شوهرم اگر از کسی ناراحت بشه ارتباطش با اون فرد کم می‌کنه حتی اگه پدر و مادرش باشه

  • صفحه نخست
  • همسران
  • شوهرم اگر از کسی ناراحت بشه ارتباطش با اون فرد کم می‌کنه حتی اگه پدر و مادرش باشه

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان

شوهرم اگر از کسی ناراحت بشه ارتباطش با اون فرد کم می‌کنه حتی اگه پدر و مادرش باشه

سوال شما عزیز

سلام وقتتون بخیر. استاد من ۸ماهه عقد کردم و شوهرم ۲۴ سالشه اگر از کسی ناراحت بشه دیگه ارتباطش و خیلی با اون فرد کم می‌کنه حتی میخواد پدر و مادرش باشن؛ البته ناراحتی که ازشون داره به حق و درست هست ولی به نظر من خیلی زیادی ناراحت میشن و حتی نمیرن یه مدت خونشون و ناهار و… رو بیرون میخورن …

با خود من هم اگه دعواشون بشه، اوایل تقریبا دوسه روز طول می کشید که برگرده و صحبت کنیم باهم ولی الان بهتر شده و زودتر باهم صحبت می کنیم و رفع میشه .

من در رابطه با ناراحتی از خانواده شون باهاش صحبت کردم که حالا بالاخره پدرو مادرتن و درسته مثلاً بد باهات جلوی من صحبت کردن یا فلان صحبتی که بین پدر و مادرشان و خودشون بوده رو بر ملا کردند و خانواده شون رفتارشون ناصحیح و اشتباه بوده ! اما نمیشه و به نظرم اشتباهه و بالاخره باید صحبت کنه و آشتی بکنه…!؟ من باید چیکار کنم با این رفتار همسرم ؟ یا ما باید چه کنیم؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علی زاده مشاور مذهبی خانواده و زوج درمانی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و عرض ارادت فاصله گرفتن از کسانی که ما را ناراحت می کنند یک مکانیزم دفاعی در انسانهاست و افراد زود رنج و افسرده بیشتر از این مکانیزم دفاعی استفاده می کنند من از متنی که شما نوشتید اثری از افسردگی شوهرتون نمی بینم ولی آدمی هستند که حوصله جر و بحث ندارند و با فاصله گرفتن می خواهند آرامش خیال برای خود ایجاد کنند .

مطلب پیشنهادی:  وظیفه شوهر در پریودی و قاعدگی همسرش چیست؟

درست است که انسان باید حرف خودش را بزند و به حقش برسد ولی وقتی می بیند با آدمهایی سر و کار دارد که خیلی متوجه نمی شوند یا ارزش بحث ندارند یا آن موضوع ارزش مجادله ندارد از آن شخص فاصله می گیرد .

در اصل ماجرا مشکلی نیست و شما باید حامی همسرتون باشید ، رابطه تون را با شوهرتون حفظ کنید و ببینید از چی خوشحال و از چی ناراحت میشود و دقت کنید ببینید از چه کسانی ناراحت میشود و آنها چه رفتاری با ایشان داشتند که موجب ناراحتی او را فراهم کردند و مواظب باشید شما چنین نکنید و نگذارید بینتان فاصله بیفتد .

شما وظیفه ی برقراری و حفظ رابطه شوهرتان با دیگران را ندارید ، خودتان یاد بگیرید چگونه با همسرتون رابطه ی صحیح و صمیمی برقرار کنید .

 

با آرزوی بهترینها برای شما

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین