با ادم های سمی اطرافمان چگونه رفتار کنیم ؟ / خواهرم و دخترش مردها رو تیغ میزنند، من آبرودارم چکار کنم ؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خانواده شهر اصفهان

نحوه برخورد با افراد سمی / خواهرم و دخترش مردها رو تیغ میزنند، پدرم هم حمایتشون میکنه ولی من آبرودارم چکار کنم ؟

سوال شما عزیز

باسلام خدمت استاد پورعلیزاده مشاور خانواده اصفهان، شرمنده من دوباره مزاحم شما هستم. ایندفعه سوالم کاملا با دفعه قبل فرق داره. تنها خواهرم ازدواج اولش مردی معتاد بود و با یه بچه طلاق گرفت و بچه اش را پدر و مادرم بزرگ کردن و مجددا شوهرش دادن و بچه دار شد صاحب ۲ بچه ، سه باره شوهرش دادن و باز هم شوهرش معتاد از اب درامد ولی شخصیت خوبی داشت ولی خواهرم توقع بالایی داشت و فقط میگفت پول و بخاطر همین ماجرا با مردهای دیگر هم برای پول رابطه داشت، و شوهرش کمی خبر دار شده بود از کارهای او، همیشه دعوا داشتند و دوباره با یه بچه طلاق گرفت ، و بعد از طلاق دوم صیغه میشه ولی با نقشه جلو میره اموال اون طرف را میگیره و بعد جدا میشه

یکی از دخترهاش وقتی میبینه مامانش هر دفعه صیغه این و اون میشه دیگه مادرش و نمیخاد و پیش مامان و بابای من زندگی میکنه و همه ی کارهای مامانش را میدونه که چند تا رفیقِ مرد داره و راضی نیست با مامانش زندگی کنه،

اینجا جالبه بگم که پدر و مادرم هم از کارهای خواهرم خبر دارن که چکار میکنه چون براشون منبعِ در آمد شده در صورتی که پدرم خودش مغازه دار هست ولی نمیدونم چرا اینقدر بی غیرت شدند و بیشتر از ما هم دوستش داره . تازه دختر دیگرش هم با ۲ تا بچه طلاق گرفته و اونم کارهای مادرش را در پیش گرفته و با شوهرش زندگی نکرد و طلاق گرفت با دو تا بچه ، یکی پیش شوهرش و یکی پیشِ پدر من ، کارهای مادرش را پیش گرفته خونه خالی داره برا خودش اجاره کرده و با مردهاست.

مطلب پیشنهادی:  چگونه به حرف و فکر دیگران اهمیت ندهیم؟

شوهر دومِ خواهرم اون موقع که طلاق داد خواهرم را، آمد پیش شوهر من و همه چی را بهش گفت واز اون زمان تا حالا ۹ سال میگذره دیگه خونه بابای من نیمده و محل به مامانم نمیزاره فقط میگه بی غیرت هستن و بعضی مواقع بابام میره پیشش ومیگه چرا رفت وآمد نمیکنی، فقط میگه نمیرسم بیام خونتون و به من میگه تو اگه میخوای برو مامان و بابات هستن، منم کارهای اونا را که میبینم خیلی رفت و آمدم را کم کرده ام و۵ الی ۶ ماه یه بار میرم سر بهشون میزنم، میگم پدر و مادرم هستم و برای من زحمت کشیدند ، در صورتی که اول زنگ میزنم اگه خواهر و دختر خواهرم اونجا نباشن میرم چون تقریبا ۴ الی ۵ ساله که با اینها تنها خواهرم و دخترش قهرم.

حالا استاد شما بزرگواری کنید و من را راهنمایی کنید که با این پدر و مادر و یدونه خواهر و دخترش چکار کنم؟ دیگه دارم دق میکنم، بخدا از بس فکر میکنم به خاطر رفتار پدر و مادرم در برابر خواهر و دخترش دارم دیوانه میشم. ممنون بزرگوار.

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس با سابقه ی اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و درود عزیزان باید عرض کنم ازدواجی که از عقل استفاده نشود و بدون مشاوره رفتن و مهلت ندادن به خود و طرف مقابل برای اندیشیدن باشد نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت !! و یک ازدواج اشتباه و حاصل آن فرزندی که تولدش اشتباه است !! فاصله گرفتن شوهر شما که فرد متشخصی هستند و از لحاظ روانی سالم می باشند کاملأ طبیعی و درست است و پدر شما که خودشون مشکل دارند با قضیه ی خواهرتون هیچ مشکلی ندارند و راضی هستند پس شما در صدد بهبود رابطه ی بین شوهر و پدرتون نباشید .

مطلب پیشنهادی:  دختر ۲۵ ساله ام از خانه فرار کرده، حتی جواب تلفن یا پیام ما را نمیدهد

رابطه ی شما با آنها جز اینکه پسر و دختر شما را هم تحت تأثیر قرار دهند چیزی ندارد و شاید به خاطر تحریم رفت و آمد توسط شما خانواده سرعقل بیایند .

اما با آدم های سمی اطرافمان چگونه رفتار کنیم ؟

۱) احساسات خود را کنترل کنید و بشناسید و نگذارید آدم های سمی احساسات منفی را در شما برانگیزند ( همدردی‌های بی مورد ، ناامیدی ، عصبانیت و خشم نسبت به خود و آنها ، احساس کم بودن نسبت به دیگران )

۲) نگذارید چیزی مانع نشاط و شادی شما شود چون آنها دل پر کینه و نفرت دارند می خواهند عقده های روانی خود را تخلیه کنند و نسبت به شما حسادت ، خشم و کینه دارند و می خواهد حال خوب دل شما را خراب کنند

۳) آنها را فراموش کنید و به بدیهای آنها فکر نکنید ، گاهی به شما احساس تنفر و خستگی و انزجار دست می دهد و تحمل و صبرتان را از دست می دهید و ریشه در طینت سمی و زشت آنها دارد .

۴) همیشه فاصله مناسبی را با این افراد حفظ کنید فاصله ی دیدارها و زمان آنرا کم کنید

۵) تمرکز کنید چه چیزهایی حال دل شما را خوب می کند مثل دوستان خوب ، پیاده روی ، پرورش گل ….

۶) افراد سمی اطراف ما هستند و باعث رشد ما می‌شوند و بهترین کار در مقابل آنها رشد و پیشرفت است .در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی

مطلب پیشنهادی:  برای شاد بودن از این عادت‌ها دست بردارید!

خوشبخت و سعادتمند باشید

 

نحوه مقابله با آدم های سمی

نحوه برخورد با افراد سمی

راهکارهای برخورد با افراد سمی

ویژگی های آدم‌های سمی، چگونه نقش آن‌ها را در زندگیتان خنثی کنید؟

چگونه انسان های سمی را از اطرافمان دور کنیم؟

 

 

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین