نحوه آموزش حجاب به دختران کودک و نوجوان

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس نوجوان در اصفهان

به تکلیف رسیدن دختر ۹ ساله و حجاب

سوال شما عزیز

دختری دارم ۹ساله است وچند روز دیگه به تکلیف میرسه‌.. خانواده شوهرم یعنی جاری هام حجاب نمیگیرن ولی خانواده ی خودم مذهبی مدام به دخترم میگن دیگه به تکلیف رسیدی باید روسری سر کنی و نماز بخونی . شوهر خواهرم میگه من دیگه به تو نامحرم هستم . دخترم از این موضوع ناراحت میشه و گاهی جیغ میزنه ومیگه چرا بهم میگن.منم نمیخام زده بشه لطفاً راهنماییم کنید که در برخورد با دخترم و دیگران چه واکنشی نشون بدم ممنونم. ممنونم لطف میکنید اجرتون با خدای مهربان

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده مشاور مذهبی نوجوان در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام و احترام دختر شما با داشتن خانواده ی مذهبی از جانب مادر و خانواده غیر مذهبی از طرف پدر شرایط سختی دارد و تحت فشار است. لطفآ با دخترتون رابطه بسیار صمیمانه ، دوستانه و عاقلانه داشته باشید و شرایط او را درک کنید جهت رزرو مشاوره حضوری یا تلفنی در این زمینه با استاد پور علیزاده میتوانید با شماره ( 09134118416 ) تماس بگیرید و نوبت مشاوره رزرو کنید.

به او بگویید تو می توانی انتخاب کنی حجاب داشته باشی یا نه اما ایمان داشتن و وصل بودن به خدا واقعا ارزشهایی دارد که زندگی های بدون خدا ندارد .

اطرافیان را به او نشان دهید که با وجود خدا در زندگیشان چقدر خوب و شاد زندگی می کنند و افرادی که اگرچه ممکن است ثروتمند هم باشند اما زندگی خوبی ندارند ، خداوند فرموده اگر من را فراموش کنید من هم شما را فراموش می کنم و معیشت شما را تنگ می گیرم .

مطلب پیشنهادی:  اگر به پسر ۱۰ ساله ام قول خرید کفش بدهم به اضطراب می افته

اگر مدتی خواست حجاب نداشته باشد با او کنار بیایید ، صبر پیشه کنید و دعا گویش باشید و با او در مورد مزایا ی حجاب و داشتن ایمان صحبت کنید .

سپاسگزارم

 

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس و مشاور مذهبی در اصفهان

چکار کنم دخترم اهل حجاب بشه؟ 

سوال شما عزیز

سلام ببخشید ی دختر داریم امسال به تکلیف میرسه وهر چی مادرشون بهش میگند ی روسری سرش کنه نمی کنه میگه دوست ندارم چون تا الان که به این سن رسیدند هیچ موقع سرشون نکردند حالا مشکل دارند می خواستم بی زحمت ی راه کار بهمون نشون بدید تا چکار کنیم؟؟؟

ممنون از توضیحاتتون در کانال که خیلی دقیق و عالی است

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس تربیت کودک و نوجوان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر گرامی باید عرض کنم هیچگاه ما نباید بدون زیر ساخت و به تفاهم رسیدن و توضیح در مورد چیزی کسی را مجبور به کاری کنیم از جمله همین مسئله ی حجاب. اگرچه خانواده باید روی حجاب تأکید داشته باشند اما نباید با بداخلاقی و توهین باشد .

افراد متشرع باید با خوش اخلاقی و بدور از تعصبات خشک به جنگ بی دینی و بدحجابی بروند و گرنه شکست می خورند. با اجبار نمی شود بچه را به طرف مذهب و حجاب آورد ، باید با فرزند رابطه ی صمیمی داشته باشید و محبوب قلب او شوید تا صحبت شما در او تأثیر داشته باشد و با گفتمان با او بر سر مسئله ی حجاب به راهکار منطقی برسید.

مطلب پیشنهادی:  ترس کودکان از تنهایی

موفق و سربلند باشید

.

.

با دختر بی حجابم چونه برخورد کنم؟

دخترم روسری سرش نمی کنه

دخترم چادر سرش نمی کنه

با نوجوان بدحجاب چطور رفتار کنیم؟

نحوه آموزش حجاب به کودکان

دخترم روسری سرش نمی کنه

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین