شوهرم بازنشسته شده و همش بهم غر میزنه

شوهرم بازنشسته شده و همش بهم غر میزنه

خانمی هستم ۵۶ ساله همسرم بازنشسته هستن. خیلی دقیق . ریز بین ، متوقع، کمی خسیس، عبوس…‌ عجول

برای کارهای خودشون. برای کارها و سوال های من دلدار اصلا دوست ندارن سوالی ازشون بکنیم. عید نوروز خونه خواهر و برادرانم دیدن رفتیم.

روز پنجم عید هم که شد رفتیم روستای شوهرم گفتم کاش بازدید میزاشتیم. و میرفتیم مسافرت وهنوز بعد ۵ ماه قبول نمی کنه یک روز برای بازدید اقوام بگذاریم. گفتند وقت هست. و هر سال به همین نحو… فقط دیدن میریم. همونم با ناز. و برا چی بریم؟ می‌گویند اصلا دوس ندارن کسی خونه مون بیاید . اگرم آمد. میخواهند زود تموم شه بروند

زن داداشم به من تیکه می اندازن.مثلا، کسی به خونت رفت و آمد نداره و… چکار کنم.؟ هر وقت بگم میخوام خونوادم را بگم. میگه برو هر کار میخوای بکن. من نیستم.😔 اگه به موبایلم زنگ بزنن و نشنوم و جواب ندهم . طلبکار هستن که تو هیچ وقت جواب نمی دهی.میگم آن‌وقت‌ها که جواب میدهم دیدید؟میگن همیشه باید بگوش باشی. و با پسرا میفتن به جونم چرا جواب ندادی. هر چی بگم نشنیدم ، قبول نمی کنن. اکثرا سر این موضوع بحث و اوقات تلخی میکنن. از وقتی تو ماشین سوار میشیم

به همه ی راننده ها و پارک کردن ها و همه چیز ایراد میگیرن. خیلی به وعده و ساعت اهمیت می‌دهند.و اگه دیر باشه برای رسیدن بموقع با سرعت و مارپیچی رانندگی میکنن. اگه چیزی بگم نارحت میشه و میگه تو همیشه مرا مقصر میدانی. فروشگاه که میریم سریع لیست خرید را جمع و جور میکنه .میره صف پرداخت.من دلم میخاد یک گردشی داشته باشم. همه چی را ببینم و سختم هست که برم دنبالشون . اگرم دیر برم عصبانی میشن.

مطلب پیشنهادی:  اختلاف بر سر مهریه درخواست یک دانگ از خانه پدر

بخوام کسی را دعوت به خونه بکنم . چ کنم.؟هیچگونه اختیاری در این زمینه ندارم.

همراهی نمی کنن. خیلی هم قهرو هستن . از کوچکترین مسئله ناراحت میشه. و قهر و تلافی سنگین می‌کنند.

معمولا با کسی کنار نمیان. الان در یک شرکت مشغول هستن. دائم می‌گویند. اونجا با ارزش های من نمیخونه. و وقتش زیاده و … دلیل میارن که باید نروم سر کار . واین چندمین مورد هست که از کار جدا میشن.؟ اگه تو خونه باشن بسیار دست و پای مرا می‌بندند حتی وقتی با تلفن صحبت کنم . بسیار تذکر می‌دهند بلند صحبت میکنی . اگه برم تو اطاق . میگن قایم شدی.و حرف زدی. زیاد حرف میزنی و ایراد زیاد برای همین دوست دارم اکثرا مشغول باشن. وبرن سر کار ولی خودشون می‌گویند ۳۰سال رفتم صبح زود دیگه حال ندارم. ولی تو خونه هم خیلی دست و پای مرا میبندند

 

با سلام و عرض ادب 🌷

 

مسئله ای که شما دارید سندرم بازنشستگی است .

کارمندانی که یاد گرفته بودند سر ساعت خاص سر کار بروند و برگردند الان این مانع برداشته شده و دوست دارند در خانه استراحت کنند .

شما ۳۰ سال با این مسائل روبه رو بوده آید و در صدد بر طرف کردن آن بر نیامده آید ، اگر در جوانی رفع نشود در دوران پیری به سختی خواهید افتاد .

اطرافیان نباید حرفهایی بزنند که حال زندگی شما را بدتر کند .

با شرایط زندگی تون به مثبت‌های آن نگاه کنید ، ورزش کنید .

گاهی یه شاخه گل برای خود بخرید ، یک فنجان چایی برای خود بریزید و با لذت میل کنید .

مطلب پیشنهادی:  وسواس همسر در مسائل جنسی

بهترین میوه را برای خود انتخاب کنید ، زبان طنز و شوخی داشته باشید با این کارها چرخهای زندگیتان روغن کاری می شود .

زنانی که همسرانشان سندرم بازنشستگی دارند از بودن همسر در خانه می خواهند فریاد بزنند و افسردگی و خستگی و بی خوابی در آنها ایجاد می شود ، زنان شاغل کمتر این احساس را دارند .

این مردان بازنشسته در خانه احساس مفید بودن نمی کنند و دچار بیماریهای جسمی و روحی می شوند لذا باید در تکاپوی شغلی برای خود باشند .

 

سلامتی و بهروزی شما آرزوی ماست 💞

بهترین دکتر روانشناس اصفهان_ روانشناس خوب اصفهان

پورعلیزاده‌ روانشناس اصفهان

پور علیزاده پورعلی زاده  پور علی زاده

روانشناس اصفهان مشاوره اصفهان

مشاوره پیش از ازدواج اصفهان _ مشاور مذهبی اصفهان

کانال مشاوره در ایتا کانال‌ روانشناسی در ایتا

آموزش درمان اضطراب _ آموزش درمان وسواس _ آموزش درمان افسردگی

pouralizadeh  poralizade

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین