خیلی تنبل شدم و حوصله کارهای منزل را ندارم، راهکار رهایی از افسردگی و بی حوصلگی

  • صفحه نخست
  • افسردگی
  • خیلی تنبل شدم و حوصله کارهای منزل را ندارم، راهکار رهایی از افسردگی و بی حوصلگی

پرسش از استاد پورعلیزاده درمانگر افسردگی در اصفهان

خیلی تنبل شدم و حوصله کارهای منزل را ندارم، راهکار رهایی از افسردگی و بی حوصلگی

سوال شما عزیز

سلام استاد من با همسرم قبلا خدمتتون اومدیم. ولی چون فرمودید مشخصات را بگم کامل مینویسم و مطمئن هستم که کسی متوجه نمیشه این سوال من هست. ۵۱ ساله هستم دارای سه فرزند‌. چند وقتی است تنبلی بر من غلبه کرده و ساعت های زیادی از روزم را تلف میکنم و بعدش خودم را سرزنش میکنم و این هر روز داره تکرار میشه.

از روانشناسی مشاوره گرفتم ایشون میگن این تنبلی نیست لذت ببر. ولی من نمیتونم این حرف را بپذیرم از دیروز که این حرف را به من زدند استرس هم گرفتم. من چطور میتونم بر این حالتم غلبه کنم و غیر از زمان هایی که باید استراحت کنم و باید کارهای مورد علاقه ام را انجام بدم و… که بقیه وقتم را به بطالت مثل گوشی و تلویزیون زیاد از حد نگذرونم.

یا مثلا وقتی از خواب صبح یا بعد ازظهر بیدار میشم یکساعت طول میکشه که از جام بلند بشم کارهای خونه هم خیلی دوست ندارم انجام بدهم و گاهی یک فیلم تو گوشی میذارم تا بتونم کارهام را انجام میدم و این هم شده یک اعتیاد دیگر. ولی کاری که بیرون بهم سپرده بشه مثلا مدیریت برگزاری یک جلسه را به نحو عالی انجام میدهم.

لطفا پاسخ استاد پور علی زاده مشاور مذهبی افسردگی در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما خانم محترم نکته ی اول می فرمایید حوصله ی کارهای خانه را ندارید و نکته‌ی دوم اینکه به روانشناس مراجعه کردید و گفته اند تنبلی نیست و لذت ببر ! و شما رنجیده شده اید در حالیکه حرف ایشان حرف بدی نبوده است و این رنجش شما خبر از زودرنج شدن شما می دهد. بله شما به نوعی افسردگی دچار شده آید ، انگیزه تون را از دست داده اید و زودرنج شده اید .

مطلب پیشنهادی:  درمان افسردگی به زبان ساده / الان اصلا با چیزی شاد نمیشم

راهکار رهایی از افسردگی و بی حوصلگی:

۱) با یک روان پزشک دیدار کنید

۲) بیرون رفتم از خانه را بیشتر کنید ، جلسات هفتگی متعدد داشته باشید چون حال شما با آن جلسات خوب تر میشود

۳) در مورد انجام کارهای خانه بعنوان کلفت و مستخدم نگاه نکنید ، با این نگاه انجام دهید که من یک فرد مفیدی هستم و از این که افراد خانواده ام را به یک غذای خوشمزه و با کیفیت مهمان کنم لذت می برم

۴) ارزشمندی های خود را روی کاغذ بنویسید و به خود بگویید من آدم مفیدی هستم

۵) آدمها و چیزهایی که خلقت را می رنجاند بنویس و برای حل آنها با روانشناس مشاوره کنید

۶) همیشه از کارهای کم و کوچک شروع کنید ، کل آن کار را انجام نده مثلأ برای ظرف شستن بار اول فقط لیوان‌ها را بشویید

۷) غذاهایی که طبع آنها گرم هست استفاده کنید و داروهای اعصاب را طبق تجویز روانپزشک مصرف کنید تا بزودی بهبودی حاصل شود .شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم. مشاوره قبل از ازدواج و خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق ، درمان وسواس ، اضطراب و افسردگی

 

سلامت و شاد باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین