پسر نوجوانم با من مادر بدرفتاری میکنه، چگونه برخورد کنم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی نوجوان اصفهان

بی احترامی نوجوان به مادر/ پسر نوجوان ۱۱ ساله ام با من مادر بدرفتاری میکنه، چگونه برخورد کنم؟ اخلاق تندی داره و زود عصبانی میشه ، البته شوهرم هم به بچه ها و هم به من برمیگرده

سوال شما عزیز

سلام خدمت استاد عزیز جناب آقای پورعلیزاده مشاور مذهبی جوان در اصفهان پسرم ۱۱ سالشه و خیلی اخلاق تندی با من داره و زود عصبانی میشه من خیلی کوتاه میام و بهش محبت میکنم و از همه لحاظ هواشا دارم ولی دلیل این بی احترامی را نمیدونم میشه من را راهنمایی کنید ممنون میشم

البته همسرم هم زیاد اخلاق خوبی نداره در خونه مرتب به بچه ها بر میگرده وبی احترامی میکنه و همچنین بعضی وقت ها به من بچه ها از ایشون یاد گرفتند و مثل پدرشون با من رفتار میکنن من از اینکه تو خونه بمن احترام نمیزارند خیلی ناراحتم پسر ۱۱ ساله ام بعضی وقت ها شب ادراری داره و خیلی بد با جمع گروهی کنار میاد و به من بر میگرده خلاصه اصلا اخلاقشا دوست ندارم . پسرما همه کلاسی فرستادم ولی هیچکدوما ادامه نمیده شوهرم فقط کارشا می بینه ن محبت میکنه ن چیزی از هر دوشون خسته شدم شما راهنمایی کنید من چکار کنم؟

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی نوجوان اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و عرض ادب دنیای نوجوانان ۱۱ ساله بسیار پر هیجان و شیرین است آنها در واقع کم کم دارند به درک مسائل و مشکلات جهان می رسند و با نگاه بزرگترها به مشکلات می نگرند .

مطلب پیشنهادی:  دختر ده ساله ام خیلی میترسه

با افراد بزرگتر می توانند ارتباط برقرار کنند . نوجوان ۱۱ سال از لحاظ جسمی و روحی دچار تغییرات زیادی می شود مثل پیشرفت در نحوه ی مکالماتش و ارتباط با بزرگترها که گاهی پدر و مادر از این همه تغییر فرزند خود شگفت زده می شوند .

یکی از تغییرات رفتار پرخاشگرانه و عصبانیت است .در این دوران رفتار والدین با نوجوان بسیار مهم و سرنوشت ساز است آنها هنوز با مفهوم خانواده و اجتماع آشنایی کامل پیدا نکرده اند و رفتار مادر باید به گونه ای باشد که فرزند را به سمت خود جذب کند .

_ در برابر پرخاشگری های او نباید کوتاه آمد ولی سعی کنید با محبت او را به خود جذب کنید و فاصله ای بین شما و او ایجاد نشود .

_ رابطه ی شما با فرزندتون تحت تأثیر رابطه ی شما با همسرتون می باشد ، اگر پدر در خانه مادر را بشکند و به او جسارت کند نوجوان هم دیگر برای مادر احترامی قائل نخواهد بود و به او توهین و جسارت می کند .

_ روابط عاطفی خود را با اقتدار و حفظ صمیمیت ایجاد کنید ، این روابط پایدار موجب انعطاف پذیری او می شود .

_ حرص او را در نیاورید .

_ رابطه ی خود با همسرتون را ترمیم کنید و رفتارهایی که باعث بی احترامی همسرتون به شما می شود را ترک کنید یا اگر مشکل اخلاقی از طرف همسرتون هست به مشاور مراجعه کنید تا زوج درمانی شوید .در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

مطلب پیشنهادی:  روش صحیح برخورد با پسری که دوست دختر دارد

 

موفق و پیروز باشید

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین