علت و درمان شهوت زیاد بیش از حد و تحریک جنسی چیست؟ چرا زود تحریک جنسی می‌شوم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس جوان در اصفهان

علت و درمان شهوت زیاد بیش از حد و تحریک جنسی چیست؟ چرا زود تحریک جنسی می‌شوم؟ / با کمترین حرف جنسی و س ک س حتی عکس و تصویری که کمی برهنه باشد تحریک و جنب میشم، چکار کنم؟ تا به س ک س و مسئله جنسی فکر کنم بی اختیار زود انزال و جنب میشوم 

سوال شما عزیز

سلام بنده یک نوجوان ۱۷ ساله هستم که فکر میکنم در مسائل جنسی بسیار مشکل دارم در بین دوستام می بینم که خیلی راحت در مورد این مسائل صحبت میکنن اما من از شنیدن حرف انها بی اختیار جنب میشوم عکس های برهنه که دیگران راحت از کنارش رد میشن من با دیدنش جنب میشوم من اگه ۴ الی ۵ ثانیه به س ک س و مسئله جنسی فکر کنم بی اختیار جنب میشوم

فکر کردم که خود ارضایی راه حل من هست و یک سال دچارش بود و به تازگی ترک کردم شاید باورتون نشه ولی همین الان که این پیام رو مینویسم چون دو کلمه س ک س و جنسی نوشتم بدنم داره میلرزه و احساس شلی در بدنم دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید

تحریک جنسی

زود انزالی

زودانزالی

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و عرض ادب عوامل و تجارب گوناگونی در ایجاد شهوت زیاد و اعتیاد جنسی نقش دارد .انسانی که اعتیاد جنسی دارد نمی تواند افکار و رفتار جنسی خود را کنترل و مدیریت کند و فعالیت های روزمره و شغلی ایشان را تحت تأثیر قرار می دهد .

مطلب پیشنهادی:  راهکارهای ترک خود ارضایی دختر ۱۹ ساله / دختری هستم از ۱۱ سالگی در گیر خودارضایی شدم به واسطه فیلم های س ک س که تو گوشی پدرم بود، حالا عذاب وجدان داره من و میکشه 

شهوت جنسی مسئله ای است که نگاه اشتباه به آن شده در حالی که نعمت خداست ولی عده ای آن را به هرزگی و منجلاب می کشانند و حتی کسی جرأت نمی کند با متخصص مطرح کند .

نشانه های شهوت بیش از حد : 

۱) بطور مداوم و وسواس گونه افکارش به سمت مسایل جنسی می رود

۲) مرتب می خواهد با دیگران رابطه ی جنسی برقرار کند و چون اینکار را نمی تواند انجام دهد دست به خود ارضایی می زند

۳) احساس شرم و گناه یا نفرت از خود بعد از هر بار رابطه ی جنسی یا خود ارضایی دارد

۴) تمایل به دیدن فیلمها ، عکسها و داستانهای سکسی و جنسی

۵) رفتارهای افراط گرایانه در مسایل جنسی بجای ایجاد فرح و لذت در شخص ، او را دچار افسردگی و عذاب می کند .

علت شهوت و تحریک زیاد چیست ؟!

۱) ناهنجاری لب پیشانی : مطالعاتی در مورد اینکه آیا از لحاظ مغزی آدمهای شهوتی با افراد عادی تفاوت دارند انجام شده و نتیجه ی تحقیقات نشان داده اعتیاد جنسی با آسیبها و تومورهای لب گیجگاهی ( پیشانی ) ارتباط مستقیم دارد. و زمانی این شهوت در او بیشتر بروز می کند که از قبل دچار چالشهای روانی اجتماعی یا ناهنجاری‌ در لب گیجگاهی شده باشد .

اما این اعتیاد در همه ی افراد دیده نمی شود و محققین متوجه شده اند که آسیبهای دوران کودکی ، زیست محیط و آدمهای اطراف هم می تواند تأثیر به سزایی داشته باشد .

۲) انتقال دهنده های عصبی : وقتی تعادل در انتقال دهنده های عصبی مثل دو پامین بهم می ریزد و دوپامین ترشح میشود شخص روی مسایل جنسی فوکوس می کند .

مطلب پیشنهادی:  اگر درباره رابطه جنسی خود با دیگران صحبت کنیم چه پیامد هایی دارد؟

این انتقال دهنده های عصبی بخش تأثیر گذاری در بدن هستند بخصوص در پاسخ جنسی انسان و باعث اختلال در سیستم عصبی مرکزی میشود و شخص دچار ضربان قلب بالا و تحریکات بیشتر میشود و حالش بدتر میشود .

۳) اختلالات روانی ، حالتهای خلقی ، هیجان بیش از حد و مهار نشده : عدم تنظیم و کنترل هیجانی یکی از مهمترین دلایل تحریک شهوت مهار نشده در انسان است. میان بی حوصلگی و کسل بودن با اعتیاد جنسی رابطه ی مستقیم وجود دارد .

وقتی ترس به آنها رو می آورد سراغ رابطه ی جنسی می روند تا با سکس یا خود ارضایی آن ترس را فراموش یا کنترل کند مثل دانش آموزان در فصل امتحانات .

خود ارضایی مسیله ی پیچیده ای است و با تهدید و دعوا و زدن روی دست حل نمیشود و به روان درمانی نیاز دارد .

۴) روابط بین والدین و اختلاف و دعواهای آنها ایجاد نا امنی برای فرزندان می کند و نوجوان برای رهایی از این فشارها اقدام به خود ارضایی می کند در خانواده های مذهبی خشک و متعصب گسستگی بین والدین و فرزند بوجود امده و فرزندان دچار رابطه ی جنسی گسترده ، تغییر جنسیت ، هرزگی می شوند و چهره ی دین را هم خراب می کنند .

۵) مورد آسیب جنسی و سوء استفاده ی جنسی در کودکی قرار گرفتن

۶) تروما و آسیب جنسی : مطالعات نشان داده است اغلب اینها در خانواده های ناموفق هستند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند مثل دیده نشدن ، غفلت ، بچه ای که پدر یا مادر را از دست داده ، بچه ای که خیانت پدر یا مادر را دیده ، شاهد دعوای والدین بوده ، در این حالت به بدن خود پناه می برد و گاهی پناه او میشود آلت جنسی .

مطلب پیشنهادی:  رابطه جنسی صحیح را یاد گرفته اید؟ شوهرم من و با دوست دخترهای قبلش مقایسه میکنه حتی در رابطه جنسی اسم آنها رو میاره

۷) اختلالات وسواس ، افسردگی که شخص در غم بینهایت خود فرو می رود و خانواده به درمان او اقدام نمی کند .

راهکارها : 

_ به یک روانشناس سکس تراپ جهت درمان مراجعه فرمایید

_ تشکیل گروه های حمایتی

این طیف آنقدر گسترده است که نمی توان راهکار سریع برای همه بدهیم .شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی

موفق و شادکام باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین