خودارضایی کودکان / دختر 3 ساله ام خود ارضایی می کند

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس ایرانیان خارج از کشور

خودارضایی کودکان / دختر 3 ساله ام آلتش و روی دسته مبل عقب جلو میکنه 

سوال شما عزیز

سلام آقای دکتر پورعلی زاده مشاور کودک اصفهان دخترم 3 سالشه مدتیه متوجه شدم مثلا روی دسته ی مبل میشنه و پاهاش و ب سمت جلو و عقب فشار میده یه جور شبیه اینکه بخواد حس خوبی بهش بده مثل خودارضایی چون ازش پرسیدم چرا اینکار و میکنی؟ اشاره کرد ب جای خصوصیش و گفت میخوام اینجام تاب بازی کنه! بنظرتون چیکار کنم ک از سرش بیفته و عادت نشه؟

هیچ واکنش عصبی و هیجانی نسبت ب این کارش نشون ندادم و بی تفاوت بودم فقط سعی کردم هر وقت مشغول اینکار دیدمش حواسش و به کار دیگه ای پرت کنم اما بی فایده بوده مرتب میخواد این کار و بکنه و وقتی به کار دیگه ای تشویقش میکنم عصبی میشه که چرا نگذاشتم اون حرکتش و ادامه بده در ضمن دخترم حریم خوصوصی بدنشو میدونه و قدرت نه گفتن هم داره اجازه نمیده کسی لباسش و عوض کنه یا اگه دوست نداشته باشه کسی بغل و یا بوسش کنه راحت نه میگه و اتاق خوابش از دوسالگی جدا شده و این حرکت و من مطمئنم خودش کشف کرده و بهش حس خوبی داده ک ادامش میده

 

لطفا پاسخ استاد پورعلی زاده مشاور کودک در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با عرض سلام و احترام مسئله ی خود ارضائی کودکان بسیار مهم است و والدین باید اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند در دوره ی نوپایی کودک همزمان با رشد عمومی و آشنایی با محیط اطراف به کشف نقاط مختلف بدن خود می پردازد و متوجه می شود لمس بعضی از نقاط بدن با لذت همراه است .

مطلب پیشنهادی:  روش های موثر برخورد و تنبیه درمقابل فرزند نافرمان

رفتارهایی مثل خوابیدن روی شکم ، مالیدن آلت تناسلی ، کشیدن آلت تناسلی روی اشیایی مثل همین دسته ی مبل یا روی زمین یا به عروسکها بخصوص در بین دختران بسیار معمولی است حتی ممکن است کودک برای رفع خستگی ، یا استرس به اندام تناسلی خود دست بزند .

این رفتار در سنین ۲-۳ سال بسیار مشاهده می شود .

در پسرها با کشیدن آلت تناسلی و در دخترها با مالیدن آن انجام می شود و همراه با نفس نفس زدن یا گر گرفتن بدن می باشد بعضی کودکان تا ۵_۶ سالگی هم به این کار ادامه می دهند و حتی تا سنین بلوغ با افزایش هورمونهای بدن شدت می یابد .

والدین در این حالت چه برخوردی باید داشته باشند : 

۱) برخورد والدین باید بسیار ملایم باشد و بدانند این مسئله بخشی از مراحل رشد است و طبیعی می باشد

۲) لازم نیست بگویید دستت را از شلوارت در بیاور و او را از اینکار منع کنید بلکه باید حواسش را پرت کنید و مشغول به کاری کنید که دست هایش مشغول شود

۳) کودک باید بفهمد این رفتار مطلوبی نیست و نباید آن را تکرار کند ، در محیط آرام و صمیمی به او آموزش دهید

۴) بی توجهی والدین به کودک و تنهایی ( تک فرزندی ) و خستگی بچه ها موجب این رفتار می شود پس برای کودک خود وقت بگذارید و با او ارتباط صمیمانه ای داشته باشید

۵) اگر به کار خود مرتب ادامه می دهد ناحیه ی تناسلی او را بررسی کنید شاید دچار عفونت قارچی یا کهیر یا ترشحات بد بو شده باشد که باید به پزشک مراجعه کنید. در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

مطلب پیشنهادی:  راهکار که فرزندتان بدون استرس بخوابد/ تفاوت های کابوس و وحشت شبانه در کودکان

 

سلامتی دلبندان شما آرزوی ماست

.

برخورد صحیح با خود ارضایی کودکان

برخورد صحیح با خودارضایی کودکان

دلایل و راهکارهای خودارضایی در کودکان

نحوه برخورد با خود ارضایی کودکان چگونه باید باشد؟

برخورد صحیح با خودارضايی كودكان

علت خودارضایی در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟

درمان خود ارضایی در کودکان، چگونه می توانید کمکش کنید؟

چرا کودکم خودارضایی می‌کند؟

درمان خودارضایی کودکان

درمان خود ارضایی کودکان

رفتار شبیه خود ارضایی کودکان

مشاوره جنسی خودارضایی کودکان

مشاوره جنسی خود ارضایی کودکان

 

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین