چه مطالبی را به خواستگارمان بگوییم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس در اصفهان

_ اگر آسیب چشمم را به خواستگار نگوییم در آینده مشکل ساز میشه؟

سوال شما عزیز

سلام آقای پور علی زاده روانشناس و مشاور پیش از ازدواج اصفهان. بنده در کودکی زمین خوردم و بخاطر برخورد با یک شی نوک تیز چشمم پاره شد و بخیه اش کردن و الان اصلا مشخص نیست آیا نیازه به خواستگار گفته بشه؟ آیا اگر به خواستگار نگوییم در آینده مشکل ساز میشه؟

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس در زمینه ی پیش از ازدواج و زوج درمانی را در متن زیر بخ.انید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام و عرض ادب دختر عزیز یک قانونی را برای شما عرض می کنم طبق آن عمل کنید : آنچه از گذشته که در زندگی آینده ی شما تأثیر گذار است را مطرح کن . البته این قانون در مورد وسواسیها صدق نمی کند چون آنها کیسهای پر خطر ما هستند و ممکن است از هر چیزی بعد مدتی دل زده شوند .

پور علی زاده مشاور ایرانیان خارج از کشور

این موضوع در گذشته اتفاق افتاده و کاری به الان و آینده ی زندگی شما ندارد و لازم به گفتن نیست گرچه می توانید یک جایی به آن اشاره کنید .پیروز و سربلند باشید

 

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان

 

_ به خواستگار دختر ۱۴ ساله ام بگویم که مدرسه استثنایی درس خوانده؟

سوال شما عزیز

با عرض سلام وخسته نباشی خدمت شما ببخشی من دختر ی دارم ۱۴ ساله الان باید کلاس نهم باشه ولی ششم است ودر مدرسه استسنای درس میخونه ظاهر خوب وسالم وقشنگی داره ولی درس را دور یاد میگیره وزود فراموش میکنه خیلی استرس و عصبانی است واشتباهاتش را منی پذیره میگی خودم بلدم ولی انجام نمیده واگر حرفی ویا بحثی باشد شاید چند بار حرف را تکرا میکنه بیشتر با من که مادرشم این کار را میکنه ولی مشکل من درس خواندنش است یعنی از همان بچگی این مشکلات را داشت از سه سالگی شروع کرد به جیغ زدن و دکتر هم خیلی بردمش ۳ سال هم قرص ریتالین هم بهش دادم که درس بخونه ولی ۳ سال کلاس اول را در مدرسه عادی بود ولی نتوانست بخوانه بهد بردمش توی مدرسه استسنای ولی درسه میخونه ولی دور یاد میگیره وزود فرا موش میکنه و خواستگار هم زیاد داره چکار کنم من ولی من به خواستگار هاش نگفتم که دخترم مدرسه استثنایی میره اگر بعدها خواست ازدواج کنه باید گفته بهشه که دراین مدرسه میرود فقط مشکلش توی درس و گر نه خانه داریش حرف نداره از شما ممنونم که راهنمایی کنید تشکر میکنم

مطلب پیشنهادی:  نه گفتن را یاد بگیریم

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس خانواده ، پیش از ازدواج ، درمان افسردگی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام بر شما مادر گرامی باید عرض کنم مسیله ی دختر شما از آن مسایلی هست که به زندگی آینده ی او و همسرش مربوط می شود و باید حتمأ قبل ازدواج به آنها گفته شود .بله من قبول دارم بعضی بچه های استثنایی و اوتیسم فقط در درس مشکل دارند و در اداره ی زندگی خوبند اما حتما جلسه ی سوم مطرح کنید .

۵_۳ جلسه با هم دیدار کنند اگر رگه های ظریف استثنایی بودن را در او ندیدند وقتی هم مطرح کنید مشکلی پیش نمی آید .

خوشبختی عزیزان شما آرزوی ماست

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین