ترس از ممدقلی ، روش کمک به ترس کودکان

پرسش از استاد پورعلیزاده بهترین روانشناس کلینیک اصفهان

 

ترس از ممدقلی

دندانقروچه ، با ترس شدید کودکم چه کنم؟ چگونه ترس های کودک را کاهش دهیم؟ بهترین روش برخورد و برطرف کردن ترس های کودکان

سوال شما مادر عزیز

 

.سلام اقای دکتر ممنون از راهنماییهای خوبتون من تقریبا تمام ویسهای شما رو گوش میدم و خیلی تو زندگیم ب دردم خوردن

جناب دکتر دختر ۴ ساله دارم . دو ماه پیش توسط یکی از دخترهای همسایه مورد ترس و وحشت شدیدی قرار گرفته دختر همسایه که ده سالشه با گوشی تلفن ممد قلی که یک شخصیت ترسناکی هست و تلفنی میگه ‌ ک میام بچه ها رو میزارم تو گونی میبرم و ادرس میگیره ک زود بیاد روبه دختر ما نشون داده از. اون موقع تا حالا دختر ما استرس اضطراب وحشتناکی گرفته و فقط از ممد قلی حرف میزنه هرچی بهش میگیم ک دروغه و الکی باور نمیکنه شب ها تا صبح دندون قروچه میره و تو خواب گریه و ناله میکنه بیدارش ک میکنیم میگه مند قلی اومده بود من و ببره روزها ناخن میجوه و تنهایی دیگ تو اتاق و حتی دسشویی نمیره دیگه تنها جایی نمیمونه اشتهاش کم شده و کلا خیلی مضطربه .لطفا راهنماییمون کنید

سپاس فراوان از لطف و عنایت شما

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خانواده در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید .

 

پاسخ دکتر پور علیزاده روانشناس خوب اصفهان

ترس از ممد قلی

دندان قروچه در خواب

با ترس کودکم چه کنم ؟

چگونه ترس کودکان را کاهش دهیم ؟

مطلب پیشنهادی:  دختر ۳ ساله خجالتی و اعتماد به نفس پایین هست

بهترین روش برای برطرف کردن ترس‌های کودکا

با سلام و احترام  در کودکان ۲-۵ ساله ترس‌هایی وجود دارد که کاملأ طبیعی است مثل ترس از دستشویی رفتن ، ترس از مکانهای تاریک ، ترس از تنها خوابیدن ، ترس از رعد و برق ، ترس از صداهای بلند ، ترس از سایه اشیاء داخل اتاق مثل ترس از سایه چوب لباسی داخل اتاق …

ترس از آدمهای بد مثل مورد فرزند شما که از ممد قلی می ترسد ، ترس از روح ، ترس از مردن که اگر بمیرم پدر و مادرم چه کنند ؟!

ترس از تنها ماندن در خانه .

 

استاد پور علیزاده

روانشناس کلینیک روانشناسی در اصفهان

یکی از مهمترین راهها دور کردن فرزندتون از شرایط استرس زا است ، اگر از اتاق تاریک می ترسد روشنایی اتاق را زیاد کنید ، آیه نیامده هنگام خواب اتاق تاریک باشد .

 

راهکار دوم : از آدمی که او را از چیزی ترسانده دور شود و خود او به فرزندتان بگوید چیزی که گفته الکی بوده و واقعیت ندارد .

 

راهکار سوم : با تلقینهای مثبت روحیه فرزند خود را تقویت کنید مثل تو پسر یا دختر شجاعی هستی ، می دانم می توانی بر این ترس غلبه کنی و کنار بگذاری ، هیچ گاه به او ترسو نگویید .

راهکار چهارم : دادن الگوی مناسب به فرزندتان ، در داستانها فارسی مثل رستم ، قهرمان‌های شجاع تاریخ

راهکار پنجم : ممکن است فرزند شما دچار بیماری باشد مثل اختلال غدد ، ترشحات اضافی که روی سیستمهای بدن اثر می گذارد و باعث ترس کودک می شود ، بهتر است توسط دکتر غدد بررسی شود .

مطلب پیشنهادی:  دخترم به خواستگارهاش جواب منفی میده/ بخاطر خانه و زندگی ما خجالت میکشه/ اعتماد به نفس پایین

راهکار ششم : گاهی بنیه ی بدنی بچه در اثر کم غذایی ضعیف شده و موجب ترس می شود ، به او بگویید برای اینکه شجاع شوی باید بیشتر غذا بخوری .

راهکار هفتم : هیچ گاه ترس او را مسخره نکنید و دست کم نگیرید ، حرفهایی چون تو دیگه شورش را درآوردی ، هیچ دیونه ای توی کمد قایم نمیشه … به او نزنید

راهکار هشتم : با او در مورد ترس حرف بزنید ، کلمات اگر درست بکار رود معجزه می کند ، با این کار انرژی او تخلیه می شود .

راهکار نهم : اگر از چیزی مثلأ سگ می ترسد او را ناگهانی با آن مواجه نکنید ممکن است یکسال طول بکشد تا به این ترس غلبه کند .

راهکار دهم : به او یاد دهید ترسش را اندازه بگیرد مثلأ ترس تو از ۱-۱۰ چه اندازه است ؟ شجاعتت را زیاد کن حالا ببین چقدر کمتر شده است .

راهکار یازدهم : باید باور داشته باشید چیزی که فرزند شما از آن می ترسد روح و جسمش را اذیت می کند و شما باید به فرزندتان بیاموزید که با آن مبارزه کند ، پند و اندرز ، مقایسه با دیگران ، بی اهمیت جلوه دادن موضوع به حل مشکل کمکی نمی کند ، بر طرف شدن ترس نیاز به زمان دارد .

از پرسش شما متشکرم

مشاوره روانشناسی در سایت پور علی زاده

مشاوره روانشناسی در سایت پورعلی زاده

مشاوره روانشناسی در سایت پور علی زاده

تربیت کودک – کودک و نوجوان

پیشنهاد متخصص کودک به شما

با_بیزاری_نوجوان_از_مدرسه_رفتن_چگونهبا بیزاری نوجوان از مدرسه رفتن چگونه برخورد کنیم؟ کودک لجبازکودک لجباز ✔️ علل و راهکارهای روانشناسی پرخاشگری کودکان-Kبا کودک پرخاشگر چگونه برخورد کنم؟ با_کودک_سه_ساله_ام_چگونه_برخوردبا کودک سه ساله ام چگونه برخورد کنم؟ کودک حواس پرت و فراموش کاربا کودک حواس پرت و فراموش کار چگونه برخورد کنیم؟ با_کودک_کم_توجه_چگونه_برخورد_کنیم؟با کودک کم توجه چگونه برخورد کنم؟ س ک س نوجوان در غروب عاشقانهسکس نوجوان | چگونه از بارداری جلوگیری کنیم، پدر سخت گیر جدی

مطلب پیشنهادی:  نحوه برخورد با کودکی که فیلم مبتذل دیده

بی انضباط سست حجاب لجبازی دروغگویی بی انگیزه تحصیل از هر راهی وارد شدم

بینظم, شلخته, نوجوان بی نظم

ترس از ممد قلی

دندان قروچه در خواب

با ترس کودکم چه کنم ؟

چگونه ترس کودکان را کاهش دهیم ؟

بهترین روش برای برطرف کردن ترس‌های کودکان

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین