چگونگی مطرح کردن بیماری به خواستگار / چگونه بیماری خود را به خواستگار بگویم؟

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس پیش از ازدواج

چگونگی مطرح کردن بیماری به خواستگار / چگونه بیماری خود را به خواستگار بگویم؟

سوال شما عزیز

سلام اقای دکتر وقت بخیر‌ پدر و مادر و یک برادر و خودم همه فرهنگی و معلم هستیم. راستش من بعد از خواستگاران زیادی که داشتم یکیش مورد تایید خانواده ام قرار گرفتند خانواده هامون هم دریک سطح هستند اقا پسر ۳۰ سالشون هست و مغازه لوازم خانگی دارند تحصیلات دیپلم.

بنده بیماری ای دارم ولی کنترل شده است یعنی پیش پزشکم رفتم گفت مشکلی برای ازدواج نداری ازدواج کن و اقا پسر را هم در جریان بذار. راستش اقای دکتر من نمی دونم چجوری بیماریم بهش بگم که نترسند و با پس نگذارند؟ ویس هاتون و گوش دادم و می دونم در جلسه سوم و چهارم باید بگم اما چجوری بگم طرف هل نکنه یا فکر بد نکنه فکر نکنه بیماری ام خیلی بزرگه. مهم ترین معیارشونم صداقت هست یعنی چند بار تکرار کرد حالا چجوری بهش بگم اقای دکتر؟ یه حسی هم به من میگه سلامت جسمانی همسر آینده شونم مهمه واقعا نمی دونم چیکارکنم یه راهنمایی خوب من بکنید ممنون میشم

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب ازدواج اصفهان را در زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام عرض ادب دختر عزیز شما باید به این باور برسید که بیماری مسئله ایست که دست ما نیست و نیاز به پنهان کاری و خجالت ندارد !! شخص بیمار تنها از امتیاز سلامتی کامل برخوردار نیست .اینکه در ازدواج چه چیزهایی را بگوییم چه نگوییم یک مهارت ارتباطی است .

مطلب پیشنهادی:  چرا خواستگار نمیاد

این بیماری از اسرار شخصی است که بیان آن می تواند در تغییر نظر ایشان مؤثر باشد .مطرح کردن بیماری بسیار مهم و البته آسان نیست ! باید این کار را برای خود آسان کنید ، ظلم و جنایت که نکردید !!

ابتدا باید ببینید مسیله صحت و بیماری داشتن چقدر برای طرف مقابل مهم است مثلأ متوجه شدید شخص با بیماری مثل کبد ، میگرن ، سردردها ی زمان پریود …. مشکلی ندارد پس موضوع را مطرح کنید اما اگر متوجه شدید حتی او روی یک سرماخوردگی هم حساس هست پس مطرح نکنید و خودتان جواب منفی دهید .

اما چگونه بیماری خود را برای خواستگار مطرح کنید : 

۱) در جلسه ی اول مطرح نکنید چون هنوز شناخت ایجاد نشده و شانس شما را برای ازدواج کم می کند

۲) در پایان جلسه ی دوم بگویید چون طرح آن در جلسه سوم ممکن است شکایت آنها را از دیر مطرح کردن موضوع ایجاد کند ، پس حتما در جلسه سوم بگویید چون دلبستگی بیشتر میشود

چه بیماری هایی را به خواستگار بگوییم ؟

۱) بیماریهای گذشته ی خود که بهبود یافته و امکان عود ندارد و در زندگی شما هیچ تأثیری ندارد لازم نیست بگویید ( البته طرح آن به میزان حساسیت طرف مقابل بستگی دارد )

۲) بیماری که در حال حاضر مبتلا هستید و در زندگی آینده ی شما مؤثر است حتمأ مطرح کنید

۳) بیماری را با صلاح دید خواستگار با خانواده اش مطرح کنید چون اگر روزی فاش شود شما را سرزنش می کنند که ببین خانومت تو را فریب داده و سرت کلاه گذاشته است البته اگر خواستگار نمی خواست خانواده اش بفهمند چه بهتر .

مطلب پیشنهادی:  چگونه به یک پسر ابراز علاقه کنم؟

۴) بیماری اگر حاد و مؤثر در زندگی شما نیست مطرح نکنید ، بسیاری آدمها این بیماری را دارند و طرف مقابل برایش طبیعی است مثل هر از گاهی سردرد ، کج خلقی زمان پریود…

 

شاد و سلامت باشید

دیگر مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین