نظر یک روانشناس درباره میزان مهریه! بلاخره چند تا سکه؟ راه چاره چیست؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی خانواده

نظر یک روانشناس درباره میزان مهریه! بلاخره چند تا سکه؟ راه چاره چیست؟

سوال شما عزیز

سلام آقای پور علی زاده بهترین مشاور قبل از ازدواج اصفهان وقتتون بخیر خسته نباشید شکیلا صادقی هستم که روز جمعه جهت مشاوره پیش از ازدواج خدمتتون رسیدیم با آقای مهدی محمدی من در مورد مهریه صحبت نکردم باهاشون تا الان که مطمئن باشم تا وقتی که پاسخم به ایشان مثبت شود گر چه شما تاکید داشتید که درباره مهریه همان اول آشنایی با هم صحبت کنیم ولی فکر نمیکردم مشکلی پیش بیاد ولی مثل اینکه ایشون خیلی از این میزان مهریه ترس داره با اینکه من مهریه سنگینی نگفتم ولی قبول نمیکنه ،ایشون میگن ۱۴ تا سکه که منم بتونم داشته باشم و بدم بهت و خانواده منم قبول نمیکنن میگن خیلی کمه حد اقل ۱۱۰ تا باشه بنظر شما چیکار کنم با توجه به تجربه ای که دارید مهریه پشتوانه برای خانم هست یا نه؟

من خودم اصلا برام مهم نیست و بهشون گفتم اگه قصد مهریه گرفتن داشتم از همسر سابقم میگرفتم مهریه سنگینی هم داشتم ولی یک قرون هم نگرفتم اما خانواده ام میگن ممکنه ۱۴ تا سکه رو بدن و بگن برو از زندگیم بعد تو میخوایی چیکار کنی؟ واقعا نمیدونم دیگه چیکار کنم ممنون میشم اگه لطف کنید راهنماییم کنید

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس پیش از ازدواج را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما دختر گل باید عرض کنم چون درصد آمار طلاق در جامعه بالا رفته مردم امروزه با چشم باز و دقت بیشتری روی عدد و رقم مهریه صحبت می کنند .

مطلب پیشنهادی:  مشاوره ازدواج/ مزایا و فواید مشاوره پیش از ازدواج

اما آیا مهریه ی برای بقای زندگی پشتوانه است ؟! خیر چرا که کسانی که رقمهای هنگفت مهریه تعیین کرده اند هم زندگیشان از هم پاشیده است .در واقع مهریه ابزار و اهرم خانم است در مقابل حق طلاق مرد .

البته بحث تعیین میزان مهریه در حیطه مباحث روانشناسی نیست اما به احترام شما که پرسیدید باید عرض کنم به نظر بنده ۵_۱۲_۱۴ سکه مقدار جالبی نیست و نمی تواند هیچگونه تضمینی برای خانم باشد و ۱۱۰ سکه را هم کمی کمتر کنید بهتر می باشد ، یک چیز متعادل و منصفانه البته وضعیت مالی داماد هم در تعیین میزان مهریه خیلی مؤثر است .

بحث مهریه های با عدد و رقم قدیم باعث شده که بسیاری از ازدواج ها منعقد نشود و باید مسولین فرهنگی کشور فرهنگ سازی کنند و هم خود خانواده ها درباره این عدد و رقم ها تجدید نظر جدی کنند طبق اعلام رسمی معاون مجتمع قضايي خانواده گفت: بررسي ها نشان مي دهد تنها 3 الي 4 درصد زنان مراجعه كننده به مجتمع قضايي خانواده موفق به دريافت مهريه مي شوند.

طبق اعلام خانم ليلا اسدي معاون مجتمع قضايي خانواده از بين درصد بالای زنان مراجعه كننده به مجتمع قضايی خانواده ، تنها 3 درصد موفق به دريافت مهريه خود مي شوند و مابقي بايد هر ماه و شايد سالها بدنبال مهريه خود باشند اما در نهايت درصد بالايي از آنان موفق به اخذ آن نمي شوند و مردان حتي به صورت اقساط نيز حاضر به پرداخت مهريه نمي شوند و از پرداخت آن ممانعت مي كنند و دادگاه نيز در چنين مواقعي سعی میكند از طريق توقيف اموال مرد ، زن را به حق قانونی اش برساند.

مطلب پیشنهادی:  دخترم اجازه نمیده خواستگار راه بدیم، شوهرم اصرار داره، چه کنم؟

بنابراین بنظرم مهریه فقط اهرم فشاری است برای معاوضه با حق طلاق البته معتقد هستم که مهریه حتما به اندازه ای باشد که قابلیت و قدرت گرفتن حق طلاق را داشته باشد. در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین عزیز حتی در روزهای تعطیل رسمی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی

خوشبخت و شادمان باشید

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین