با پسر رفیق باز چکار کنم ؟ / روش صحیح برخورد با پسر رفیق باز

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس تربیت نوجوان اصفهان

با پسر رفیق باز چکار کنم ؟ / روش صحیح برخورد با پسر رفیق باز/ پسر۱۷ ساله ام میخواد انباری را برای دورهمی با دوستاش آماده کنه، نظر شما چیست؟

سوال شما عزیز

سلام آقای استاد پور علی زاده روانشناس تربیت فرزند در اصفهان وقتتون بخیر خداقوت من یه سوال داشتم خدمتتون ممنون میشم راهنماییم کنید و فوری جوابمو بدین چون واقعا ضروریه

آقای دکتر من یه خانم ۴۰ ساله ام و یه پسر۱۷ ساله دارم پسرم خیلی دنبال دوست و رفیقه طوریکه شاید بیشتر روز را تو کوچه پیش دوستاشه و با دوستاش جمع میشن تو کوچه یا پارک محلمون و چندین ساعت باهم هستن و سیگار و عرق میخورن… الان چند روزیه که گیر داده بزارید انباری پشت بوم را مرتب کنم و با دوستام بیایم اینجا دورهم باشیم دیگه نریم تو کوچه چون من و پدرش خیلی رو کوچه بودنش حساس هستیم و میگم نرو تو کوچه اونم میگه پس بزارید با دوستام بریم بالا پشت بوم و دورهم باشیم حالا بنظر شما کار درستیه که بزاریم بیان تو انباری پشت بوم دورهم باشن؟

اجرتون با آقا امام زمان خواهش میکنم جوابمو سریع بدین که بدونم باید چیکار کنم

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس تربیت فرزند در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر مهربان باید عرض کنم شما خانواده ای با مهارتهای پایین هستید و به همین خاطر فرزند شما بر شما جسور شده و قدر دان شما پدر و مادر مهربان نیست !!

مطلب پیشنهادی:  دلایل دروغگویی کودکان دبستانی و نوجوانان

اینکه در منزل شما محیطی باشد که جوان شما با دوستانش دور هم جمع شوند و زیر نظر خود شما باشد خوبه اما چون توانمندی‌های شما در برخورد صحیح با فرزندتان پایین است برای شما این کار را تجویز نمی کنم ، چراکه در آینده باید منزل را تقدیم ایشان کنید و با این رفیق بازیها و دور همی ها مشکلات عدیده ای را در آینده ایجاد خواهد کرد .

کانال مشاوره و روانشناسی در ایتا

محیطی که یک پدر و مادر برای فرزند خود در منزل قرار می دهند باید تابع قوانین زیر باشد :

۱) دوستانی که مورد تأیید شما باشد را باید به منزل بیاورد

۲) سر و صدا و مزاحمت برای شما و همسایگان ایجاد نکند

۳) مصرف مشروبات ، مواد مخدر و سیگار در این مکان ممنون است

۴) زمان دیدار محدود و دارای ساعت مشخصی باشد

برای شما مادر محترم چنین کاری را توصیه نمی کنم چون محیط امنی می شود برای کارهای غیر اخلاقی و چون پسر شما حرف گوش کن نیست عنان کار از دست شما خارج می شود .اگر فرزند شما مشغول این کارها باشد پس کی درس بخواند ، کار و حرفه چه میشود ؟!

او را به اشتغال در حرفه ای تشویق کنید تا سرگرم کار و تلاش و تهیه ی پس انداز شود وگرنه این رفیق بازیهای آینده ی خطرناکی را برای او رقم می زند .شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی

مطلب پیشنهادی:  نوجوانم ناگهان مه و مات میشه و ذول میزنه / دروغگویی

 

سلامت و موفق باشید

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین