تو را به خدا بهم بگین چه رفتاری کنم که خواهر شوهرم دست برداره از کارهاش؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

_ شش ساله ازدواج کردیم و بچه دار نمیشیم خواهر شوهر متوجه بچه دار نشدن ما شده و از این طریق من و آزار میده/ تو را به خدا بهم بگین چه رفتاری کنم که دست برداره از کارهاش؟

سوال شما عزیز

سلام استاد پورعلی زاده بهترین مشاور خانواده اصفهان خسته نباشید. من خانمی هستم ۳۲ ساله همسرم ۳۹ ساله هست ۶ ساله ازدواج کردیم و بچه دار نمیشیم من با خواهرشوهرم تو یه کوچه زندگی میکنیم خواهرشوهرم خونه کناری ما هست به لطف شوهر دهن لقم خانواده شوهرم متوجه بچه دار نشدن ما شده اند و متاسفانه این یه نقطه ضعف شده برای من خواهرشوهرم از این طریق من و آزار میده از زمانی که فهمیده مثلا زمانی که تو جمع هستیم میگه خدا همه کسی رو مادر نمیکنه یا جلو من از عمد بچشو بغل میکنه میبوسه از عمد میگه خدا به من پسر داده به همه کسی نمیده یا مثلا از خونه میرم بیرون بفهمه من دم خونه هستم سریع میاد بیرون بچه شو میکشه بیرون که به رخ من بکشه دلم خیلی شکسته مگه بچه دار نشدن تقصیر منه؟ نگین که حساس شدی که اصلا این طوری نیست به یکی از اقواممون گفته که میخوام بچه دوما بیارم که دل اینو بسوزونم من واقعا دلم سوخته این قدر دلم سوخته که جایی که اون هست نمیرم همش وانمود میکنم که کارهای که میکنی اصلا برا من مهم نیست ولی فایده نداره افسرده شدم هر شب با گریه میخوابم روزها جرات ندارم از خونه بیرون برم که رفتارهای این و در خونه ببینم ترو خدا بهم بگین چه رفتاری من بکنم که دست برداره از کارهاش شوهرم راضی نمیشه از این کوچه بریم

مطلب پیشنهادی:  زمان مناسب برای ازدواج مجدد از نگاه روانشناسی؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده زوج درمانگر و مشاور خانواده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

با سلام بر شما خانم محترم باید عرض کنم شما حساس شدید و خانم زود رنج و با روحیه ی حساس هستید. افراد زود رنج و حساس اغلب افرادی شکست خورده هستند چون اعتماد به نفس پایینی دارند و فقط روی نقاط ضعف خود متمرکز می شوند .

شما اگر ازدواج نمی کردید نقطه ضعف شما می شد ازدواج نکردن و خود را سرکوفت و زجر می دادید. حالا که ازدواج کردید و از آن مرحله گذشتید و بچه ندارید این موضوع شده نقطه ضعف شما ! پس خواهر شوهر و زن داداش و کلا دیگران را مقصر ندانید خود شما مشکل هستید .

پور علی زاده مشاور مذهبی

روی اعتماد به نفس و عزت نفس خود کار کنید و این نقطه ضعف را کنار بگذارید ، اگر اتفاقی افتاده که ما در آن دخیل نیستیم مثل کوتاهی قد ، نابینایی ، بچه نداشتن … نباید از آن خجالت بکشیم و خود را سرزنش کنیم و روی آنها نباید تمرکز کنیم .

از گیر کردن در تله های قربانی کننده خود را نجات دهید .

ما ناگزیر در رصد اطرافیان هستیم ولی شما باید آنطور که درسته زندگی کنید و کاری به کسی نداشته باشید .

دیگران که نقاط ضعف و حساسیت شما را می فهمند دست روی آن می گذارند و شما را اذیت می کنند .

از مقایسه کردن و افکار منفی دست بردارید ، زیباییها و امتیازات و نقاط قوت خود را ببینید و امتیازات و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از این ماجرا بیرون بیایید .

مطلب پیشنهادی:  روش و نحوه رفتار صحیح با داماد/ نکاتی که پدر خانم ها و مادر خانم ها باید بدانند

 

شاد و سلامت باشید

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین