شکست عشقی/ دوست پسرم بعد ۲ سال میگه حالم باهات خوب نیست

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس پیش از ازدواج در اصفهان

شکست عشقی/ دوست پسرم بعد ۲ سال میگه حالم باهات خوب نیست، من و برای ازدواج نمیخواد فقط دوست بمونیم، جدایی برام سخته از یک طرف هم غرورم شکسته، باید چکار کنم؟

سوال شما عزیز

سلام خسته نباشید اقای دکتر پورعلیزاده دختری 40 ساله هستم که دوسال پیش با آقا پسری آشنا شدم خیلی رابطه صمیمانه و آرامی داشتیم، ایشون بعد از یکسال و نیم به من پیشنهاد ازدواج دادن و منم جوابم مثبت بود تا اینکه دوماه پیش دعوامون شد حین دعوا ایشون پیشنهاد ازدواجشان را پس گرفتن و گفتن چون خودش عصبی بوده و من بجای رعایت حالشون بیشتر عصبیشون کردم دیگه منو برای ازدواج نمیخواد ولی همچنان اصرار دارن رابطه دوستی ما ادامه پیدا کنه، هرچی که باهاش صحبت کردم فایده نداشت و ازدواج کنسل شد،

حالا من نمی‌دونم چکار کنم چون بعداز دوسال خیلی بهش وابسته شدم و جدایی برام سخته از یک طرف هم غرورم شکسته لطفاً راهنماییم کنید که باید چکار کنم و چه کاری درسته، ممنونم ازتون

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس مجرب اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما عزیز دختر بله اگر شما را از دست بدهد سرگرمی ندارد پس شما باشید اما ازدواجی در کار نباشد !!مسیله اینطور است که هیچ رابطه ای بدون برخورداری از سطح ارتباطی که هر دو ذی نفع نباشند پایدار نمی ماند. بله متوجه هستم که فراموش کردن و ادامه ی زندگی دشوار است اما شما باید از نامزدی قبلی خود غلط گیری کنید و برای بررسی آن وقت بگذارید تا در رابطه ی بعدی دچار اشتباه نشوید .

مطلب پیشنهادی:  پدر مادرم در کارهای من دخالت می‌کنند

البته برقراری رابطه ی جدید باید با فاصله باشد تا اشتباهات قبلی را بررسی کنید و به حد کافی برای مرگ عشق قبلی سوگواری کنید خاطرات خوب و بد گذشته را فراموش کن و بپذیر نامزدی شما پایان یافته و او شما را پس زده و مراقب باش شخصیت خود را از بین نبرید. برای خود متأسف نباش و خود را یک قربانی نبین چراکه در اینصورت تمام جهان را دشمن خود می پنداری و جامعه را شامل افراد بی احساسی می بینی که به راحتی یک رابطه را می شکنند و می روند و شما منزوی می شوی !

خود و شیوه ی تفکراتت را تحت کنترل خود بگیر و فیل نباش ، فیلها حافظه ی قوی دارند و جزئیات را به یاد می آورند. اگر مرتب گذشته را مرور کنید افکار منفی در شما محبوس می شود و در رابطه ی بعدی دچار مشکل میشوید.

با خشم به زندگی نگاه نکن ، البته خشم باعث آزاد شدن احساسات منفی می شود اما در یک مدت کوتاه ، تخلیه خشم مانند بیرون آوردن یک کت مندرس و زمستانی است که از تن در می آورید و به استقبال بهار می روید. قسمتی که گفتید عصبانی شده آید و او رابطه را کات کرده مشخص میشود که شما پرخاشگری و هیجانات کنترل نشده دارید و طرف مقابل از این رفتار شما رنجیده است .

سعی کنید روی خود کار کنید و این رفتارها را کنار بگذارید و به خاطر بالا رفتن سن خود را به هر خفتی نیندازید ، از گذشته غلط گیری و عبرت آموزی کنید و از خدا وند بخواهید همسر شایسته ای بر سر راه شما بگذارد .

مطلب پیشنهادی:  شاه کلید محبوبیت انسان چیست؟ _ دو خواهر شوهر رفتار خوبی با من ندارند

 

خوشبخت و شادکام باشید .

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین