چرا خواستگار نمیاد

چرا خواستگار نمیاد / خواستگارهای زیادی نداشتم مواردی هم که بود مناسب من نبود

پرسش از استاد پورعلیزاده متخصص مشاور پیش از ازدواج

موضوع: فکر میکنم مشکل دارم ‘ ولی نمیدونم این مشکل از کجاست و چرا من با این‌که این همه در محیط هاي مردانه بودم و دختر سالم و از خانواده‌ متعادلی هستم نتونستم مردي رو جذب کنم‌ برای ازدواج😔

.سلام . عرض ادب و احترام خدمت شما آقای دکتر پورعلیزاده بهترین روانشناس اصفهان و ممنون از پیج خوبتون.

من یک خانم ۴۶ ساله، مجرد، ………………….‌‌‌……‌‌….. من علیرغم این‌که چندین سال در دانشگاه تحصیل کردم و سال‌های زیادی هست که شاغل هستم و تقریبا از بعد از دیپلم در محیط های مختلط مشغول کار بودم ولی موفق به ازدواج نشدم خواستگارهای زیادی نداشتم مواردی هم که بود مناسب من نبود

چندین سال پیش یکی از همکارانم از من خواستگاری کرد که‌ بعد از چندسال با هم بودن با اختلافات خیلی زیاد از هم‌جدا شدیم البته ایشون هنوز روی خواستش هست ولی من با شناختی که دارم حاضر نیستم با ایشون ازدواج کنم .

بعد از ايشون با معرفی یکی از دوستانم با يه آقایی آشنا شدم که شرایط اولیه ایشون خیلی خوب بود ولی ایشون هم مهاجرت کردن و من به همین ترتیب سال‌های زیادی از عمرم رو هدر دادم .الان خیلی غمگینم که ايشون رفتن و از دست دادمشون و از طرفی هم تنها هستم‌

فکر میکنم مشکل دارم ‘ ولی نمیدونم این مشکل از کجاست و چرا من با این‌که این همه در محیط هاي مردانه بودم و دختر سالم و از خانواده‌ متعادلی هستم نتونستم مردي رو جذب کنم‌ برای ازدواج

مطلب پیشنهادی:  آیا از باکره بودن دختر خانم سؤال کنیم؟

جدیدا آقایی که‌ شرایطشون نسبتا خوبه توسط فامیل معرفي شدن که تماس تلفنی گرفتن و کلی تعریف و تمجید کردن و خوششون اومد و گفتن قرار میزاریم بیرون برای آشنایی بیشتر و تماس میگیرم صحبت کنیم ولی نه تماس گرفتن ونه قرار گذاشتن.

ممنون میشم که منو راهنمایی بفرمائید

سوال من برای مرداد ماه و اوایل محرم ۴۰۲ هست

 

لطفا پاسخ استاد پورعلی زاده بهترین روانشناس اصفهان را در متن زیر مطالعه کنید و برای دوستانتان ارسال کنید

 

با سلام و عرض ادب

پاسخ استاد پور علیزاده مشاوره خوب پیش از ازدواج به دختری ۴۶ ساله :

 

چرا برای ازدواج توانایی جذب هیچ مردی را ندارم ؟

دختر سالم و خانواده دار و شاغل هستم اما توانایی جذب هیچ مردی را ندارم !

 

واقعیت آنست که در قرن ۲۱ مجرد بودن یک اتفاق رایج و معمولی در جهان است ، در آمریکا اکثر جوانها ازدواج نکرده اند و مجردند و در بین مجردها ۲/۳ هرگز ازدواج نکردند و ۱/۳ هم که ازدواج کرده اند طلاق گرفته و تنها زندگی می کنند .

سن جوانی در جهان به ۵۰ سالگی رسیده و ۱/۴ آنها در کل زندگی هرگز ازدواج نکرده اند .

در عصر حاضر خانمها در جهان دست به حرکتی زده اند و آن اینکه همه شاغل شدند و حسن این کار آنست که استقلال مالی پیدا کرده و آویزان کسی نیستند .

پس دخترها باید به طرف استقلال و اشتغال بروند که اگر دچار عدم ازدواج شدند آسیب کمتری ببینند ، البته همین اشتغال هم در مدت طولانی باعث می شود دیگر زیر بار ازدواج نروند و هیچ کیسی را انتخاب نکنند .

مطلب پیشنهادی:  در مواجهه با رابطه جنسی دو کودک چگونه برخورد کنیم؟ پیشنهاد دختر ۳ سال و نیمه به همسنش

همین که شما هنوز در فکر ازدواج هستید خوبه ، به مراکز همسریابی هم مراجعه کنید و تلاش خود را بکنید اما ناراحت نباشید ، ورزش کنید ، به کارهای عام المنفعه بپردازید ، هنر بیاموزید، به تفریح و سلامتی و نشاط خود اهمیت بدهید .

مجردی هم سبکی از زندگی است درست مثل کسی که مجبور است تا آخر عمر با یک چشم زندگی کند یا کسی که همسرش دچار نقص عضو شده و باید تا آخر مشکلات او را تحمل کند .

مدلهای زندگی متفاوت است و زندگی مجردی و متأهلی هر کدام آسیبهای خود را دارد و ما به دنیا نیامده ایم که حتما ازدواج کنیم اگرچه در دین به ازدواج توصیه اکید شده اما اگر با تلاش نشد هیچ اجباری در آن نیست و حکمتی از سوی خدای مهربان داشته است .

 

با آرزوی بهترین زندگی برای شما عزیز 🥀

دکتر پور علیزاده روانشناس و مشاور مذهبی اصفهان

 

 

 

علائم بسته شدن بخت دختر

بخت بسته چگونه باز میشود

از کجا بفهمم بختم بسته شده

چرا ازدواج قسمتم نمیشه

وقتی خواستگار میاد چه دعایی بخوانیم

چرا خواستگار میره دیگه نمیاد

خواستگار دارم اما جور نمیشه

خبری از خواستگارم نشد

خواستگارام منو نمیپسندن

چرا خواستگارام مرا نمی پسندند

گشایش بخت در قرآن

سرکتاب برای بخت بسته

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین