در جیب پسر مجردم، وسائل زناشویی ( کاندوم ) پیدا کردم!

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی جوانان در اصفهان

در جیب پسر مجردم، وسائل زناشویی پیدا کردم! / در وسایل پسر 19ساله ام کاندوم پیدا کردم

سوال شما عزیز

سلام آقای پور علیزاده مشاور مذهبی اصفهان، میشه این سوال من و اورژانسی جواب بدین. من در بین وسایل پسر 19ساله ام کاندوم پیدا کردم امروز ریختم به هم نمی‌دونم چکار کنم اما فعلا هیچی به روش نیاوردم تو رو خدا راهنماییم کنین چکار کنم؟

پسر من فقط دو تا دوست صمیمی دارن که بیرون باهم میرن که از خانواده های خوب و معتقدی هستن البته این هم می‌دونم که نمیشه بچه ها رو مثل پدر و مادرهاشون دید بخصوص بچه های حالا رو اینا گاهی هم باغ دارن میرن باهمدیگه تو باغ اما اصلا نمیتونم بهتان بزنم بگم که خدای نکرده عیب از اونایی یا هرچیزی دیگری باباش میگه فعلا خوبه نزاریم باهم برن بیرون ماشین بهش ندم موندیم چکار کنیم؟

 

لطفا پاسخ استاد پور علی زاده روانشناس مذهبی جوان در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر گرامی چگونه بفهمیم فرزندمان رابطه ی جنسی دارد یا خیر ؟! با پیشرفت تکنولوژی و وفور رسانه ها نوجوانان خواه ناخواه در معرض محتواهای جنسی قرار می گیرند . و این موضوع در حریم خصوصی آنها اتفاق می افتد و ما از آن بی خبرم .

در مورد موضوع پسر شما راهکارهایی را خدمت شما عرض می کنم : 

۱) اگر حجب و حیا اجازه نمی دهد شما مستقیمأ با فرزندتون در این مورد صحبت کنید از یک فرد سومی که عاقل ، امین و راز دار باشد کمک بگیرید .

مطلب پیشنهادی:  چرا شوهرم تمایل به رابطه جنسی ندارد؟ فیلم های مستهجن می بینه و خودارضایی میکنه

۲) اگر خود اقدام به این کار کردید ابتدا فکر کنید چه مطالبی را می خواهید بگویید و چه مطالبی را نمی خواهید بگویید و روی کاغذ بنویسید یا در آینه با خود تمرین کنید

۳) متأسفانه نوجوان‌ها اکثرأ از مسائل جنسی تا حدود زیادی اطلاع دارند و حالا که وسایل زناشویی از او دیده اید مطمئنأ او فراتر از این ها اطلاعات دارد

۴) از نوجوان خود در مورد روابط جنسی سوال کنید و ببینید اطلاعات او در چه حد است و هدف خود را تعیین کنید و دریابید چه باید بکنید و چه بگویید

۵) اگر مطمئن هستید او فرد صادقی است شفاف و صریح با او صحبت کنید و بگویید من در وسایل شما وسیله رابطه ی جنسی دیدم موضوع چیست ؟ و از او توضیح بخواهید .

۶) از رابطه ی جنسی دوستانش بپرسید و اگر گفت این وسائل مربوط به دوستم هست بگویید پس نزد شما چه می کنه ؟!

۷) جواب هایی که فرزندتون می دهد را بشنوید و اگر در مقابل پاسخ یا سوال او جوابی نداشتید سکوت کنید و از فرد مطلعی بپرسید و در جلسه ی بعد پاسخش را بدهید

۸) به فرزندتون در مورد خطرات رابطه ی جنسی هشدار دهید و از خطراتی که برای سلامتی او وجود دارد صحبت کنید

۹) بدون داد و فریاد بطور صریح و شفاف به او بگویید ما از این موضوع نگرانیم و چنین توقعی ازشما نداشتیم .در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای زنانه ای که می تواند به طولانی‌تر شدن رابطه جنسی کمک کند

 

از پرسش شما متشکرم

 

در جیب پسر مجردم، وسائل زناشویی پیدا کردم؟!

در لوازم پسرم، وسائل زناشویی پیدا کردم!

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین