دخترم اجازه نمیده خواستگار راه بدیم، شوهرم اصرار داره، چه کنم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس پیش از ازدواج

دخترم اجازه نمیده خواستگار راه بدیم، شوهرم اصرار داره، چه کنم؟

سوال شما عزیز

سلام استاد گرامی شریفی هستم‌ از شیراز و دخترم را هم که شما دیده اید و می‌شناسید واقعیتش پانتآ خواستگاران زیادی داشته و دارد ولی همه را ندید رد می کند و میگوید نمیخوام در لیران بمانم. الان خواستگار بسیار خوبی دارد ، پانتآ متولد سال ۸۱ هست همسرم ميگه همدیگه را ببینید بعد نظر بده دخترم ميگه من نمیخوام شوهر کنم و حالا زوده و بچه هستم و اصلا نمیخواد بدونه که خواستگارش چه کسی است؟ خودم حرفی ندارم یه جلسه دیدار به قول شما در کافی شاپ داشته باشند و بعد نظر منفی یا مثبت را بدهد ، ولی دخترم مخالفه حالا به نظرتون چکار کنم؟ وسط اینجا به شوهرم چی و چطوری بگم که با مخالفت دختر راضی بشه و به دختر چی و چطوری بگم که به نظر پدرش اهمیت بده و این دیدار با تنش و دعوا و زوری اتفاق نیفته و جواب مادر آقا پسر را چی بگم فردا میخواد جواب بگیره ممنون میشم از راهنمایتون.

و البته سپاس فروان که زود جوابمو می دید اجرتون با ائمه اطهار که جواب سوالاتمون را بی منت می‌دهید وقضیه ای که برای ما مشکل است را با راهنمای برای ما آسان میکنید و از یه دعوای خانوادگی جلوگیری میکنید باز هم تشکر و نماز روزه هاتون قبول درگاه حق تعالی

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب قبل ازدواج اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

مطلب پیشنهادی:  ازدواج با همسن، درست یا غلط؟

با سلام و ادب والدین عزیز هرگز برای ازدواج فرزندتون از اهرم فشار استفاده نکنید ، کاملأ آنها را آزاد بگذارید و به انتخاب آنها احترام بگذارید .پدران زورگویی که در گذشته به اجبار پسر و دختران خود را به نکاح دیگری در می آوردند و آثار شکنجه های روحی و روانی و حال بد آنها را در زندگی در جامعه می بینیم و تبعات آن بر پیکره ی خانواده ها زخمها زده است .

فرزند شما در هر سنی هستند نباید به اجبار و اصرار و تهدید وارد زندگی کنید چراکه زندگی مشکلات و ناملایمات خود را دارد و شخص وقتی با انتخاب خود ازدواج کرده باشد براحتی این مشکلات را تحمل می کند ولی اگر این ازدواج به اجبار باشد درگیر مشکلاتی می شود که خواسته ی خودش نبوده است .برای متعاقد کردن فرزند خود برای ازدواج از یک روانشناس بعنوان شخص ثالث که عاقل ، منصف و آگاه باشد کمک بگیرید .

با آرزوی خوشبختی عزیزانمان

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین