معیارهای درست انتخاب همسر برای یک ازدواج موفق

معیارهای درست انتخاب همسر برای یک ازدواج موفق

عشق یک مهارت است نه یک غریزه

اکثر ما واقعا نمی‌دانیم چگونه باید کسی را دوست داشته باشیم. ما فکر می کنیم باید به احساسات خودمان اعتماد کنیم تا همه چیز خوب پیش برود. اگر فقط به احساسات خودتان اعتماد کنید، قطعا اشتباه بزرگی می کنید، زیرا والدین به ما یاد دادند که عشق چه حسی دارد. به عبارت ساده تر، اگر پدرمان خلق و خوی بدی داشته باشد و از طرفی واقعاً ما را دوست داشته باشد، ما هم به دنبال کسی می‌گردیم که خلق و خوی بدی داشته باشد.

 

ما در جستجوی شادی نیستیم و تلاش می کنیم تا مسیرهای تکراری را بارها تجربه کنیم، حتی اگر آسیب ببینیم.

 

عشق آسیب پذیر می کند

عشق فقط تحسین قدرت نیست، بلکه تحمل ضعف و تشخیص آسیب است. برای اینکه دوست داشته باشیم و متقابلا مورد محبت قرار بگیریم، باید به خودمان اجازه دهیم آسیب پذیر باشیم. همه ما حتی اگر کاملا قوی باشیم و بتوانیم از خودمان محافظت کنیم، باز هم به یک شریک عاطفی نیاز داریم.

 

سازگاری پیش نیاز نیست

سازگاری دستاورد عشق است.برای عاشق شدن نیازی به سازگاری نداریم. وقتی عاشق شدید باید تلاش کنید تا با هم سازگار شوید.

 

مشکل اینجاست که فکر می‌کنیم باید فردی را پیدا کنیم که با ما سازگار باشد تا بتوانیم رابطه‌مان را به درستی پیش ببریم. اگر به این امید نشسته اید که کسی را پیدا کنید که شبیه خودتان باشد، افکارش شبیه شما باشد و همان فعالیت‌هایی که شما دوست دارید را دوست داشته باشد ، در حال تلف کردن وقتتان هستید.

مطلب پیشنهادی:  احساس شرم در روابط زناشویی/ علت چیست؟

هیچکس کامل نیست

اگر هیچکس کامل نیست پس چرا انتظار دارید که همسرتان بی نقص باشد؟ کمال طلبی فقط شما را تنهاتر می کند.

 

فرد مناسب در مقابل فرد به اندازه کافی خوب

همه موفق نمی شوند که فرد مناسب را پیدا کنند، اما همه موفق می شوند که یک فرد به اندازه کافی خوب را پیدا کنند و این موفقیت است.

 

معلم خوش اخلاقی باشید

برای داشتن یک ازدواج خوب با همسر خوب، باید معلم خوبی شوید. شما باید به همسر خودتان بدون اینکه او را تحقیر کنید ، بیاموزید که چگونه با شما رفتار کند . هیچکس وقتی نسبت به خودش احساس بدی دارد چیزی یاد نمی گیرد.

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین