دخترم به خواستگارهاش جواب منفی میده/ بخاطر خانه و زندگی ما خجالت میکشه/ اعتماد به نفس پایین

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

_ دخترم به خواستگارهاش جواب منفی میده/ بخاطر خانه و زندگی ما خجالت میکشه/ این حالت روحیش باید قبل ازدواج درمان بشه؟ 

سوال شما عزیز

سلام و صدها سلام خدمتتون استاد پورعلی زاده مشاور ازدواج اصفهان من از شهر بوشهر .استاد دختر بزرگم ۲سالی هست کم وبیش براش خواستگار میاد چند ماه پیش یکی از اقواممون که از نظر خانواده زبان زد و بسیار محترم وواصیل هستن امد خواستگاری و دخترم رد کرد من فشار نیاوردم اصلا بهش حتی خانواده ام خیلی از این رد کردن تعجب کردن. و یک ماه پیش اقای جوانی امد که کیس مناسبی بود بازهم رد کرد حتی ان اقا یکی دو هفته صبر کردن شاید جواب تعقیر کنه اما کارامد نبود باز هم‌ من و پدرش گذاشتیم تا در انتخاب راحت باشه وخواست خودش باشه. چندروز پیش که با زن عموش در حال گفتگو بودیم ایشون گفتن که دختر من درد دل کرده و گفته بخاطر خونه وزندگی ما خجالت میکشه.

من به عنوان نصیحت به دخترم گفتم مامان هرکسی به خواستگاری شما میاد باید سیرت تو رو بپسنده نه متراژ خونه و مبل و فرش ما رو ولی میگه نه میترسم بیان ببینن یا منصرف بشن یا اگر هم قبول کنن من را کوچک بشمارند اقای دکتر نه اینکه چون دخترمه میگم نه دخترم واقعا خانمه خانواده خودم وشوهرم عاشقش هستند. شاید باور نکنید من باوجود دیسک کمرم روز ها پیش میاد ۱۲ساعت پشت چرخ می شینم تا بتونیم براش جهیزیه تهیه کنیم یکم بار سنگین رو از رو دوش همسرم بردارم

مطلب پیشنهادی:  رفتار با یک کودک فوق العاده بیش فعال

از شما تقاضا دارم جوری جواب من روبدید که ویس شما رو بزارم دخترم گوش بده ممنونم

خودش هم کار میکنه هم دانشجو هست. دیشب امده بهم میگه بدم میاد از خودم تواینه که نگاه میکنم بدم میاد . حتی گفت انگار باید برم مشاوره اصلا دوست فابریک نداره که حتی باهاش یه دور بازار بره

همش کار یا دانشگاه. به نظرتون این حالت روحیش باید قبل ازدواج درمان بشه یا اگر ازدواج کنه تغییر میکنه نمیدونم‌ چکار کنم؟

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس و مشاور مذهبی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر مهربان دختر شما عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی دارد و این باور که چیزی برای ارائه ندارد باید برطرف شود و باید تمرکز کند روی داشته ها و نقاط مثبت زندگیش .

مادری که زحمت کش ، تولید کننده و کمک خرج خانواده است و پدری که آبرومند و پر تلاش و فعال برای خانواده اش است اینها ارزش های انسانی است که خانواده ی تو دارند ، ثروت داشتن ملاک خوشبختی و داشتن شخصیت نیست !

برای نمایش ارزشهایی که در خانواده ات هست روی اعتماد به نفس و عزت نفس خود کار کن و اجازه بده خواستگارها بیایند و ببین حالت با چه کسی خوب است ، همه ی ما لبریز از نعمتها و الطاف خداوند هستیم .

خوشبخت و شاد باشید

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین