اختلاف بر سر مهریه درخواست یک دانگ از خانه پدر

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس برتر اصفهان

اختلاف بر سر مهریه درخواست یک دانگ از خانه پدر

سوال شما عزیز

سلام وقت بخیر آقای دکتر پورعلیزاده مشاور پیش از ازدواج اصفهان بنده خواستگاری دارم که شغلشون کارمند اداره… هستند که از اردیبهشت تا الان کار هامون را جلو بردیم برای مشاوره هم پیش خود شما اومدیم و حتی آزمایشات هم انجام دادیم

وهیچ مشکلی نبوده و حتی شما گفتید که با رعایت یسری نکات ازدواج شما یکی از بهترین ازدواج هاست همه چی اوکی بود تا اینکه جلسه مهر برون خانواده ها به توافق نرسیدند خانواده من سر بیشتر مسائل کوتاه اومدن و کم کردن ولی سر ۱دانگ از خانه پدری آقا پسر پدر داماد هیچ جور کوتاه نمیاد خانواده منم میگن ما دیگه خیلی کوتاه اومدیم دیگه بیشتر از این جایز نیست اگه پایین تر بیایم میگن مگه دخترشون چه مشکلی داشته که سر همه چی کوتاه اومدن

الان چیکار کنیم ما، یک هفته است اصلا تمرکز ندارم نمی دونم چیکار کنم حتی خیلی هم با خونواده ام صحبت کردن که کوتاه بیان ولی میگن نه ولی خوب ما رسمه از خونه پدری هم تو قباله عروس میندازن حرفی سر کوتاه اومدن ندارن خانواده بنده ولی میگن ما خیلی کوتاه اومدیم نمیشه که

اونا هم یکم کوتاه بیان حتی من گفتم به آقا پسر من بعد از عقد میبخشم خونه را ولی پدرشون میگن حالا اینو میگید بعد فراموش می کنیدحتی پدرشون گفته چرا باید حرف حرف اونا باشه و قول پسر میگه بابام لج کرده والان تنها دلیل مخالفت خانواده ها سر یک دانگ خانه هست همین!

مطلب پیشنهادی:  مراحل اعتماد به خواستگار غیر سنتی / نشانه های خواستگار واقعی

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام بر شما دختر عزیز  باید عرض کنم امروزه مسئله ی مهریه بسیار مهم است و بسیاری از ازدواج ها که مورد تأیید ما قرار گرفته در جلسه تعیین مهریه بهم می خورد .

پس باید از همان اول تکلیف آن روشن شود. دخترم امروز مردم دیگر زیر بار قبول دانگ خانه برای مهریه نمی روند چون وجه نقد است و چیزی است که موجود است اما سکه را هر چه قدر هم باشد کسی که ندارد کم و زیاد فرقی نمی کند چون نمی تواند بدهد .

پدر ها زیر بار این مسئله نمی روند. اگر می فرمایید بعد از عقد می بخشم ، تنها تعداد محدودی محضرخانه ها قبول می کنند این هم با حضور و امضای پدر ، عمو و برادر عروس خانم .

پس همه طرفش مشکل است اگر ایشان پسر شایسته ای هستند روی بحث مهریه زیاد پا فشاری نکنید چراکه ممکن است هیچ کس دیگه ای هم حاضر به قبول این خواسته ی شما نشود البته روانشناسان روی این مساله نظری نمی دهند چون کاملا سلیقه ای و طبق آداب و رسوم است ولی من به احترام شما پاسخ دادم .

 

خوشبخت و پیروز باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین