رازهایی از زندگی زناشویی/ مشکلات با شوهرم بدلیل ناباروری

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

 مشکلات شوهرم با من و خانواده ام بدلیل ناباروری من/ دکتر متخصص گفته هیچ کدوم مشکلی ندارید و ممکنه از استرس باشه/ مشکلات با شوهرم بدلیل ناباروری/ شوهرم بچه میخواد ولی نمیشه چیکار کنم؟/

سلام استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان.خداقوت به شما و ممنون از کانال خوبتون. من ۴۱ سالمه و شوهرم… هشت ساله عروسی کردیم و هنوز فرزندی نداریم. من چند وقته پیش پیامتون دادم که ما چهارساله قصد بچه دارشدن داریم ولی نشده و شوهرم به خاطر بچه دار نشدنمون هر ماه با من یکی دو روز قهر میکنه و با خانوادمم بخصوص مادرم قهر کرده و میگه چرا بهت نگفتن زودتر بچه دار بشی تا اگه مثل الان مشکلی پیش اومد وقت کافی داشته باشیم تا حلش کنیم و شما فرمودین که من و شوهرم نسبت به هم و خانوادمم به ایشون محبت کنن تا انشاا… مشکل حل بشه و اینکار هم انجام دادیم و خانوادمم با وجود سردی ایشون به روی خودشون نمی اوردن.تا اینکه به یکی از روشهای کمک باروری من باردارشدم ولی بعد از دوماه جنینم در شهریور با وجود داشتن قلب سقط شد.در طول این دوماه هم ایشون رفتارش با خانواده من بخصوص مادرم که از هیچ رسیدگی به من در این مدت بارداری کم نگذاشتند تغییری نکرد و همچنان با سردی و سکوت رفتار کردند. ایشون الان ۴ ماهه که خونه پدرم نیومدن و حتی زنگشون هم نمیزنن و من ازین موضوع ناراحتم (خودم تنها رو مشکلی نداره و میگه برو ولی خودش هیچ وقت نمیگه میام و طبق تجربه با اصرار هم که می برمشون با هیچ کس حرف نمیزنه و سرشو میکنه داخل گوشی تا برگردیم). شوهر خواهرا و عروسمون هم رفتار ایشون و فهمیدن و من خجالت میکشم.

مطلب پیشنهادی:  از دست اخلاق های بد خانمم چکار کنم ؟ بین مادرمم و خانمم گیر افتادم

اقای پور علیزاده خانواده من بخصوص پدر و مادرم از اول ازدواجمون خیلی هوای مارو داشتن. از دعوتهای هر هفته در دوران عقد که مادرم علی رغم پا دردشون کم نمیگذاشتن تا خریدن خونه که همه خانواده من چند ماه برای ما دنبال خونه میگشتن تا کمک مالی و … هیچ موقع هم نه دخالت میکنن نه بدون دعوت منزلمون میان.

من توی این دوسال همه جوره با همسرم صحبت کردم و به ایشون گفتم که مادرم از من سراغ میگرفتند که بچه میخاید یانه و احوال زندگیمو می پرسیدن اما من خودم دوست داشتم اول به یه تفاهم و ارامش پایدار برسیم بعد ولی ایشون قبول دار نمیشه . علی رغم رفتار سرد همسرم با خانوادم من رفتارم و با خانواده ایشون تغییری ندادم و با وجود اینکه خیلی ناراحتم ولی درست نمیبینم که رفتار بدی انجام بدم و حتی در جریانشونم نگذاشتم.این اواخر که دیدم ایشون با حامله شدن منم رفتارش تغییر نکرد نا امید شدم و دیگه خونه مادرشوهرم نرفتم (حدود ۴ماهه) و فقط حدود سه هفته یکبار تماس میگیرم .اینم بگم که خانواده شوهرم اهل مهمانی و رفت و امد نیستن و اکثرا تلفنی با همه ارتباط دارند.

خلاصه این مشکلات وقتی خانوادم احوالش و میپرسن یا وقتی مثلا قراره مادر ایشون به خونمون بیان باعث غم و ناراحتی در من میشه که چرا ایشون این رفتار ها را با خانواده ام داره. و این برای باردار شدنم ضرر داره و دکترا میگن هیچ کدوم مشکلی ندارید و ممکنه علت از استرس باشه.

برادر من یکبار برای حل این موضوع به منزل ما اومد و حدود دوسه ساعت با هر دومون حرف زد و از ایشون خواست که هر کدورتی براش پیش اومده کنار بگذاره ولی ایشون گفت ما زمانمون از دست رفته و الان باید یه بچه داشته باشیم و … یه سری گله هم از من کرد که من سعی کردم اونها رو هم رفع کنم .

مطلب پیشنهادی:  شوهرم علاقه زیادی به رفت و آمد با برادر خواهرهاش داره

سوال من اینه که من چطور رفتار شوهرم با خانواده ام را درست کنم؟ من با خانوادش بخصوص مادرش که بیشتر می بینمشون چطور رفتار کنم؟ (من مادر همسرم و در جریان این رفتارهای ایشون نگذاشتم ولی اینکه همسرم گفته یا نه رو نمیدونم) ببخشید طولانی شد. ممنون از زحماتتون استاد پورعلیزاده بزرگوار. انشاا… خداوند برای شما و خانواده گرامیتون بهترینها رو رقم بزنه که گره گشای مشکلات مردم هستید.

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس اصفهان  سخنران با موضوعات خانواده ، پیش از ازدواج ، افسردگی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

پاسخ استاد پور علیزاده بهترین روانشناس اصفهان

با سلام و ادب باید عرض کنم نوع رفتارهای همسر شما نشان می دهد شما را دوست دارد اما از نوشتار شما مبنی بر اینکه رابطه ی ایشان با خانواده ی شما خوب نیست نشان می دهد خانواده ی شما با آگاهی از مشکل ناباروری شما ، اقدام به شوهر دادن شما و ازدواج شما با ایشان کرده اند و شوهر شما دچار یک خشم درونی شده و با این کم محلی ها سعی می کنند خود را تخلیه کنند .

پس شما باید در جملاتی کوتاه با شوهرتون صحبت کنید تا متوجه شوید آیا این حدس بنده درست است یا خیر !

اگر درست باشد که این رابطه تا آخر خراب خواهد بود و شما باید زندگی خود را حفظ کنید و در اختلاف بین آنها جانب داری از خانواده خود نکنید .

یکی از معضلات ، پنهان کاری در ازدواج است و وقتی شخص مقابل موضوع را فهمید تازه گمان می کند مسائل زیادی بوده که طرف مقابل پنهان کرده و در صدد کشف آنهاست .

مطلب پیشنهادی:  شروط اثر پذیری کودکان و نوجوانان از پدر و مادر

کانال روانشناسی در ایتا ، پاسخگویی سوالات شما توسط استاد پور علیزاده روانشناس خوب اصفهان

شما خانم محترم باید به همسرتون محبت کنید و از او بخواهید شما را در کم کردن اضطراب تون کمک کند و همین اضطراب شدید در شما می تواند عامل ناباروری باشد . به او بگویید من نیاز به فضای آرام دارم و بیا با هم همکاری کنیم و در ضمن برای درمان اضطراب خود هم اقدام کنید .

سلامت و شاد باشید .

 

پور علی زاده دکتر روانشناس اصفهان در زمینه ی درمان اضطراب ، وسواس ، زوج درمانی با ما در تماس باشید .

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین