ازدواج دختر ۱۷ ساله با پسر 28 ساله با سابقه عقد ناموفق، 11 سال فاصله سنی

پرسش از استاد پورعلی زاده روانشناس پیش از ازدواج

ازدواج دختر ۱۷ ساله با پسر 28 ساله با سابقه عقد ناموفق، 11 سال فاصله سنی

سوال شما عزیز

سلام وقتتون بخیر سال نو مبارک، آقایی28 ساله ساکن… و تحصیلات دیپلم و دارای وضعیت مالی متوسط رو به ضعیف هستند آقا پسر یکبار عقد کردن و بهم خورده در حال حاضر با دختر خانمی آشنا شدن که 11 سال فاصله سنی دارن ( ۱۷ ساله ) هر دو در یک منطقه زندگی میکنند مدرک تحصیلی مثل هم و وضعیت دختر خانم ضعیف هست همدیگر رو پسندیدند در ضمن خود دختر و خانواده اش از ازدواج قبلی اقا پسر اطلاع دارند بغیر از پدرشون. سؤال ما اینکه آیا این فاصله سنی اشکال داره و اینکه لازمه پدر دختر از موضوع ازدواج قبلی پسر اطلاع پیدا کنن چون راه دور کار میکنن و در جریان نیستن؟ لطفا راهنمایی بفرمایین باتشکر

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده مشاور قبل ازدواج در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با عرض سلام و احترام نکته ی اول اینکه آیا دختر ۱۷ ساله با توجه به شرایط موجود جامعه قابلیت و موقعیت ازدواج و تشکیل خانواده را دارد ؟

مطلب دوم در مورد اختلاف سنی ۱۱ سال که بسیار زیاد است و در صورت تمایل به ازدواج ایشان باید با پسر ۲۰_۲۲ ساله ازدواج کند تا دنیای مثل هم داشته باشند .

اختلاف سنی زیاد برای سنین بالای ۳۰ سال را ما چندان سخت نمی گیریم چون تجارب زندگی آنها زیاد است اما یک دختر ۱۷ ساله خیلی چیزها را بلد نیست و امروزه اداره ی زندگی به مهارتهای زیادی نیاز دارد .

مطلب پیشنهادی:  شوهرم ۸ ساله فوت شدند، خواستگارم ۲ سال کوچکتر از خودم هستند

بنده چنین ازدواجی را پیشنهاد نمی کنم و برادر شما باید با فردی که ۳_۴ سال از خودش کوچکتر است ازدواج کنند وگرنه باز دوباره با ناکامی در ازدواج مواجه می شوند .

 

خوشبخت و سلامت باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین