دلایل و درمان خودارضایی کردن مردان متاهل

شوهرم خودارضایی میکنه ( دلایل خود ارضایی کردن مردان متاهل )

برخی از مردان علی رغم اینکه ازدواج کرده‌اند و می‌توانند با همسر خود رابطه جنسی برقرار کنند، نیاز جنسی‌شان را با خودارضایی تامین می‌کنند و یا در کنار داشتن رابطه جنسی، خودارضایی نیز انجام می‌دهند. البته خودارضایی کردن افراد متاهل، در زنان نیز وجود دارد اما در مردان بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر اینکه خودارضایی به خود فرد از لحاظ روانی و جسمی آسیب می‌زند، بلکه در افراد متاهل، این کار به زندگی مشترک نیز آسیب می‌رساند. در این مقاله قصد داریم علت‌های این مشکل را بررسی کنیم و سپس به پیامدها و آسیب‌ها و راهکارهای حل آن بپردازیم.

علل خودارضایی کردن برخی از مردان متاهل
اعتیاد به خودارضایی یا انجام خودارضایی به صورت وسواس‌گونه
برخی از مردانی که قبل از ازدواج خودارضایی می‌کردند، بعد از ازدواج هم نمی‌توانند آن را ترک کنند چون این یک عادت رفتاری وسواسی برای آنها شده است و ترک کردن آن برایشان دشوار و نیازمند راهکارهای خاصی است. این افراد، وابستگی جسمانی، روانی و احساسی نسبت به خودارضایی کردن پیدا کرده‌اند، به همین دلیل بعد از ازدواج نیز این عادت رفتاری ادامه دارد.

کمال‌گرایی

برخی از مردان با دیدن عکس و فیلم‌های مستهجن، دچار کمال‌گرایی می‌شوند و فکر می‌کنند که فقط انجام دادن آن سبک از رابطه جنسی با همان پوزیشن‌ها و رفتارها، رابطه جنسی عالی و تحریک‌کننده‌ای است. آنها دچار ابن اشتباه می‌شوند که فکر می‌کنند این رفتارها و فانتزی‌ها را باید در زندگی مشترک خود نیز اجرا کنند. اگر همسرشان اجازه ندهد این کارها را بکنند، فکر می‌کنند که رابطه جنسی‌شان مشکل دارد و برای تحریک و ارضاء شدن در حدی که انتظار دارند، به این فیلم‌ها رو می‌آورند و خودارضایی را ادامه می‌دهند.

برطرف نشدن نیاز جنسی در رابطه زناشویی
برخی از افراد به دلایلی، رابطه رضایت‌بخش و صمیمانه با همسرشان ندارند. بنابراین رابطه زناشویی‌‌ان رضایت بخش نیست و نیازشان را تامین نمی‌کند. به همین دلیل این افراد یا به خیانت رو می‌آورند و یا در کنار رابطه زناشویی، خودارضایی نیز می‌کنند.

مشکلات و اختلالات جنسی مرد
مردانی که زودانزالی، دیرانزالی، اختلال نعوظ یا مشکلات دیگری دارند، برخی از این افراد به جای اینکه به دنبال درمان این مشکلات بروند، راه فرار از مشکل یعنی سرد و دور شدن از همسر را انتخاب می‌کنند و رو به خودارضایی می‌آورند.

داشتن میل جنسی بسیار بالا
افرادی که در حد غیرطبیعی، میل جنسی بسیار بالایی دارند، به طوری که نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و از تحریک و ارضاء شدن سیر نمی‌شوند، گاهی به خودارضایی نیز رو می‌آورند چون برای این افراد، تنها برقراری رابطه زناشویی کافی نیست. درواقع میل و نیاز جنسی‌شان در حدی است که فقط همسرشان از پس برآورده کردن آن بر نمی‌آید.

مطلب پیشنهادی:  خطرات و عوارض زیاده‌ روی در رابطه جنسی

وجود مشکلات زیاد در زندگی مشترک

زوجینی که مشکلات زیادی در زندگی مشترک خود دارند و اصلا تمایلی به نزدیک شدن به هم ندارند و رابطه جنسی ندارند، مرد مجبور می‌شود خودارضایی کند و به این صورت نیاز جنسی‌اش را برآورده کند.

داشتن همسری که به ظاهر خودش رسیدگی نمی‌کند
برخی از زنان اصلا به بهداشت شخصی و ظاهر خود توجهی نمی‌کنند. مثلا شاید ماه‌ها صورت و بدن خود را اصلاح نکنند یا روزهای زیادی حمام نکنند. این افراد متاسفانه جذابیت خود را در نگاه شوهرشان از دست می‌دهند و باعث می‌شوند شوهرشان از آنها دور شده و به خودارضایی کردن رو بیاورد.

داشتن همسری که سردمزاج است یا اصلا میلی به رابطه جنسی ندارد
عده‌ای از زنان به دلیل سردمزاج بودن و یا داشتن سایر مشکلات روانی مثل اضطراب یا افسردگی شدید، میلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. بنابراین نمی‌توانند نیاز جنسی شوهرشان را برآورده کنند و ممکن است شوهرشان به خودارضایی رو بیاورد.

نداشتن اعتماد به نفس خانم
زنانی که اعتماد به نفس و عزت نفس کمی دارند و نمی‌توانند در رابطه جنسی عملکرد خوبی داشته باشند و قوی عمل کنند، نه خودشان از رابطه لذت می‌برند و نه اجازه می‌دهند شوهرشان به خوبی لذت ببرد.

پیامدهای خودارضایی کردن در زندگی مشترک
پرخاشگری و کینه توزی نسبت به همسر
اگر خانم متوجه شود شوهرش در حال خودارضایی کردن است و این صحنه را ببیند، ممکن است باعث شود او پرخاشگری کند، عصبانی شود و از شوهرش کینه به دل بگیرد که چرا این کار را می‌کند. کینه به دل گرفتن نسبت به یکدیگر در زندگی مشترک می‌تواند ارتباط زن و شوهر را خراب کند.

قهر و دعوا و ناراحتی
بعد از اینکه خانم متوجه شود که شوهرش این کار را انجام می‌دهد، احتمالا قهر و ناراحتی‌های زیادی پیش می‌آید و ممکن است زوجین بسیار زیاد با هم بحث و دعوا کنند.

سرد شدن نسبت به شوهر
خودارضایی کردن شوهر باعث می‌شود خانم نسبت به او سرد شود و دیگر میلی نداشته باشد با او رابطه جنسی داشته باشد.


طلاق عاطفی
زوجینی که با این مشکل رو به رو هستند، کم کم از لحاظ احساسی از هم سرد می‌شوند و ممکن است زندگی مشترک به سمت طلاق عاطفی کشیده شود.

مطلب پیشنهادی:  مسایل جنسی کودکان / کنجکاوی های جنسی کودکانه/

شوهرم خودارضایی می‌کند، چه کار کنم؟
احساسات‌تان قابل درک است

احساسات‌تان قابل درک است، مشخص است که شما از این کار شوهرتان ناراحت و عصبانی هستید اما سعی کنید خونسرد باشید و به جای عصبانی شدن، احساسات‌تان را کنترل کنید و به دنبال عبت این رفتار شوهرتان باشید تا بتوانید به درستی آن را حل کنید.

به دنبال علت آن باشید
هر رفتاری، علتی دارد و باید ابتدا به دنبال علت و ریشه‌یابی باشیم تا بتوانیم راهکار مناسب برای حل این مشکل را پیدا کنیم. به عنوان مثال اگر مشکل‌تان به خاطر مشکلات و اختلافات زندگی مشترک یا نداشتن رابطه جنسی کافی باشد، باید این موضوع بررسی و حل شود و یا اگر علت آن، داشتن میل جنسی بسیار زیاد شوهرتان است، این یک مشکل فردی است که باید حل شود. پس هر علتی، یک راه حل خاص دارد و نمی‌توانیم بدون دانستن آن، کسی را مقصر بدانیم.

با شوهرتان درباره این موضوع صحبت کنید
با شوهرتان با آرامش صحبت کنید و از او بپرسید که چرا خودارضایی می‌کند؟ آیا کمبودی در زندگی مشترک‌تان وجود دارد؟ یا میل جنسی شوهرتان بالا است و بسیار زیاد به رابطه جنسی نیاز دارد؟

او را سرزنش نکنید
قبل از اینکه توضیحاتش را بشنوید و دلیل این کارش را بدانید، او را سرزنش نکنید و به او تهمت خیانت کردن نزنید چون انجام دادن این کار، خیانت نیست بلکه فقط یک مشکل است که می‌تواند حل شود.

مسخره‌اش نکنید
اگر او به دلیل مشکلات جنسی و یا روانی‌اش این کار را انجام می‌دهد، او را مسخره نکنید، بلکه سعی کنید او را درک کنید و درست‌ترین راه را برای حل مشکلاتش به او پیشنهاد دهید تا بتواند آن را حل و درمان کند. مثلا اگر به خاطر زودانزالی یا دیرانزالی این کار را انجام می‌دهد، به او پیشنهاد بدهید که به جای این کار، به پزشک و یا سکس تراپیست مراجعه کند. حتی برای انگیزه دادن به او، می‌تواند همراهش بروید و در این مسیر درمان، او را یاری کنید.

مشکلات فردی خودتان را حل کنید
اگر به خاطر مشکلات زندگی مشترک و یا مشکلاتی مثل افسردگی یا اضطراب شدید، میل جنسی‌تان به شدت کم شده است، تا حدی که اصلا تمایل به برقراری رابطه جنسی ندارید، از روانشناس کمک بگیرید و این مشکل را حل کنید. می‌توانید در این خصوص، با روانشناسان بالینی همیار عشق صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی:  از ۴ سالگی بمدت ۵ سال مورد آزار و سوء استفاده جنسی قرار داشتم

اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید

برخی از افراد به دلیل اعتماد به نفس کم، تمایل ندارند با شوهرشان رابطه جنسی برقرار کنند چون خودشان را کم می‌بینند و احساس می‌کنند عیب و نقصی دارند که بابت آن باید شرمسار باشند. اگر مشکل شما هم این است و به همین دلیل نمی‌توانید نیاز جنسی مردتان را تامین کنید، می‌توانید با کار کردن روی قوت شخصیتی و اعتماد به نفس خود، این مشکل را حل کنید تا رابطه جنسی خوبی داشته باشید و لذت ببرید.

در رابطه‌تان تنوع و هیجان ایجاد کنید
در رابطه جنسی‌تان تنوع و هیجان ایجاد کنید. با امتحان کردن پوزیشن‌های مختلف، رسیدگی به خودتان از لحاظ ظاهری، حل مشکلاتی که در رابطه جنسی دارید، می‌توانید یک رابطه جنسی پرشور و هیجان و لذت‌بخش داشته باشید تا شوهرتان ارضائ شود و دیگر تمایلی به خودارضایی نداشته باشد.

از فانتزی‌هایش سوال کنید
برخی از افراد با تماشا کردن این فیلم‌ها، به دنبال ارضاء نیازهایشان از طریق فانتزی‌هایشان هستند. از شوهرتان بپرسید که فانتزی‌های جنسی‌اش چیست؟ اگر فانتزی‌های قابل اجرایی است و آسیبی به شما نمی‌زند، می‌توانید به هم توافق کنید و آنها را انجام دهید تا شوهرتان بهتر ارضاء شود و از رابطه‌اش لذت ببرد.

سخن پایانی

خودارضایی کردن افراد متاهل، به شدت به زندگی مشترک‌شان آسیب می‌زند چون قطعا هیچ فردی دوست نخواهد داشت که همسرش با دیدن فیلم‌های مستهجن تحریک و ارضاء شود در حالی که خودش باید این نیاز را تامین کند. ناراحتی، قهر و دعواهای زیاد، سرد شدن خانم از رابطه جنسی و سایر مشکلات، از جمله پیامدهای خودارضایی کردن افراد متاهل است. دراین مقاله راهکارهایی را ارائه دادیم که به شما کمک می‌کند این مشکل را حل کنید. سعی کنید این کار را با خونسردی و حساب شده انجام دهید و با عصبانیت و یا تحقیر و مسخره کردن، حرف‌تان را پیش نبرید چون اگر به روش اشتباه با این موضوع برخورد کنید، چیزی تغییر نخواهد کرد، بلکه شوهرتان یاد می‌گیرد پنهان‌کاری کند و وقتی شما در کنارش نیستید، مخفیانه خود ارضایی کند. پس برخورد درست برای حل این مشکل بسیار اهمیت دارد. می‌توانید در این خصوص با سکس تراپیست‌ نیز مشورت کنید.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
کانال مشاوره روانشناسی در ایتا
پرسش‌ و پاسخ روانشناسی در ایتا
پورعلیزاده روانشناسی اصفهان
اصفهان روانشناس اصفهان
مشاوره اصفهان
مشاوره پیش از ازدواج اصفهان
مشاوره ایتا
کانال مشاوره در ایتا
کانال روانشناسی در ایتا

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین