با تبعیض های خانواده شوهرم چه کنم ؟

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

 روش صحیح برخورد با رفتار و اذیت های خانواده شوهر

با تبعیض های خانواده شوهرم چه کنم؟

سلام استاد پورعلیزاده روانشناس اصفهان شبتون بخیر من خانمی 40ساله .15سال از زندگیمون میگذره. ساکن کرج و همسرم رییس شرکت … من صحبت هاتون را درباره ی مشکلات با خانواده شوهر گوش میدادم و همه ی حرف هاتون را با جان و دل قبول دارم ولی خوب گاهی یه چیزایی را نمیشه به بعضیا حالی کرد که چقدر رفتارشان باعث اذیت یک شخص در زندگی میشه بااینکه چندین سال میگذره خانواده همسرم با خانواده من سر یه سری رسم و رسومات و خودخواهی ها سر لج افتادن.

اوایل خیلی اذیت میشدم ولی بعد ها باخودم تمرین کردم که هیچی ارزش اینا نداره که آرامش زندگیما خراب کنم و سعی کردم بی تفاوت باشم و با انسانیت زندگی کنم ولی حرفم اینه که من تلاش خودم را کردم تا دلخوری ها و ناراحتی هارا فراموش کنم ولی خانواده همسرم با یه سری رفتارها که حس میکنم عقده نسبت به خانواده من دارن و بااینکه اونا به خانواده من بدکردن ولی بخاطر زندگی ماچیزی نگفتن و کوتاه اومدن

ولی اونا همچنان بعد سالها با یه سری رفتار ها و دوری کردن و فرق گذاشتن و یه سری رفتارها که برای من از جانب اونها عذاب اوره فقط باعث میشن که من بیشتر اذیت بشم هرچند که من فراموش کردم ولی بعضی رفتارات اونها باورتون نمیشه چقدر منا زجر میده.نه بخاطر خودم بخاطر خانوادم که خیلی برام ارزش دارن و دلم نمیاد کسی اینجور رفتار کنه

مطلب پیشنهادی:  آموزش رفتار و برخورد صحیح با خانم ها

خیلی سعی کردم خوب باشم و مثل خودشون رفتارنکنم تا شاید اونا بفهمن باانسانیت رفتار کنند و دنیا ارزش نداره و آدم نباید هر رفتاری را انجام بده ولی نفهمیدن که نفهمیدن من بخاطر خودم و آرامش خودم اینجور تلاش کردم ، سخت بود ولی نمی‌گذارن حتی من گذشته را فراموش کنم واقعا نمیدونم باید چیکار کنم؟

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

با سلام و ادب نکته ی مهمی که باید به همه ی عزیزان در شرف ازدواج عرض کنم آنست که : هنگامی که شما تصمیم به ازدواج با یک نفر را می گیرید بدانید خانواده ی همسر نقش مهمی در روابط و زندگی آینده ی شما خواهند داشت و هر خانواده ای آداب و رسوم و رفتارهای خاص خود را دارند ، باید قبل ازدواج خانواده ی همسر خود را بشناسید و با خصوصیات آنها کاملا آشنا شوید .

از جمله شناختهایی که پیش از ازدواج باید بدست آورید :

۱) باید با خرده فرهنگهای آنها آشنا شوید حتی اگر شما با خانواده عموی خود وصلت می کنید فرهنگ آنها با شما متفاوت باشد ، باید وارد این خانواده شوید و اگر پذیرفتید و همه چیز درست بود ازدواج کنید

۲) ایمانشان ، باورهایشان ، عادت‌هایشان چگونه است ؟ مثلا شبها تا دیر وقت بیدارند ، جمعه ها تا ظهر خوابند…

۳) علایق شان چیست ؟ علاقه به مهمانی ها و پارتی‌های مختلط دارند ، خانم ها با اقایان شان دست می دهند ، خانم ها تنها مسافرت می روند ، با هم می رقصند..

مطلب پیشنهادی:  شوهرم میگه گوشی وسیله شخصیه

۴) هنجارشکنی های این خانواده چیست ؟

اگر خانواده ای که می خواهید با آنها ازدواج کنید اهل مشاوره رفتن نیستند و اجازه رفت و آمد نمی دهند از این آدمها حتی اگر به ظاهر با ایمان هستند فرار کنید حالا که شما خانم محترم بدون شناخت وارد این خانواده شده آید باید سعی کنید با خانواده شوهرتون با احترام برخورد کنید ، آدمهای عاقل کوتاه می آیند با سیاست برخورد می کنند و همه چیز را بهم نمی ریزند ، برنامه ریزی کنید .

دست از گله گذاری و تکرار مسئله برای همسرت بردار . در مهمانی سعی کن بین دو خانواده احترام حاکم باشد و بحث اختلافی پیش نیاید . اگر جنگ و نزاعی درست کنید به زندگی خود آسیب می زنید و اگر طلاق بگیرید دوباره وارد یک سیستم جدید می شوید که آنها هم شرایط خودشان را دارند

با احترام گذاشتن محبوب می شوی پس بین آنها کسل و اخمو نباش ، شاداب و سرحال باش .ببین چه شوخی ها یی را می پسندند ، چه خاطراتی را باید بگویم ، چه اسراری را نباید بگویم .

شاه کلید موفقیت در خانواده همسر مدیریت رفتارها ، گفتارها است . باید سنجیده عمل کنید نگویید چرا من باید همیشه کوتاه بیایم ؟ چون شما فرد عاقل و ابرودار و با شخصیت این جمع هستید و چنین فردی هر کار و رفتاری را نمی تواند انجام دهد .با شخصیت و عاقلانه زندگی کنید متشکرم در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

مطلب پیشنهادی:  مهارت رفتار با خانواده شوهر

 

با تبعیض های خانواده شوهرم چه کنم ؟

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین