شوهرم شکاک و حتی جلو دامادم باید لباس گشاد و روسری و دامن بپوشم

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خانواده و زوج درمانگر در اصفهان

_ شوهرم شکاک و حتی جلو دامادم باید لباس گشاد و روسری و دامن بپوشم

سوال شما عزیز

سلام استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس اصفهان من خیلی وقته عضو کانال شما هستم و همه را میخونم اما مثل سوال خودم ندیدم من ۴۶ سال دارم مشکل من شوهرم هس خیلی بد دل وشکاک هس دیگه واقعا اعصابمو خوردنکرده خودش درآمدش ده میلیونه در برج ماهم بااین سه تا بچه واقعا کم میاریم بابدبختی داریم زندگی می‌کنیم بهش میگم بذار منم کارکنم درآمد داشته باشم نمیذاره میگه دنیا خرابه همش دوس داره با چادر بیرون برم بهش میگم مانتوم بلنده و گشاده حجابم خوبه میگه زنان… با مانتو تاب میخورند. از روابط جنسی که نگم بهتره اصلا نه محبت کلامی داره و بدنی عین یه مرده متحرک میمونه خیلی از دستش عصبانی هستم من ۳ ساله داماد دار شدم حتی جلو دامادم هم باید لباس گشاد و روسری و دامن بپوشم خیلی بد دلی درمیاره من به خاطر بچه هام باهاش زندگی میکنم وگرنه یه سرسوزن نمیخوام دیگه باهاش باشم آقای دکتر تو را خدا کمکم کنید یه راهکار بهم بدید من با این مرد چکار کنم؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس با تجربه در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و ادب مسئله ی زن یا شوهر شکاک بسیار پیچیده است. گاهی حسادت ، شدت علاقه ی زیاد ، حساسیتها، نا امنیهای روانی خانم یا آقا شکاکیت شمرده می شود چراکه علایم ظاهری آن و واکنشها شبیه فرد شکاک است اما این با اختلال پارانوئید ( شک ) تفاوت دارد .

مطلب پیشنهادی:  اختلال روانی دیگر آزاری یا سادیسم / پسر ۷ساله ام از اینکه دیگران را اذیت کنه لذت میبره

آدم های شکاک که بیمار هستند به همسر خود اعتماد ندارند اما آنها که بیمار نیستند و دلایلی که برشمردیم را دارند به همسر خود اعتماد دارند اما به اشخاص هم جنس خود اطمینان ندارند. و گاهی ابراز می کنند که مثلأ فلان همکار که به شما نزدیک می شود من برق نگاهش را متوجه می شوم و طرف مقابل دچار استرس و نگرانی می شود .

بهترین مشاور مذهبی اصفهان استاد پور علیزاده

گاهی آقایان با داماد دار شدن یا خانمها با عروس دار شدن نسبت به توجه همسر خود به داماد یا عروس حساس می شوند .

پس رفتاری که شما تا به حال داشتید درسته و ادامه بدید و اطمینان همسر خود را جلب کنید .

و بفهمید حساسیت شوهرتون از کدام نوع است اگر به شما اعتماد ندارد بیمار است و نیاز به درمان دارند اما اگر چنین نیست اختلال روانی ندارند و به حرفهایشان گوش کنید ، تمکین و اطمینان سازی کنید .

و اگر نسبت به کسی حساس هستند شما رابطه تون را با آن شخص مدیریت کنید ، تا زندگیتون بیش از پیش صمیمیت و قوام خود را حفظ کند .

 

خوشبخت و شادمان باشید

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین