آموزش آداب جلسات خواستگاری / جلسه اول آشنایی خواستگاری در خانه یا کافی شاپ ؟

شرایط مهم برگزاری مراسم خواستگاری در جلسه اول

 

خواستگاری یکی از مهم ترین قرارهای زندگی شماست که بسیاری از افراد تجربه زیادی درباره آن ندارند ، با خواندن این توصیه ها برای این شب مهم آماده گردید.

 

1. گفت و گو بعد از انجام خواستگاری رسمی از طرف خانوادها و تحقیق و آگاهی از بعضی شرایط که در مرحله تفحص به دست می آید، انجام گیرد نه در ابتدای آشنایی. یعنی گفت و گو باید در واپسین مراحل تحقیق و قبل از مراسم عقد انجام گیرد.

 

2. گفت و گو باید در فضایی آرام ، بدون ترس و فشار از سوی دیگران و خونسردانه انجام شود.

فضای گفت و گو در جلسه اول خواستگاری

باید ها و نباید های جلسه اول خواستگاری

3. هنگام رفتن به خواستگاری شیک، تمیز و معطر باشید و بهترین لباسهایتان را به تن کنید زیرا همیشه اولین دیدارها در ذهن ها باقی می مانند. افراد زیادی با این عقیده که فرد مقابل باید وضعیت زندگی آنها را بداند با لباس های نامناسب و نه چندان تمیز به خواستگاری می روند اما خواستگاری رفتن به این طریق صحیح نیست و خاطره خوشی به جا نمی گذارد.

 

4. اگر قبل از خواستگاری به علایق دختر خانم درباره رنگ و گل مورد علاقه پی بردید ، با خریدن این نوع گل او را مجذوب کنید اما برای اینکه شخصیتی وابسته از خود نشان ندهید ، در این کار افراط نکنید.

 

5. زمان صحبت با فرد مقابل در اولین جلسه تمام حرف هایتان را با صداقت و یکرنگی بیان کنید و متعهد شوید صحبت هایتان کاملاً از سر صدق و صفا باشد. در این مجلس ، مجسمه نباشید و تا حدی راحت بنشینید. صداقت در رفتار و گفتار، می تواند اضطراب شما را کاهش دهد.

 

صداقت در جلسه اول خواستگاری

توصیه های مهم برای جلسه اول خواستگاری

6. در تمام طول مراسم خواستگاری رفتارهای نامناسب و جلف نداشته باشید و با متانت و وقار خود را حفظ کنید . باید بدانید رفتارهای نامناسب و جلف، شما را بانشاط، سرزنده و اجتماعی نشان نمی دهد بلکه ذهنیت های بدی را رقم می زند.

مطلب پیشنهادی:  دختر ۱۹ ساله ام از ۱۶ سالگی عاشق پسر ۳۰ساله الکلی شده/ چکار کنم این عشق از سرش بگذره؟

 

7. در مراسم خواستگاری چشم های خود را کنترل کنید اجازه چشم چرانی به خود را ندهید فقط گاهی که احساس می کنید به شما نگاه می کند به او نگاه کنید تا احساس کند برای زیبائی او ارزش قائل هستید.

 

8. از لحاظ شرعی و چه از لـحاظ اجـتـماعی حد و مرز خود را حفظ کنید و تا زمانی که با او محرم نشده اید دست او را نگیرید و او را لمس نکنید.

 

9. فاصله تان باید با فرد مقابلتان نه آنقدر دور باشد که مجبور به بلند صحبت کردن باشید و نه آنقدر نزدیک که جسور به نظر برسید. این فاصله باید مناسب باشد.

 

10. کاملا روبروی یکدیگر ننشینید و کمی متمایل باشید طوری که برای دیدن یکدیگر مجبور باشید کمی سرتان را برگردانید. البته نباید از دید بیرون باشید و چهره یکدیگر را کامل نبینید.

 

طرز نشستن در جلسه اول خواستگاری

رعایت این نکات در جلسه اول خواستگاری ضروری است

11. هنگام صحبت کردن فرد مورد نظرتان، خوب گوش کنید و دقت نمایید تا مطالب گفته شده را به خاطر بسپارید و گاهی با بیان عباراتی مانند متناسب با صحبت های او «بله»، «عجب»، «چه جالب» و … نشان دهید که به حرف هایش دقت دارید. هنگام صحبت کردن سنجیده حرف بزنید وحراف نباشید و از این شاخه به آن شاخه نپرید.

 

12. اولین سۆال شما از فرد مقابل تان باید درباره معرفی و بیان گذشته او باشد . باید بدانید او هنگام معرفی خود بر نکاتی تکیه می کند که برایش مهم است. بعد از اینکه او خود را معرفی نمود شما نیز خود را معرفی کنید و به بیان گذشته تان بپردازید .

 

برای معرفی خود ، نام و نام خانوادگی، شغل، سن، شغل پدر و مادر، میزان تحصیلات ، وضعیت شغلی و تحصیلی و سنی دیگر افراد خانواده، شرایط زندگی خانوادگی و مسائل خاص زندگی تان در گذشته را بیان کنید.

مطلب پیشنهادی:  پرسش درباره مسایل جنسی در مراحل آشنایی پیش از ازدواج آری یا خیر ؟

 

13. به نمودها، مصادیق و مثال های عینی توجه کنید و تنها روی مفاهیم کلی بحث نکنید. با مثال هایی، طرف مقابل تان را در موقعیت های عینی و واقعی بگذارید.

 

موضوع صحبت ها در جلسه اول خواستگاری

طرز رفتار در جلسه اول خواستگاری

14. هر کس مطابق با ذهنیت و تصورات خود به سۆالات جواب می دهد بنابراین برداشت دیگران از یک مفهوم، با برداشت شما تفاوت دارد و عدم توجه به این نکته، در آینده مشکلاتی را سبب می شود پس بهتر است در چنین مواردی قبل از طرح سوال مورد نظر، ابتدا از طرف مقابلتان، در مورد این گونه مفاهیم توضیح خواسته و سپس سۆال اصلی را مطرح سازید.

 

15. جواب ها و کیفیت آنها، نوع شخصیت و دیدگاه های طرف مقابل شما را نشان می دهد و میزان رشد فکری و عقلی او را نمایان می سازد . پس برای اینکه به یک جمع بندی مناسبی برسید همه جواب ها را کنار یکدیگر قرار دهید.

 

16. اگر در موردی موضوع صحبتی طرف مقابل تان شک دارید ، موضوع را در قالب دیگری بپرسید و جواب ها را کنار یکدیگربررسی کنید.

 

17. جوگیر نشوید. وعده ها و قول هایی که در آینده نمی توانید آنها را انجام دهید را ندهید پس جو گیر نشوید و قول نابجا ندهید بلکه بگویید همیشه برای بهتر شدن زندگی مادی و معنویتان، تلاش خواهید کرد.

18. از زبان دیگر زنان زندگیتان مانند خواهر و مادرتان نقل قول نکنید .

 

حرف هایی که باید در جلسه اول خواستگاری بزنید:

نکاتی در مورد جلسه اول خواستگاری

19. خواستگاری در درجه اول، احترام و اکرام به جنس مۆنث است ، پس به داشته هایتان ننازید و فخر فروشی نکنید.

20. گفتگو را به سمت مسائل سـنگین و منفی مانند حوادث و رخدادهای جامعه نکشانید و گفتگو را ملایم و مثبت نگاهدارید. صحـبت درباره موضوعاتی سـنگین و منفی باعث از بین بردن لطف گفتگو و کاهش اشتیاق طرف مقابل خواهد شد و شما را فردی آگاه و روشنفکر نشان نمی دهد.

مطلب پیشنهادی:  سوالات خواستگاری از شخصی که سابقه ازدواج و طلاق دارد

21. زنان دوست ندارند در مورد مسائل جنسی با آنها صحبت کنید پس هیچگاه در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید. برخی از مردان به خاطر اینکه متفاوت به نظر برسند اما باید بدانید زن ها به دنبال قهرمان جنسی نیستند پس اگر در جلسه اول خواستگاری مسائل جنسی را مطرح کنید احساس راحتی و آرامش او را از بین می برید.

بنظر دخترم جلسه آشنایی داخل کافی شاپ باشه، شوهرم میگه مگه ما خونه زندگی نداریم؟! جلسه اول خواستگاری (آشنایی اولیه) در خانه یا کافی شاپ

سوال شما عزیز

برای دخترم خواستگار آمده و دخترم نظرشون اینه که دیدار داخل یک کافی شاپ یا رستوران باشه حالا شوهرم میگه برا چی مگه ما خونه زندگی نداریم که بریم کافی شاپ منم گفتم تو خونه اگه اوکی شد قدمتون به چشم ، الان که نا معلومه همین که دخترم میگه کار بهتریه حالا به نظرتون چه کار کنیم؟ تشکر بابت راهنماییتون

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس قبل ازدواج اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام و احترام

باید عرض کنم بهتر است جلسه ی اول دیدار و آشنایی در کافی شاپ باشد اما داخل پارک خیر .جلسه ی خواستگاری باید در منزل باشد ولی جلسه ی آشنایی و دیدار اولیه چون نمی دانیم به نتیجه برسد بهتر است در کافی شاپ برگزار شود .در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، شما می توانید در صورت تمایل جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با متخصص این رشته استاد پورعلیزاده مشورت نمایید. لطفا با هماهنگی از طریق شماره تلفن 09134118416 نوبت رزرو کنید، ما پذیرای شما مراجعین گرامی هستیم.

خوشبخت و شادکام باشید

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین