الان که 43 ساله شدم تصمیم گرفتم که دیگه ازدواج نکنم

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

الان که 43 ساله شدم تصمیم گرفتم که دیگه ازدواج نکنم

سلام خدمت استاد پورعلیزاده مشاور پیش از ازدواج اصفهان سوالی که الان در گروه گذاشتید دقیقا منم دچارهمین هستم والان که سنم به43رسیده تصمیم گرفتم که یا ازدواج نکنم که خلاف میل باطنیم هست،یا اینکه هرکی اومدحتی اگه از نظر عقایدو فرهنگ هم تفاهم نداشتیم جواب مثبت بدیم…

یک مشکلی دیگه ایی هم که هست اینکه آقایونی که مثلا 4 تا 7 سال بزرگتراز ما هستند میگن فاصله سنی مون کمه… و دنبال خانمهای تا 37 سال هستند..

یک مورد دیگه آقایون ازما توقع چهره های اینستایی و… دارند

 

لطفأ پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس مرکز مشاوره مذهبی در اصفهان را در متن فوق بخوانید و برای دوستانتان ارسال بفرمایید .

پاسخ استاد پور علیزاده مشاور خوب اصفهان به سوال دختر خانم ۴۳ ساله :

با سلام و ادب آیا هرگز ازدواج نکردن تصمیم درستی است یا خیر ؟ درست می فرمایید با افزایش سن ، کیفیت و تعداد خواستگاران کم می شود درست مثل میوه ای که در زمان چیدنش بسیار مطلوب و رسیده است اما قبل و بعد از آن زمان از لحاظ کیفیت مناسب نیست و خواستار ندارد !

دهه دوم و سوم زندگی بهترین و با کیفیت ترین زمان برای ازدواج است . اگر شرایط ازدواج برای دختر یا پسری پیش نیامد تصمیم صفر و صدی برای ازدواج غلط است ( اینکه با هر کسی ازدواج کنم یا دیگر هرگز ازدواج نکنم ) ما مأمور به انجام وظیفه ایم و باید تکاپو کنیم و با سختی‌ها بجنگیم ، برای تحصیلات ، امرار معاش ، ازدواج… باید زحمت بکشیم .

مطلب پیشنهادی:  ۴ سال مورد سوء استفاده جنسی قرار میگرفتم/ راهی هست تلاش کنم حداقل کمی از فضای گذشته خارج بشم؟

باید توانمندیها و مهارتهای خود را بالا ببرید اگر ازدواج کردید دو بال شدید برای پرواز و اگر ازدواج نکردید روی پای خود ایستاده آید و مستقل هستید .بعضی از خانمها و آقایان در انتخاب بسیار کمال گرا هستند و دچار وسواس می شوند ، باید به این باور رسید که همه آدمهای معمولی هستیم و همه دارای حسنها و معایبی ، ولی هر کدام در نوع خود بهترین هستیم .

شما نه ناراحت شوید نه پا پس بکشید ، از خداوند طلب خیر کنید ، گاهی خیر انسان در متأهل زیستن است و گاهی در مجرد زیستن .

 

سلامت و شاد باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین