خواستگارم از همسر سابقش صحبت می کند و درگیر سوگ اوست

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان

خواستگارم از همسر سابقش صحبت می کند و درگیر سوگ اوست

.سلام استاد پور علی زاده روانشناس اصفهان خسته نباشید بابت پاسخگویی و راهنمایی کردن شما تشکر ویژه دارم.

من ساکن اردبیل خانمی ۲۴ ساله و دانشجوی حسابداری هستم … در یک خانواده کم جمعیت و متوسط و تقریبا مذهبی بزرگ شدم. بنده در سن ۲۲ سالگی یک ازدواج ناموفق داشتم به دلیل نداشتن شناخت از پسر و ازدواجم سنتی بود و سن اقا پسرهم ۲۳ بود و بعدها کاشف به عمل آمد که دچار اختلال شخصیت پارانوییدی هستند. مدت 3 ماهی که با ایشون بودم خیلی از لحاظ روحی اذیت شدم و خداروشکر جدا شدم.

الان من یک خواستگار دارم که حدود ۲ ماه است در رابطه شناختیم و بیرون میرویم و خانواده ها هم دوبار ملاقات داشتند.

خواستگار بنده ۳۸ سالشونه و خانومشون فوت شدند

ما از لحاظ افکار و خواسته هامون توی زندگی تقریبا شبیه هم هستیم و مشکلی نداریم و من نسبت به سنم درک از زندگی و برقراری ارتباط اجتماعیم خوبه.

فقط یه موردی که هست اینه این اقا نزدیک یک سال است پیش روانشناس میروند برای روانکاری چون فوت خانمشون خیلی براش سخت بوده حدود ۵ سال زندگی کردند و خانمشون بیماری خودایمنی میگیره و فوت میکنند.

توی این دو ماه به صورت ناخودآگاه دوبار از خانمشون برام خاطره بوده تعریف کردن و من یجوری شدم و اصلا خوشم نمیاد پیش من تعریف کنه یجور حس حسادتم گل میکنه و اصلا دوس ندارم چیزی از خانمش ببینم و بشنوم. آیا این حس من طبیعیه؟ یا من زیادی حساسم؟

مطلب پیشنهادی:  ازدواج با همسن از نظر روانشناسی 

چون توی اینستاشونم کلیپ هایی از خانمشون دارن وقتی میبینم حالم بد میشه و سریع میرم بیرون و حال خودمو نمیزارم بد بشه. و بهشون هم گفتم اگر ما ازدواج کردیم باید صفحه جدید توی فضای مجازی بزنین ایشونم گفتند باشه ولی اینو حذف نمیکنم در کنارش جدید هم میزنیم مشکلی نیست.

و به خودشونم گفتم که دوس ندارم از ازدواج قبلی چیزی برام بگید چون دوس ندارم. ایشونم گفتند باشه فقط بعضی وقتا ممکنه ناخوداگاه چیزی بگم که شما میتونی بهم بگی نمیخواد تعریف کنی.

به نظرتون من چیکار کنم آقای دکتر توروخدا راهنماییم کنید با سپاس فراوان.

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده مشاوره پیش از ازدواج را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

پاسخ استاد پور علی زاده روانشناس پیش از ازدواج و خانواده کلینیک روانشناسی اصفهان

خواستگارم از همسر سابقش صحبت می کنند و درگیر سوگ اوست 

با سلام بر شما خانم محترم اینکه فرمودید با دو ماه آشنایی رسیدید به این مطلب که شبیه هم هستید اشتباه است و هوز برای نتیجه گیری و جمع بندی بسیار زود است و نیاز به زمان بیشتری دارید و به مشاوره ی قبل از ازدواج بروید .

روانشناس و مشاور مذهبی اصفهان

پروسه ی سوگ ۴_۳ ماه طول می کشد و اگر بیشتر از این طول بکشد نشان از افسردگی و اضطراب او در گذشته دارد و الان با این حادثه شرایط بدتر شده است .

حتما با روانکاو ایشان ملاقات کنید و از شرایط فعلی و گذشته ی ایشان سوال کنید .حس حسادت شما به خانمی که زیر خروارها خاک مدفون است جای تعجب دارد و این نشان از حساسیت بالای شما روی این مساله دارد !

مطلب پیشنهادی:  از دست اخلاق های بد خانمم چکار کنم ؟ بین مادرمم و خانمم گیر افتادم

پور علی زاده بهترین روانشناس اصفهان

کسی که در گذشته زندگی داشته خوب یا بد بخصوص کسانی که عزیزی را از دست داده اند آلبومی از خاطرات دارند و نمی شود انتظار داشت هیچ حرفی از او نزند ، اینکه غرق در گذشته باشد خوب نیست اما دو بار حرف زدن از آن مشکلی نیست .

اما شما درک نکرده آید که کجای کار هستید ! دخترم ایشان ۱۴ سال از شما بزرگتر است و شما سنی ندارید ، همسرشان فوت کرده ، درگیر فوت همسر هستند که به روانکاو مراجعه کردند ، ایشان افسرده هستند و شاید ریشه در گذشته داشته و باید ببینید روانکاو اجازه ی ازدواج با او را می دهد ، اگر جواب صریح به شما ندادند بدانید اوضاع خوب نیست .

خوشبخت و سربلند باشید .

 

برای مشاوره حضوری و غیر حضوری با دکتر پور علی زاده در تماس باشید .

علائم بسته شدن بخت دختر

بخت بسته چگونه باز میشود

از کجا بفهمم بختم بسته شده

چرا ازدواج قسمتم نمیشه

وقتی خواستگار میاد چه دعایی بخوانیم

چرا خواستگار میره دیگه نمیاد

خواستگار دارم اما جور نمیشه

خبری از خواستگارم نشد

خواستگارام منو نمیپسندن

چرا خواستگارام مرا نمی پسندند

گشایش بخت در قرآن

چکار کنیم که برایمان خواستگار بیاید

سرکتاب برای بخت

چرا خواستگار نمیاد

خواستگارهای زیادی نداشتم مواردی هم که بود مناسب من نبود

روانشناس مذهبی اصفهان

مرکز مشاوره مذهبی در اصفهان

چکار کنیم که برایمان خواستگار بیاید

مشاوره کودک

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره پورعلی زاده بهره مند شوید.

مطلب پیشنهادی:  دخترم به خواستگارهاش جواب منفی میده/ بخاطر خانه و زندگی ما خجالت میکشه/ اعتماد به نفس پایین

 

مشاوره ازدواج

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با استاد پور علیزاده در تماس باشید.

مشاوره خانواده

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده استاد پور علیزاده در تماس باشید.

مشاوره روانشناسی

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با استاد پور علی زاده در تماس باشید.

عشق

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با استاد پورعلیزاده در تماس باشید.

مهارت های زندگی

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با استاد پورعلیزاده در تماس باشید.

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین