با کسی که هنوز تکلیف طلاقش قطعی نشده ازدواج کنم ؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس ازدواج اصفهان

با کسی که هنوز طلاقش قطعی نشده ازدواج کنم ؟

سوال شما عزیز

سلام عذر خواهی می کنم در مورد سوالی که در کانال بارگذاری کردین در مورد سوالاتی که باید با فردی که ازدواج مجدد دارد پرسیده شود سوالی داشتم

اگه آقایی باشن که در طی آشنایی بیان کنن که به فکر ازدواج مجدد هستن ولی هنوز مهر طلاق در شناسنامه نخورده .چرا ؟چونکه تقریبا ۳ماهه که جدا شدن وبه طور توافقی قصد دارند جدا شوند و حضانت و نفقه فرزندان همه به عهده ی خانمشون هست و دلیل جدایی شون رو فقط و فقط هم کفو نبودن در اعتقادات و باورهاشون بیان کردن و حضانت فرزندان رو به خانم دادند چون که خانم فرزندان رو مثل باورها و عقاید خودشون تربیت کردند… دلیل اینکه این قدر زود به فکر ازدواج هستند را گفتند که من براساس اعتقاداتم به دنبال گناه نیستم و به صیغه و عقد موقت فکر نمی کنم و به دنبال یه زندگی پاک و معنوی هستم… به نظر شما چه فاکتورهایی رو باید در مورد شرایط این آقا در نظر گرفت و چقدر میشه به گفته های این فرد اعتماد کرد؟ قابل ذکر هست که آقا ۴۹ ساله و خانم ۴۵ ساله هستند آقا از نظر سطح در آمد جزء اقشار متوسط هستند و خانم هم همچنین البته خانم سابقه ازدواج ندارند و آقا دارای ۳ فرزند هستند. نکته دیگر اینکه ایشون بیان کردند که چون طلاقشون هنوز رسمی نشده و کسی مطلع نیست تحقیقی صورت نگیرد

ممنون از اینکه دلسوزانه و به مانند یک پدر راهنمای فرزندانتان هستین

مطلب پیشنهادی:  اختلاف بر سر مهریه درخواست یک دانگ از خانه پدر

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس پیش از ازدواج و طلاق را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و احترام باید عرض کنم طلاق یکی از اتفاقات حساس ، شکننده و آسیب زننده و اسف بار در زندگی است که حداقل یکسال طول می کشد تا شخص از این آسیبها رهایی یابد و کسی که هنوز از زندگی قبلی خارج نشده و می خواهد ازدواج مجدد کند از لحاظ روحی و روانی باید بررسی شود .

شخص باید مراحل طلاق را طی کرده باشد و یک سال بعد به فکر ازدواج بیفتد در دوران سوگواری طلاق شخص دچار خشم ، اضطراب ، افسردگی ، خود سرزنشی می شود و اگر با این حالتها وارد زندگی جدید شود آن زندگی را هم خراب می کند باید شخص بعد از طلاق بررسی کند چه عوامل و رفتارهایی یا نداشتن چه مهارتهایی کارش را به طلاق کشاند ، و آنها را حل کند .

اگر کسی رانندگی بلد نباشد با هر ماشینی رانندگی کند تصادف می کند پس ابتدا باید مهارت زندگی کردن را بیاموزد و اشکالات قبلی را برطرف کند . اگر فرزندانی هم باشند آنها هم باید آمادگی ازدواج والدینشان را داشته باشند . شخص باید دلیل عجله کردن در ازدواجش را بداند اگر برای فرار از تنهایی ، تأمین خرج زندگی ، تأمین غذا و پخت و پز …‌ باشد اینها دلایل محکمی نیست .

در مورد مسئله ی شما :

_ اگر دلیل جدا شدن را مسایل اعتقادی مطرح می کنند باید اختلال شک در ایشان بررسی شود ، چه بسیار آدمهایی که پشت تعصبات جاهلانه خود را پنهان می کنند .

مطلب پیشنهادی:  ازدواج دختر ۱۸ ساله با ۱۲ سال فاصله سنی

_ اینکه خانم بدون مهریه و بعهده گرفتن حضانت بچه ها و تمایل نداشتن بچه ها به ارتباط با پدر راضی به جدا شدن شده اند مشخص میشود اوضاع خانه خوب نبوده و ایشان مرد نرمال و استانداردی نیست !

_ مردی که مهریه نمی دهد ، در مورد بچه ها هیچ دغدغه ای ندارد و راضی به تحقیق نیست شک بر انگیز است .

_ حتمأ با همسر ایشان صحبت کنید و بدگویی‌های او را با مشاور مطرح کنید .

_ بدون مشاوره پیش از ازدواج وارد زندگی نشوید

 

خوشبخت و شادکام باشید

 

 

با کسی که هنوز طلاقش قطعی نشده ازدواج کنم

با کسی که هنوز طلاق نگرفته ازدواج کنم

با کسی که هنوز طلاق نداده ازدواج کنم

با کسی که هنوز صیغه طلاقش جاری نشده ازدواج کنم

با کسی که هنوز حکم طلاقش نیامده ازدواج کنم

با کسی که هنوز حکم طلاقش صادر نشده ازدواج کنم

 

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین