روش های برخورد با تفاوت سلیقه و فرهنگی با خانواده شوهر

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خانواده در اصفهان

با تفاوت سلیقه و فرهنگ با خانواده شوهر چگونه رفتار کنیم؟

سوال شما عزیز

سلام آقای دکتر پورعلی زاده بهترین روانشناس خانواده در اصفهان وقتتون بخیر آقای دکتر من دختر ۲۱ ساله هستم و دو سال هست که عقد کردیم در طی این دوسال همسرم هیچوقت حتی یه تعارف نمیزنه که بیا خونمون یا بیاد دنبالم بگه میخام مثلا امروز بریم خونه ما. هر وقت من رفتم اونجا به اراده خودم بوده یا خودم رفتم یا بهش گفتم بیا دنبالم و گرنه خودش نمیگه (البته خودش همیشه میاد خونمون) ازشم که میپرسم میگه اینجا خونه خودته و مهمون نیسی که بخوام تعارف کنم تو دیگه هروقت خواستی بیا هروقت خواستی برو فکر کنم دلیل این حرفاش بخاطر حرفا مامانش هست که همون اوایل ازدواجمون شنیدم به همسرم میگفت هیچوقت خانومتا به زور نیار بهش نگو بیابریم بزار هر وقت خودش خواست بیاد (که این حرف مادرشم بخاطر عروس بزرگ هستش که سالی یکبار هم نمیاد خونه مادرشوهرم اینا برا همین مادرشوهرم به پسربزرگش که این حرفا میزنه فکر میکنه باید به پسرکوچیکشم که همسربنده هستش بگه. خب اقای دکتر آدما باهم فرق میکنن قطعا من با عروس بزرگ خانواده فرق میکنم روحیاتم فرق میکنه من چون بهم نمیگن بیا ناراحت میشم) برا همین همسرم هم بهم هیچوقت نمیگه و همین منا اذیتم میکنه. منم یوقتایی میخام که همسرم بهم بگه که برم خونشون نکه همیشه خودم پاشم برم و ارزش خودمو بیارم پایین. برا همین خیلی ناراحت میشم و حتی ۱هفته ۲ هفته نرم خونشون هم توجهی نمیکنه و بهم نمیگه‌ چرا نمیای نه خودش نه مادرش.

مطلب پیشنهادی:  شوهرم همه کارهاش و فقط از من پنهان می کنه و اطرافیان هم تشویق به پنهانکاری می کنند

خواهش میکنم ازتون آقای دکتر راهنماییم کنید که چیکار کنم یا چی بهش بگم که قبول دار بشه داره بد رفتار میکنه و بی هیچ تعارف هم نمیشه و من ناراحت میشم (یا مشکل از طرز تفکر منه؟ )

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس خانواده اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و درود باید عرض کنم بعد از ازدواج خرده فرهنگهایی را می بینیم که قبل از ازدواج هرگز به آنها نمی توانیم پی ببریم شما نباید در مقابل باورها و اعتقادات و عادتهای اجتماعی و خرده فرهنگهای خانواده ی همسرتون گارد بگیرید خانواده ی شوهر شما بصورت عادت یا باور بر این مسیله که عروس اول را دعوت نمی کردیم حالا عروس دوم را دعوت کنیم با اعتراض عروس اول مواجه می شویم لذا از این کار خودداری می کنند و وقتی این رفتار مرسوم است و بی ادبی نیست گارد نگیرید .

اگر خانواده ی همسرتون در مقابل اینکه سرزده منزلشان بروید ناراحت نمی‌شوند شما هم همین طور عمل کنید. رسمی که عروس اول گذاشته و شما عروس جدید هستید نمی توانید به جنگ آن بروید پس همانطور که عادت و رسم خانواده ی همسرتون هست عمل کنید. خوشبخت باشید. در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

 

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی خانواده

با تفاوت و تضاد فرهنگ با خانواده شوهر چگونه برخورد کنیم ؟ / فامیل شوهرم با نامحرم دست میدن بدون روسری و لباس های خیلی باز جلو میان، این موارد خیلی اذیتم، گریه و قهر میکنم اعتماد به نفسم خیلی کمه

مطلب پیشنهادی:  آموزش رفتار و برخورد صحیح با خانم ها

سوال شما عزیز

سلام استاد پورعلی زاده خسته نباشید خانم ۲۲ سالمه یک ساله که نامزدم قبل ازدواج اصلا احساس حسادت یا بدبینی نداشتم ولی چند ماه بعد ازدواج دچار حسادت (به احتمال زیاد شکاکی) شدم شوهرم ادم خیلی پاکی هست سر به زیره خیلی صادقه خیلی دوسم داره قبل ازدواج چند تا رابطه سطحی داشته اشتباه اولمون این بود که به من اون روابطو توضیح داد از زن عموی جوونش خیلی به من تعریف می کرد از دست پختش … و اینکه من خیلی به حجاب حساسم با نامحرم دست نمیدم صمیمی نمشم حتی چشم تو چشم هم نمیشم

قبلا هم اصلا با جنس مخالف دوستی نداشم چادری هستم ولی فامیلای همسرم زیاد به حجاب توجه نمیکنن با همسرم دست میدن صمیمی برخورد میکنن بدون روسری با لباس های خیلی باز جلوش میان

این موارد خیلی اذیتم میکنه فقط می تونم گریه کنم و از شوهرم قهر میکنم اعتماد به نفسم خیلی کمه احساس میکنم شوهرم با دیدن یه خانم دیگه دلش میلرزه در اینده بهم خیانت میکنه همسرم تمام تلاشش و میکنه و خودمم میدونم مشکل از منه بی دلیل دارم بهش تهمت میزنم که داری یه نفر و نگاه می کنی! چطور این حس و از خودم دور کنم ؟

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خانواده و زوج درمانی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما در ازدواج دو نفر با هم ازدواج نمی کنند بلکه دو خانواده ، فامیل و فرهنگ و قومیت پشت این ازدواج هستند و ما نمی توانیم برای هیچ کس حتی همسرمان تعیین تکلیف کنیم و این اولین خطای شماست. دومین خطا اینکه نباید تصور کنید که همه مثل شما فکر کنند ، یک نفر حتما با لباس رسمی باید بیرون بیاید ، یک نفر با تیشرت بیرون می آید و یک نفر با دکمه های باز … و در همه چیز سلیقه ها و تفاوت‌ها بسیار است .

مطلب پیشنهادی:  با دخالت های مادر شوهرم چه کنم؟ من حساس شدم به کارهاشون یا واقعا دخالت میکنند؟ چطوری بگیم که ما از این کاری که شما میکنید ناراحت میشیم و خسته شدیم؟

خانواده ی شما گرم و صمیمی هستند و خانواده ی شوهرتون سرد و بدون هیجان شوهر شما مرد شایسته است که با شما همراهی می کنند ولی اعتراض مرتب شما به خانواده ی ایشان موجب آزارشان میشود شما باید به نقاط مثبت زندگی خود توجه کنید و گله و شکایت نکنید چون هر گفتنی شنیدنی هم دارد و خانواده ی شوهرتون هم به ایراد گرفتن از شما و خانواده تون اقدام می کنند ، تمام تیپ‌های شخصیتی بدون عیب نیستند .

طبق آداب و عادات خانواده ی شوهرتون زندگی کنید همانطور که همسر شما باید طبق عادات و رسوم خانواده ی شما عمل کند و گر نه به بدنه ی زندگی خود آسیب می زنید شادکام باشید

 

با تفاوت‌ های فرهنگی چگونه کنار بیاییم ؟

اختلاف فرهنگی در ازدواج

تفاوت فرهنگی خانواده ها در ازدواج

دختر و پسر با تفاوت های فرهنگیشان چه کار کنند؟

چگونه تفاوت های میان فرهنگی را بفهمیم و به آن احترام بگذاریم؟

تفاوت سلیقه و فرهنگ با خانواده شوهر

اختلاف فرهنگی در ازدواج

چگونه با اختلاف سلیقه در زندگی مشترک برخورد کنیم؟

 

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین