اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

پرسش از استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس پیش از ازدواج

اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج/ مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟ مشاوره قبل از ازدواج – بهترین مشاوره برای پیش از ازدواج

سوال شما عزیز

سلام. اقای دکتر پور علی زاده روانشناس و مشاور پیش از ازدواج در شهر اصفهان، تست های قبل ازدواج چجوریه لازمه یا نه؟ مشاوره قبل از ازدواج چطوریه ؟ میشه راهنمایم کنید و توضیح دهید ؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانسناس مذهبی خانواده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام باید عرض کنم ما رفتارهایی داریم که با همجواری و فامیلی ، همسایگی و دوستی چندین ساله هم مشخص نمی شود و بروز نمی کند و این رفتارها فقط داخل خانه دیده میشود و تا دو نفر زیر یک سقف زندگی نکنند به آن پی نخواهند برد و ما مشاورین ازدواج این رفتارها را در جلسه مشاوره پیش از ازدواج با مصاحبه بالینی و همچنین با کمک تست های شخصیت مواردی را  چک می کنیم و نقاط اشتراک و تضاد شما را با فرد مقابل بدست می آوریم و مشخص می کنیم که این ازدواج جزو ازدواج پرخطر هست یا خیر .

و دوم اینکه با تستهایی که می گیریم اختلالات روانی که حتی پنهان هست را کشف می کنیم و لذا احتمال دارد کسانی که طرف مشاور نمی آیند قبلأ به مشاوره پیش از ازدواج رفته باشند و اختلال آنها توسط مشاور ازدواج تشخیص داده شده باشد و روانشناس پیش از ازدواج متوجه ی اختلال در آنها شده باشد لذا دیگر حاضر به آمدن پیش مشاور نیستند .

مطلب پیشنهادی:  چیزهایی که قبل از ازدواج باید بدانیم!!

سومین کار ما مشاورین قبل از ازدواج آنست که میزان بلوغ و رشد شخصیت طرف مقابل را بررسی می کنیم ، چقدر بلوغ متأهلی دارد !

تست های روانشناسی به ما کمک می کند تیپ‌های ناهمگون را تشخیص دهیم چراکه ازدواج آنها اکثرأ منجر به طلاق می شود .

این تست‌ها بین المللی و استاندارد هستند و به روانشناس در تشخیص دقیقتر کمک شایانی می کند .

 

پیروز و سربلند باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین