مرحله قبل از دیدار ، تحقیقات و شناخت اولیه خواستگاری

پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس برتر اصفهان

_ مرحله قبل از دیدار ، تحقیقات و شناخت اولیه خواستگاری

سوال شما عزیز

عرض سلام وادب خدمت شما استاد علیزاده روانشناس خوب اصفهان.

استاد یه سوال از خدمت شما دارم

استاد من یه چند جا که برای پسرم زنگ زدم برا خواستگاری بدون اینکه من برم دختر خانوم رو ببینم میرند تحقیقات این کار درسته یا نه ؟ من خودم نظرم اینه که اول دختر خانوم رو ببینم ویه دیداری با خانواده داشته باشم اگه از یه موردهایی موردپسند بود بعد برم وارد جزئیات بیشتر بشم . چون اینجور که هنوز هیچی نشده آوازه اش همه جا بشه ……………… شما راهنماییم میکنید که چکار کنم اون زمان که زنگ میزنم چی بگم که این موضوع پیش نیاد……..من یه جا زنگ زدم تا رفته بودند از پدر شوهر بچه خواهرم تحقیقات بدون اینکه اصلا من دختر خانوم رو ببینم

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس در زمینه ی ازدواج ، طلاق ، خیانت ، زوج درمانی را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و درود بر شما مادر محترم

همانطور که وقتی به شما دختری را معرفی می کنند باید دور و بر کار را ببینید و یک شناخت نسبی از دختر پیدا کنید و بعد به خواستگاری بروید و وعده ی دیدار بگذارید خانواده ی دختر هم همین انتظار را دارند .

این دیدارها که چندین بار در هفته گذاشته می شود بدون هیچ شناخت و اطلاعات اولیه بخاطر همین بی نتیجه خواهد بود .

قبل از دیدار هر دو طرف باید عکس هم را دیده باشند و شرایط اولیه طرف مقابل را بدانند اگر مناسب بود دیدار داشته باشند .

مطلب پیشنهادی:  چطور و چه زمان بیماری را با خواستگار مطرح کنیم؟ / آیا لازمه در جلسه اول آشنایی بگم که بیماری تیرویید دارم؟

لذا همانطور که برای شما لازم است یک تحقیق میدانی داشته باشید برای خانواده ی دختر هم لازم است ، اینکه مردم بفهمند شما می خواهید پسرتون را زن بدید یا بفهمند فلانی می خواهد دخترش را شوهر دهد اصلأ چیز بدی نیست و اشکالی ندارد .

پیروز و سربلند باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین