چگونه به حرف و فکر دیگران اهمیت ندهیم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی شهر اصفهان

چگونه به حرف و فکر دیگران اهمیت ندهیم؟ / میترسم بیماری ام را به خواستگارم بگم توی شهر پخش بشه ، شهر ما کوچیکه و همه همدیگه رو می شناسم

سوال شما عزیز

سلام اقای دکتر عیدتون پشاپیش مبارک. دختری ۲۴ ساله هستم از یک شهر خیلی کوچک در یک خانواده ۴ نفره، فرزند آخر هستم و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران هستم، بنده مبتلا به بیماری صرع هستم اوایل خیلی ناراحت بودم چون این بیماری تا اخر عمر باهم هست اما الان خدا رو شکر با بیماری ام کنار اومدم و سعی کردم با شادی زندگی کنم ولی وقتی خواستگار میاد غم و غصه دنیا میاد سراغم (به خاطر حرف زدن درباره بیماری ام )

اخیرا یه خواستگار اومده خب طبق تحقیقاتی که کردند خانواده خوبی هستند و زود جواب می خواهند . من به خاطر بیماریم نمی دونم چه جوابی بدم یعنی نمی دونم چجوری این موضوع را مطرح کنم وویس هاتونم گوش دادم که گفتید در جلسه سوم یا چهارم بگید ولی خوب مشکلی هست اینکه در شهر ما همه همدیگر می شناسند می ترسم بگم نقل محافل بشم تازه یه چیزیم بزارند روش.

راستش من مشکلی ندارم به آقا پسر بگم قبول نکنه با هم ازدواج کنیم؟ اصلا با آقا پسر برم پیش دکترم تا با دکترم صحبت کنه چون دکترم بهم گفته برای ازدواج هیچ مشکلی نداری و خیلی ها را هم دیدم که ازدواج کردن و بچه دارشدند ) من از این که حرفم بیوفته دست مردم بدم میاد به قول مادر بزرگم آدم دردش تو دل خودش باشه بهتره ، واقعا زندگی تو یه محیط کوچک واقعا بد همه همدیگر رو می بینند.

مطلب پیشنهادی:  راز درمان تمام دردهای انسان کشف شد 

لطفا حرف هام تاجایی امکان داره سانسور کنید چون همه بچه های دانشگاه ما و دوستای خودم کانال شما رودارند البته با معرفی خودم بوده ممنون

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده مشاوره فردی در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و درود بنده با ۵۰۰۰ رکورد کاری بسیار در مشاوره ها شنیده ام که مراجعین دغدغه ی حرف مردم را دارند ، وقتی خود ما در کار دیگران دخالتی نکنیم دیگران هم کاری به ما نخواهد داشت و حرف مردم برایمان اهمیت نخواهد داشت. آدمهایی که می خواهند در جریان مسئله ی طلاق شما باشند اما بعد طلاق اگر کمکی از آنها بخواهید هیچ توجهی نمی کنند ، اگر هزار تومان از آنها بخواهید پرداخت نخواهند کرد پس چرا باید حرف مردم برایتان مهم باشد !!

اصل اعتیاد فرزندش را فراموش کرده و می گوید مردم چه خواهند گفت ! درست مثل کسی است که بعلت بیماری پایش باید قطع شود و او نگران آنست که مردم چه می گویند ! برای خلاصی از این تابو نباید حرف مردم برایتان مهم باشد ، حتی در خریدن یک لباس نباید نظر دیگران برایتان مهم باشد بلکه باید نیاز خود و اینکه آیا در این لباس حال شما خوب است یا خیر !

شما برای خود احترام قایل باشید و تنها نظر متخصص در هر زمینه ای برایتان مهم باشد شما در جلسه ی ۴_۵ بیماری خود را به خواستگار بگویید ، شما نگران ازدواج خود باشید نه فهمیدن یا نفهمیدن مردم .هیچ کس حواسش به ما نیست ، خودمان حواسمان به مردم است ، آنطور که باید زندگی کنید زندگی کنید .

مطلب پیشنهادی:  شوهرم محبت نمیکنه چه کنم؟

ما سه دسته اختیارات داریم : 

۱) حیطه اختیارات خداوند مثل بارش باران ، خشکسالی ، مقدرات … که ما در آن هیچ دخل و تصرفی نداریم

۲) حیطه ی اختیارات مردم که ما هیچ دخالتی نداریم مثل چه رشته ی که می خواهند انتخاب کنند ، با چه کسی می خواهند ازدواج کنند ….

۳) حیطه ی اختیارات ما : تنها جایی است که ما اختیار داریم و انتخاب می کنیم

اگر زیاد به کار دیگران کار داشته باشیم منجر به بیماری روانی می شود و باید از این افکار خارج شد بیش از اینکه نگران حرف مردم باشید نگران بیماری و ازدواج خودتون باشید و اگر می خواهید دیگران شما را قضاوت نکنند خودتان دیگران را قضاوت نکنید .

 

خوشبخت و شادمان باشید

 

 

چگونه به حرف و فکر دیگران اهمیت ندهیم؟

راهکار طلایی اهمیت ندادن به حرف دیگران

چگونه حرف دیگران برایمان مهم نباشد

چگونه نگران حرف مردم نباشیم

چگونه نگران حرف مردم نباشیم؟

نگران حرف مردم نباشید!

اهمیت دادن به نظر دیگران؛ چطور بی‌خیال «حرف مردم» شویم؟

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین