راه های درمان اختلال پارانویید / شوهرم خیلی بهم تهمت میزنه الان 6ساله گیر داده تو با مرد همسایه رابطه داری

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس در زمینه ی درمان اختلال شک

خیلی بهم تهمت میزنه الان 6ساله گیر داده تو با مرد همسایه رابطه داری و به خاطر این فکرش من را اذیت می کنه

سوال شما عزیز

سلام جناب علیزاده بهترین مشاوره خانواده در اصفهان، من ۱۶ سالم بود ازدواج کردم با یک مرد… ولی خودم اهل کرج هستم از همان دوران عقد فهمیدم که روی من خیلی حساس چون همش زیر نظرم میگرفت همش دوست داشت زودتر عروسی بگیریم با بیرون رفتن من چه تنها چه با کس دیگر مشکل داشت شب عروسی هم بهم تهمت زد چند سال به خاطر همین مساله اذیتم کرد ایشون کارگر کار خانه بود، وضعیت مالی زیاد خوب نیست واقعا سخته ولی من خودم خیلی قانع هستم و درکم در این مورد بالا است شوهرم در طی این ۳۰ سال زندگی خیلی بهم تهمت زد الان 6 ساله گیر داده تو با مرد همسایه رابطه داری الان 6ساله داره به خاطره این فکر غلطش من را اذیت می کنه واقعا داغونم کرده اعصابم خراب شده خیلی عصبی شدم خیلی به خاطره این موضوع گریه کردم قسم خوردم ولی فایده نداشت من زنی با حجاب بدون هیچ ارایشی هر محله که می رم همه تعریفم را می کنند از نجابتم حتی تو فامیل در خیلی چیزهای دیگه در این مورد بوده که نمیشه همه اش را گفت واقعا اذیتم در ضمن از اون محله هم رفتیم جای دیگر فقط به من بگید چجوری بهش ثابت کنم اشتباه میکنه اخلاقش هم خیلی بده با داد همیشه جوابم را می ده خیلی به بچه ها فحش می ده کلا داد می زنه

مطلب پیشنهادی:  دکترهای متعدد اعصاب و روان رفتم ولی افاقه نداشته

لطفا پاسخ استاد پور علی زاده روانشناس خوب اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و درود این افراد چون خودشان نسبت به ناموس مردم بد فکر می کنند ، فکر می کنند همه مردان چنین هستند لذا نسبت به همسر خود شکاک هستند لذا هر چه قدر هم شما پاک و نجیب باشید باور ندارد و باز حساسیت نشان می دهد .تا سن ایشان بالاتر نرفته برای درمان اقدام کنید و به روان کاو مراجعه کنید و دارو مصرف کنند .

یکی از بدترین کیسهای ما زنان و مردان شکاک هستند که البته آمار مردان بیشتر است ، در بین افراد بی سواد و کم سواد و ضعیف بیشتر دیده می شود .

عزیزان توجه کنید خواستگارانی که خیلی مراقبند ، کارآگاه بازی در می آورند ، می گوید بدون مادرت بیرون نرو ، سوار تاکسی نشو ، با اتوبوس برو ، الان کجا هستی ؟

الان که منزل پدرت رفتی چه کسی آمده آنجا ؟ مثلا حتما با شوهر خواهرت وعده کرده ای؟ یا چرا دایی ات اومده آنجا ؟ و… اینها علایم آدم های شکاک است اگر وارد عقد نشده آید سریع جواب منفی بدید و اگر ازدواج کردید برای درمان آنها اقدام کنید ، این افراد اختلال پارانویید دارند ، طلاق بده هم نیستند و جدا شدن از آنها معجزه لازم دارد پس پیش از ازدواج حتما مشاوره برید و از لحاظ اعصابی طرف مقابل را چک کنید .

با تشکر از پرسش شما

 

با سلام بر شما باید عرض کنم این بیماری از بیماریهای سخت در روانشناسی هست .آنها تصور می کنند همیشه یک خطری آنها را تهدید می کند حتی اگر نشانه ای هم نداشته باشند و به همه مشکوکند و تفکرات اغراق آمیزی دارند .

مطلب پیشنهادی:  بیماری هراسی یا اختلال اضطراب / دختری ۱۷ ساله هستم به بیماری دوقطبی فکر میکنم

۱_ گاهی از شدت علاقه به شما رفتارهایی مثل پارانویید نشان می دهد .

۲_ گاهی بخاطر رفتارهای خاصی از طرف شما او این احساس را پیدا کرده است .

باید کیس بررسی شود که آیا واقعا پارانوئید هستند یا خیر !

اگر فکر می کنید شما رابطه ی جنسی داشتید و واقعا چنین نبوده و ایشان هیچ مدرک مطمینی از این مسئله ندارند دچار اختلال پارانویید هستند.

همسرانی که در ابتدای ازدواج غیرت خشک ، آویزان شدن ، ابراز عشق شدید ، اشک ریختن از نبود شما … مشاهده کردید دقت کنید پارانویید نباشد و بهتر است از ازدواج با این افراد منصرف شوید .

اما شما که وارد زندگی شدید و سالها گذشته با این همسر شکاک چه کنید :

۱) احساسات همسرتون را درک کنید چراکه منشأ همه ی افکار ترس است پس به او آرامش دهید و بگویید من نگرانی‌های تو را درک می کنم و همیشه کنار تو هستم نه به معنای اینکه افکار توهمی و بی پایه و اساس او را قبول دارید بلکه به معنای اینکه به احساسات ریشه ای او توجه داریدو می شنوید

۲) نامعلوم ها و ابهامات را از بین ببرید تا شکی را ایجاد نکند ، ریز همه چیز را توضیح دهید

۳) حالت تدافعی به خود نگیرید و با مهربانی برخورد کنید

۴) افکار پارانوئیدی را نه نادیده بگیرید و نه خیلی جدی بگیرید ، ریشه ی آن اضطراب ، ترس ، وسواس است که وقتی با هم باشد دیگر حرف منطقی را نمی پذیرد

۵) زندگی با این افراد بسیار مشکل است برای درمان اقدام کنید

مطلب پیشنهادی:  درمان اختلال تیک عصبی / تیک عصبی 

۶) از آدمهایی که روی ایشان نفوذ دارند بخواهید با او صحبت کند

شاد و سلامت باشید

اختلال پارانویید

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین