نگرانی ها و پرسش های فرزندان طلاق برای ازدواج

پرسش های فرزندان طلاق برای ازدواج

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس پیش از ازدواج

در خواستگاری چه زمانی به خانواده دختر بگویم که پسرم فرزند طلاق است؟ مشکلات ازدواج فرزندان طلاق

سوال شما عزیز

سلام استاد ۱۰ سال پیش از همسرم جدا شدم و با پسرم زندگی میکنم . من الان چند وقتی است که برای پسرم میرم خواستگاری ولی وقتی تماس میگیرم با خانواده دختر نمیگم جدا شدم و پسرم فرزند طلاق است و اگر جلسه دیدار حضوری هم داشته باشیم حرفی نمیزنم . پسرم میگه اگر به جلسه دوم رسیدیم اونموقع بگو !

حالا بنظر شما من چه موقعی باید این موضوع را با خانواده دختر درمیون بزارم؟

لطفا پاسخ استاد پورعلی زاده روانشناس قبل ازدواج در اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام و احترام اینگونه مسایل بهتر است در جلسه ی سوم گفته شود .این مشکل را تمام فرزندان طلاق دارند و در روند خواستگاری مشکل ایجاد می کند .

فکر می کنند آنها این آسیب را وارد زندگیشان می کنند ، در حالیکه اغلب آنها بچه های با محبتی هستند و بسیار تلاش در حفظ زندگی خود دارند و از فروپاشی زندگی ممانعت می کنند .

باید نقاط قوت ایشان را در نظر بگیرید و با مراجعه به مشاور کیس بررسی شود اگر اختلالی وجود نداشت و از لحاظ روحی و روانی سالم بودند هیچ مشکلی نیست و مانند بقیه فرزندان ما هستند آنها چون از نعمت پدر یا مادر یا هر دو محروم بودند به دنبال تشکیل کانون گرم خانوادگی هستند و بهتر از دیگران قدر زندگی را می دانند .

مطلب پیشنهادی:  خواستگارم نماز نمیخونه

البته اگر جلسه ی سوم هم بگویید ممکن است شکایت کنند که چرا زودتر نگفتید و ما اگر می دانستیم جواب منفی می دادیم شایستگی های پسر یا دختر باید بررسی شود و شما در جلسه ی سوم مطرح کنید و در پاسخ اعتراض آنها بفرمایید زودتر نگفتیم چون شما شاید عجله می کردید و نظر منفی می دادید بدون اینکه شناختی در مورد پسر ما پیدا کرده باشید .

با آرزوی خوشبختی عزیزان شما

.

پرسش های فرزندان طلاق برای ازدواج

سوالات فرزندان طلاق برای ازدواج

راهنمای فرزندان طلاق برای ازدواج

مشکلات فرزندان طلاق برای ازدواج

نگرانی ها و پرسش های فرزندان طلاق برای ازدواج

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین