلات زندگی کنار مادر شوهر

خانم عزیز مشکل شما ، مشکل اقتصادی است ، وقتی درآمد شوهر شما خوب نیست زمانی که موفق به خرید خانه ای شود مجبور است اجاره دهد تا پول آن وارد زندگی شما شود و کمک خرج شما باشد .

لذا شوهر شما به مشکلات زندگی با مادرش حتی بیشتر از شما واقف است اما چاره ای ندارد ، شما باید قبل از ازدواج این مسائل را مد نظر قرار می دادید و الان غر زدن شما باعث آزار شوهرتون می شود و نتیجه ی دیگری ندارد .

 

استاد پور علیزاده

روانشناس کلینیک اصفهان

 

راهکار آنست که وقتی برادر شوهر و خواهر شوهر و بقیه رعایت نمی کنند شوهرتون را به مصاف آنها بفرستید و به او بگویید شما باید اعتراض کنید .

شوهرتون به مادرش بگوید عصر جمعه ای ما می خواهیم تنها باشیم لطفأ شما بیرون منزل بروید ، شوهرتون را آموزش بدید تا بگوید ما اذیت می شویم مرتب خواهر و برادرها می آیند اینجا لطفا شما بطور دوره ای منزل آنها بروید تا ما ساعاتی تنها باشیم ، البته شما هم باید سطح توقعات خود را پایین بیاورید و همینکه زن و شوهر همدیگه را دارید خوبه !

مطلب پیشنهادی:  تاب آوری در شغل های سخت/ از شغلم خیلی دارم آسیب می بینم ، اصلا محیط کارم افتضاحه

 

استاد پورعلی زاده روانشناس خانواده برای ایرانیان خارج از کشور

زندگی در کنار مادرشوهر

زندگی در کنار مادر شوهر

 

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین