خواستگارم نماز نمیخونه

پرسش از دکتر پورعلیزاده روانشناس مذهبی و خانواده

خواستگارم نماز نمیخون

سلام استاد وقت تون بخیر من مدت زیادی هست که مشاوره های ارزشمند شما رو میبینم و گوش میدم الان یه مشکلی برای خودم پیش اومده

من ۳۸ ساله هستم و بطور اتفاقی با جوانی ۳۹ ساله آشنا شدم و مدتی هس که داریم آشنا میشیم من با اینکه خودم مذهبی و بااعتقادم ولی نمیدونم چرا همون روزای اول این مورد و از طرفم نپرسیدم الان متوجه شدم ایشون اهل نماز نیستند همه موارد تحصیلی خانوادگي همسان هست الا این مورد به ایشون گفتم گفتن که من به خدا قلبا اعتقاد دارم ولی از نوجوانی تا اکنون نماز نخوندم

سوال من اینه که چکار کنم بی اهمیت از این قضیه رد بشم و انشالله تو زندگی میتونم نماز خونش کنم یا نه بخاطره این مسئله کلا ردشون کنم چون جایگاه نماز و اثرات اون برای من و خانواده ام خیلی مهمه و بشدت متعجبم چطور یک نفر ۲۳ سال با خدا صحبتی تشکری نداشته مگه در قالبی غیر نماز هم میشه بیزحمت راهنماییم کنید خیلی تو فکر رفتم.

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

 

با سلام بر شما خانم گرامی

 

بعنوان یک روانشناس باید خدمتتون عرض کنم ما در ازدواج پروسه ای به نام تغییر نداریم .

اول باید شخص بخواهد تغییر کند تا بتواند حرکت کند ، کسی که در چاه افتاده و دستهایش را بر کمر گذاشته هر چه دیگران برای کمک بسوی او دست دراز کنند سودی ندارد و او نجات نخواهد یافت ، کسی که کمک می خواهد دستهایش را دراز می کند .

مطلب پیشنهادی:  مهارت های مهمی که هر دختر و پسری قبل از ازدواج باید بداند

در روانشناسی ما  پذیرش داریم نه تغییر .

بپذیرید که او نماز نمی خواند ، هیچ تضمینی روی قول کسی هم نیست که در آینده تغییر کنند و نماز بخوانند . پس اگر پذیرفتید در زندگی دیگر نباید نق بزنید اما اگر نخواندن نماز خط قرمز شما باشد نباید وارد این زندگی شوید !

آیا دوست دارید با آدم نماز نخوان زندگی کنید و از او بچه دار شوید ؟ و آیا اگر فرزندتان منش همسرتان را پیش گرفت دچار آشفتگی و از هم پاشیدگی زندگی شما نخواهد شد و کار به جدایی و طلاق نخواهد کشید؟

اما اگر چیزی که طرف مقابل ندارد خط قرمز شما نیست وارد زندگی شوید و مشکلی پیش نمی آید .

پیروز و سعادتمند باشید .

پور علیزاده مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین