برادرم تازه ترک اعتیاد کرده وقتی پیشنهاد ازدواج میدهیم عصبانی میشه و به پدر و مادر گلم فحاشی میکنه

  • صفحه نخست
  • پیش از ازدواج
  • برادرم تازه ترک اعتیاد کرده وقتی پیشنهاد ازدواج میدهیم عصبانی میشه و به پدر و مادر گلم فحاشی میکنه

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی اصفهان

_ برادرم تازه ترک اعتیاد کرده وقتی پیشنهاد ازدواج میدهیم عصبانی میشه و به پدر و مادر گلم فحاشی میکن

سوال شما عزیز

باسلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر پورعلی زاده مشاور خانواده اصفهان ماخانواده ی ۱۰ نفره هستیم ۵ تا خواهر و ۳ تا برادر که همه ازدواج کردند و خدا را شکر زندگی خوبی دارندبه قول معروف رفتن پی بخت خودشون اما اما برادر سومم که میشه بچه ته تغاری ۳۲ ساله تا کلاس سوم راهنمایی درس خونده ترک تحصیل کرد. بعد بیشتر اوقاتش بادوستاش سپری می‌کرد تا موقعه سربازی ، سربازیش تموم کرد اومد و پدرم که تحت پوشش کمیته هستن درخواست وام دادن وام گرفت دادبه برادرم گوسفند خرید خلاصه شغل چوپانی به دست گرفت. کم کم متوجه شدیم معتاد شده آخه مادرم میگفت شبا تا دیروقت بیرون بود میرفت پیش دوستاش. شش سال طول کشید بعد بااصرار مادرم و بردن به کمپ ترک کرد البته آقای دکتر این بگم پدر ومادر عزیزم توی روستا زندگی می‌کنند داداشم گفت بروید فلان جا برام خواستگاری جواب نه دادند چند جا دیگه رفتن ، جواب نه بود. الان هم مورد مناسب پیدا شده البته بیرون از روستای خودمون اما خود داداشم امروز وفردا میکنه، میگه کی زن میگیره وقتی صحبت از زن گرفتن پیشش میکنیم عصبانی میشه به پدر و مادر گلم فحاشی میکنه که کلا بحث تموم کنیم، آقای دکتر پدر و مادرم خیلی حرص می خورند ناراحت هستند. آقای دکتر تورا خدا راه کار بگذارید جلوی پای ما تا بتونن به خوبی وخوشی این داداشم سروسامان بدهند، البته این و بگم سیگارهم می‌کشند اوایل خیلی کم ویواشکی اما بعد ازترک پیش همه وپشت سرهم… آقای دکتر خدا عمر باعزت بهتون بده جواب ما را زودتر بدین اگه سوالی داشتین بپرسین شايد من ننوشتم. باتشکر

مطلب پیشنهادی:  19سالمه عاشق دختری شدم، خانواده ام پا پیش نمی گذارند

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس برتر اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام بر شما خواهر مهربان من ابتدا از شما یک سؤال دارم :  آیا ازدواج برادری که بی مسئولیت و پرخاشگر است کار عاقلانه ای است ؟ همت شما بر ازدواج برادرتون هست اما ایشان اصلأ شرایط ازدواج را ندارند ، ورود به یک زندگی کار ساده ای نیست !

پور علی زاده برگزار کننده کارگاههای مهارت زندگی

کسی که حوصله ی خودش را هم ندارد چطور می خواهد با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کند .

شما او را به اجبار به کمپ برده آید که این خود کار درستی نبوده ، زمانیکه فرد معتاد خود با رغبت و رسیدن به بلوغ و رشد وارد ترک اعتیاد شود و ۳ سال دوره پاکی او طول بکشد از نظر ما او اعتیاد را ترک کرده ولی امکان عود و برگشت اعتیاد برادر شما بسیار زیاد است .

از طرفی ازدواج اجباری هم مشکل ساز است ، او الان تنها ست و این همه دردسر درست کرده حالا دختر مردم که با هزار امید به این زندگی می آید چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد ، جوابی برای او خواهید داشت !؟

آیا اصلأ برادر شما نیاز به ازدواج دارد یا شما فکر می کنید با ازدواج می توانید او را بسازید در حالیکه شخص قبل از ازدواج باید ساخته شده باشد .

برادر شما تا زمانی که از بحث ترک اعتیادش ۳ سال نگذرد ، مهارتهای زندگی را پیدا نکند و رغبت و نیاز به ازدواج نداشته باشد او را ترغیب به ازدواج نکنید .

مطلب پیشنهادی:  بروز اختلافات در دوران عقد

 

شاد و موفق باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین