راه حل مذاکره بر سر مسایل اعتقادی مثلا اختلاف در مورد کاشت ناخن

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

 

_ راه حل مذاکره بر سر مسایل اعتقادی مثلا اختلاف در مورد کاشت ناخن

سلام وقتتون بخیر.اول اینکه تشکرکنم بابت اینکه سوالم رو گذاشتید داخل کانال. اینکه من مساله ناراحتی خودم یک بحثه که خدا خیر به اقای دکتر پور علی زاده بده که جواب دادند. مساله دخترم هم که از اینکه کاشت بزنه و غسل و وضوش مشکل داشته باشه یک بحثه. میگه من بخاطر تو وخودم ک میترسم غسلم مشکل داشته باشه کاشت نمیرم ولی چیکارکنم ک سراین مسئله زندگیم ب مشکل نخوره؟چجوری باشوهرم حرف بزنم ک قانع بشه.من چون اقای دکتر علمش رودارن ومقیدبه اموردینی هستن گفتم بپرسم. ممنون میشم جوابما بدید

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس مذهبی اصفهان را در متن زیر بخوانبد و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام بر شما مادر مهربان با تمام احترامی که برای شما مادر گرامی قائلم اما باید عرض کنم شما باید دست از این کنترل روی زندگی فرزندتون بردارید و اگر ایشان را به عنوان داماد پذیرفتید اجازه دهید آنها در همه ی مراحل زندگی ، خود تصمیم گیرنده باشند . شما تربیت و زحمت بزرگ کردن فرزند خود را کشیده آید و دیگر بار مسئولیت از روی دوش شما برداشته شده است .

این مسئله کاملأ سلیقه ای است و اگر در آینده زندگی آنها دچار آسیب شود از چشم شما می بینند ، بگذارید بچه ها آزمون و خطا کنند و طبق سلیقه ی خود عمل کنند و شما هیچ مسئولیت شرعی ، عرفی و قانونی ندارید .

مشاوره با استاد پور علی زاده در کانال ایتا

مطلب پیشنهادی:  از شوهرم خسته شدم / راه تسخیر قلب شوهر دوری از نق زدن و درگیری است

و اما برسیم به اصل ماجرا ، بین زن و شوهر بر سر مسیله ای اختلاف پیش آمده چطور آن را مدیریت کنند :

_ گفتمان در مکان مناسب ، زمان مناسب و بیان مناسب :

در زمان مناسبی که تنها هستند در مکانی مناسب با آرامش و بیان با محبت ، بدون تهدید ، تحقیر ، توهین مسیله را بررسی کنند و به یک نتیجه و جمع بندی برسند اصولأ بنده معتقدم کسی که به کاشت ناخن اقدام می کند قطعا از لحاظ مذهبی ضعیف است چون تمام نمازها و غسل‌های او دچار اشکال می شود و شخص مقابلی که فرد مذهبی است در مقابل آن گارد می گیرد .

تالار گفتگوی اصفهانی ها

حال که چنین اختلافی بین دختر و داماد شما پیش آمده باید آنها با هم صحبت کنند یا آقا از خواسته ی خود می گذرد بخاطر حفظ شرائع دینی یا خانم از قید مذهبی خود می گذرد و تسلیم خواسته ی آقا میشود .

البته پیشنهادی که بنده برای این دختر عزیز دارم اینست که همان ناخن‌های زیبایی که خداوند به شما عطا فرموده را بگذارید بلند شود و حالتش بدهید ، مانیکور کنید و برای همسرتون هر روز یک لاک خوش رنگ بزنید و موقع نماز هم پاکش کنید .

خوشبخت و شاد باشید .

 

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین