زمان مناسب برای ازدواج مجدد از نگاه روانشناسی؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس باسابقه ی اصفهان

چه مدت بعد از جدایی میتونم وارد رابطه جدید بشم؟ رابطه جدید بعد از جدایی را چه مدت بعد شروع کنیم؟ زمان مناسب برای ازدواج مجدد از نگاه روانشناسی؟ چقدر بعد از طلاق وارد رابطه شوم؟ مطلقه ام، ایا خواستگار بپذیرم و چندماه آشنایی باهاش ازدواج کنم یا باید بیشتر فرصت بدم به خودم ؟

سوال شما عزیز

سلام وقتتون بخیر استاد پورعلیزاده روانشناس و مشاور خانواده و پیش از ازدواج بنده به دلیل اعتیاد و خیانت شوهرم بعد از ۱۷ سال زندگی الان دو ماهه از شوهرم جدا شدم سوالم اینه اگه مردی که میخام سر راهم قرار گرفت میتونه حالا طی چندماه آشنایی باهاش ازدواج کنم یا باید بیشتر فرصت بدم به خودم ؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس پیش از ازدواج و خانواده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و ادب

باید عرض کنم حداقل یک سال باید از طلاق شما گذشته باشد ، سریع نباید وارد عشق ، رابطه ی احساسی جدید و ازدواج مجدد شوید چون باری از تنهایی ، ظلم‌ها که در طلاق دیده اید ، بی انصافی ها ، قضاوت‌های بیجای دیگران ، دخالت‌ها ، توهین‌ها … بر دوش خود دارید و پر از زخمها یی هستید که هنوز التیام نیافته و آرام نگرفته لذا زمان لازم دارد تا با شرایط وفق پیدا کنید. و با احساس درست و منطقی ازدواج کنید .

به این نکته توجه داشته باشید ازدواجی که برای فرار از تنهایی ، فرار از خانه و… باشد معمولا موفقیتی در بر نخواهد داشت و معمولا به شکست منجر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  خودم اجازه دادم شوهرم زن دوم بگیره

 

خوشبخت و شادمان باشید

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین