۷ کلید طلایی برای ازدواج موفق

 

 ۷ کلید طلایی برای ازدواج موفق

سلام استاد خسته نباشید وقتتون بخیر دختری هستم ۲۰ ساله ساکن اراک و با پسری که ۷ ماه از من بزرگ تر است ۱۰ ماه میشه توی فضای مجازی آشنا شدم و قرارمون این بود که باهم آشنا بشیم و همو بیشتر بشناسیم بعد خانواده هامونو در جریان بزاریم و یه ماه هست که خانواده ها در جریان هستند و پسر کارش اینکه که با نیسان میره شرکت هایی که باهاش تماس میگیرن مثلا استان یزد یا شمال آهن می‌خره و اینجا میفروشه به گاراژ شرکت ذوب آهن و درآمد ماهانه تقریبا برجی ۲۰ تومن هست و این که با خانواده هست و کار که میره خرج زندگیشون هم هست و اینکه تو این ۱۰ ماه که باهم در رابطه بودیم اخلاقیات و رفتار هاش مثل خودمه چه فکری و اخلاقی یا جنسی و سربازی هم نرفته و اینکه ما خونه از خودمو داریم و یه باغ کوچیک ولی اونا اجاره نشین هستن و این نیسان رو دارن فقط و چند شب پیش اومدن برای آشنایی خانواده ها خونمون ….. و اینکه تو این جلسه بابام پرسید خونه گفتن تا زمان عروسی می‌سازم و کارم را زمانی که خودمو کشیدم بالا تغيير میدم و از اون شب که رفتن و پدرم فهمید که سربازی نرفته و خونه هم نداره مخالفت شدید که من دختر به غریب نمی دم من فقط همین یه دختر رو دارم میخوام نزدیک خودم باشه و اینکه مادر شوهر و پدرشوهرم پیر هستند حدودن ۶۰ سالشونه ولی پدر و مادرم ۴ سال کوچیک تر هستن و پدرم میگه بعد مردم میگن دخترش چه عیبی داشت که داد به جوان که پول و خانه نداره و پدرم مخالفت کردن گوشی من و ازم گرفتن بلاک کردن پسر رو و پسر هم هر چی زنگ میزنه بابام که باهاش حرف بزنه بابام بلاکش کرده و فحش میده و حتی من و کتک زد و گفته بین من و اون یکی حیف توعه من نمی خوام تو بدبخت بشی بری کلفت مامانش بشی ولی این جور نی من با یه خط به پسر زنگ زدم و گفتم بابام گوشیو گرفته و ….. اونم گفت مگه بابات خونه نمی خواد ماشین نمی خواد تا ۲ سال دیگه اوکی کردم و میام خواستگاری میگم خونه و ماشین اوکی شد عقد کنیم برم سربازی و اینکه من به پسر هم گفتم برو مشاوره و توصیح بده و راه کار بخواد استاد من چیکار کنم به نظرتون

مطلب پیشنهادی:  گفتن بیماری به خواستگار / جلسه چندم بیماری ام را به خواستگارم بگم؟

استاد شاید بیش از ۱۰۰۰بارگفته من تو رو میخوام و دست از سرت برنمی دارم و برات میجنگم گفته اگه ۶۰ سال قرار باشه عمر کنم و خدا بگه ۵۹ سالگی به عشقت میرسی صبر میکنم که بهت برسم واین که ما خیلی همو میخواییم و دوس داریم به پدرم هم گفتم من اگه با این ازدواج نکنم با کس دیگه هم که برم چند سال بعدش طلاق میگیرم استاد راهنماییم کنید

لطفا پاسخ استاد پورعلی زاده را در متن زیر بشنوید و برای دوستانتان ارسال کنید

– ۷ کلید طلایی برای ازدواج موفق

در پاسخ به این دختر دسته گل عرض می کنم به صرف هزار بار گفتن دوستت دارم دلیل برای داشتن یک ازدواج موفق نمی شود ، اگر به حرف باشد ، سندهای امضاء شده ازدواج برای گرفتن مهریه اجرا می شد ، چکهای بلا محل کشیده نمی شد ، دوستت دارم ضمانتی ندارد .

من در اینجا به ۷ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق اشاره می کنم که برای همه عزیزان در شرف ازدواج مفید خواهد بود :

۱) عشق هرگز تنها کافی نیست ، عشق به تنهایی باعث پایداری روابط نمی شود .

عشق مثل موشکی هست که با سرعت پرتاب می شود و ممکن است در بین مسیر سوختش تمام شود ، لذا باید مسائل دیگر را هم در نظر گرفت .

۲) از سلامت روان طرف مقابل آگاه شوید ، دیوانه های یقه سفید خانم یا آقا با بالاترین روابط اجتماعی جذاب هستند که هر کس مجذوب آنها می شود . پس باید مطمئن شوید طرف مقابل اختلال روانی شدید نداشته باشد .

مطلب پیشنهادی:  مهم‌ترین دلایلی که پسران مجرد عاشق زنان مطلقه می‌شوند، چیست؟

۳) برای خود خط قرمزها و خط بنفشهایی را در نظر بگیرید و ببینید طرف مقابل از این خطوط عدول می کند یا خیر ؟! و اینکه آیا به خطوط قرمز شما اعتقاد دارد ؟

۴) تا وقتی به بلوغ و شعور متأهلی نرسیده آید ازدواج نکنید اطلاعاتتان را در مورد ازدواج زیاد کنید , ازدواج چیست ؟

۵) کمال گرایی را در ازدواج کنار بگذارید ، معیارها و خط قرمزهایتان را با یک روانشناس در میان بگذارید تا صحت یا سقم آنها را برایتان تشریح کند .

۶) موقعیت اقتصادی خود و طرف مقابل را در نظر بگیرید ، اگر آقا پسر علاوه بر مخارج زندگی مخارج پدر و مادرش را هم باید بپردازد در آینده ممکن است به مشکل بر بخورید .

۷) در مورد اختلاف سنی دقت کنید ، بهترین اختلاف سنی ۱-۳ سال است و تحقیقات نشان داده دختر و پسر های هم سن درک بهتری از هم دارند چون در دنیای مشترک و بلوغ یکسان به سر می برند .

.

با آرزوی سعادت و نیک بختی برای شما

مشاوره روانشناسی در سایت استاد پورعلیزاده پور علی زاده

خواستگارم به دلم نمی نشینه

پاسخ دکتر پورعلی زاده روانشناس کلینیک در اصفهان

۷ کلید طلایی برای ازدواج موفق

https://eitaa.com/pouralizadeh

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین