روس آموزش حجاب و نماز به دختر ۹ ساله

پاسخ استاد پورعلیزاده روانشناس خوب اصفهان

راهکار آموزش حجاب و نماز به دختر ۹ ساله

سوال شما عزیز

سلام و عرض ادب خدمت اقای پورعلی زاده بهترین مشاور اصفهان . بنده دختری دارم ۹ساله وچند روز دیگه به تکلیف میرسه‌.. خانواده شوهرم یعنی جاری هام حجاب نمیگیرن ولی خانواده ی خودم مذهبی مدام به دخترم میگن دیگه به تکلیف رسیدی باید روسری سر کنی و نماز بخونی . شوهر خواهرم میگه من دیگه به تو نامحرم هستم. دخترم از این موضوع ناراحت میشه و گاهی جیغ میزنه ومیگه چرا بهم میگن …منم نمیخام زده بشه لطفاً راهنماییم کنید که در برخورد با دخترم و دیگران چه واکنشی نشون بدم ممنونم. ممنونم لطف میکنید اجرتون با خدای مهربان

 

لطفا پاسخ استاد پورعلیزاده مشاور مذهبی اصفهان را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید.

با سلام و احترام دختر شما با داشتن خانواده ی مذهبی از جانب مادرو خانواده غیر مذهبی از طرف پدر شرایط سختی دارد و تحت فشار است. لطفآ با دخترتون رابطه بسیار صمیمانه ، دوستانه و عاقلانه داشته باشید و شرایط او را درک کنید .

به او بگویید تو می توانی انتخاب کنی حجاب داشته باشی یا نه اما ایمان داشتن و وصل بودن به خدا واقعا ارزشهایی دارد که زندگی های بدون خدا ندارد .

اطرافیان را به او نشان دهید که با وجود خدا در زندگیشان چقدر خوب و شاد زندگی می کنند و افرادی که اگرچه ممکن است ثروتمند هم باشند اما زندگی خوبی ندارند ، خداوند فرموده اگر من را فراموش کنید من هم شما را فراموش می کنم و معیشت شما را تنگ می گیرم .

مطلب پیشنهادی:  خشونت خانگی والدین با فرزندان / شوهرم فرزندمون را مرتب کتک میزنه چکار کنم؟ 

اگر مدتی خواست حجاب نداشته باشد با او کنار بیایید ، صبر پیشه کنید و دعا گویش باشید و با او در مورد مزایا ی حجاب و داشتن ایمان صحبت کنید .

سپاسگزارم

 

پرسش از استاد پورعلیزاده روانشناس مذهبی شهر اصفهان

با سستی دخترم در حجاب و نماز چه کنم؟

سوال شما عزیز

سلام وخسته نباشیدمشکلی که دارم ما از یک خانواده مذهبی هستیم دراصفهان زندگی میکنیم شغل همسرم …….. وخودم خانه دار هستم پسر بزرگم ازدواج کرده که خانواده عروسم هم از خانواده مذهبی هستن دخترم بسیار حجاب زیبایی داشتن وخودشان هم حجابشون را انتخاب کرده بودن وما درحجابش اصلا دخالتی نداشتیم ولی متاسفانه از بعد از اغتشاشات حجاب دخترم خیلی شل شده ومیشه گفت تا حدودی هم اعتقاداتش را از دست داده هر کار هم میکنم با زبان نرم وخوش هم فایده نداره لطفا بفرمایید چیکار کنم ایشون سال آخر دبیرستان هستن ورشته شون تربیت بدنی هست ۱۸سالشون ولی متأسفانه بعد از اغتشاشات حجاب مدرسه به علت عدم مدیریت مدرسه خیلی افتضاح شده درضمن دخترم نسبت به نمازشون هم سست شدن ایشون دررشته خودشون بسار موفق هستن ودختر بسیار اجتماعی ومهربان هستن ولی متاسفانه تا درمورد حجاب ونماز باهاشون حرف می‌زنیم حسابی عصبی میشن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید موفق وپیروز برقرار باشید

 

لطفا پاسخ استاد پور علیزاده روانشناس مذهبی خانواده را در متن زیر بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید

با سلام بر شما مادر گرامی باید عرض کنم رشته ی تحصیلی و طیف افرادی که به آن رشته ملحق می شوند و نوع حجاب آنها بسیار مؤثر است هر چه سن بچه ها بیشتر می شود تأثیر اجتماع روی آنها بیشتر میشود .

مطلب پیشنهادی:  پسر نوجوانم با من مادر بدرفتاری میکنه، چگونه برخورد کنم؟

امیر المؤمنین ع در مورد حساسیت و اهمیت تربیت در دوران نوجوانی فرمودند : قلب نوجوان مانند زمین مساعدی است که هر چه در آن بکارید درو می کنید 

_ دوران نوجوانی فرصتی زودگذر است

_ در این دوران نوجوان به شیطان بسیار رو می آورد

پس پدر و مادر و خانواده باید پناه گاه خوبی برای او باشند .

 

شما مادر عزیز به نکات زیر توجه فرمایید : 

۱) از در نصیحت و دستور وارد نشوید ، بیش از حد او را نصیحت نکنید ، این را نپوش ، اینجا نرو …. چرا که او می خواهد استقلال داشته باشد و حساس و لجباز می شود او می خواهد کاری که خودش دوست دارد را انجام دهد .

۲) نوجوان را وارد مسایل و بحثهای خانوادگی کنید ، از او نظر خواهی کنید و در کنار خود قرار دهید

۳) با ملایمت و دوستانه رفتار کنید ، به او بگویید بیا با هم فکر کنیم

۴) با دیگران او را مقایسه نکنید ، نگویید ببین عروسمان چه حجاب خوبی دارد ولی حجاب تو خوب نیست ! این جملات سم واقعی است .

۵) شخصیت نوجوان را حفظ کنید و به او احترام بگذارید ، نگویید از این لباس پوشیدن خجالت نمی کشی !

۶) او را رها نکنید ، گاهی والدین وقتی می بینند فرزندشان به فرمانشان نیست رهایش می کنند و این خطای بزرگی است ، در مقابلش نایستید در کنارش باشید ذهن نوجوان آزمون و خطا می کند و می خواهد راه را پیدا کند .

۷) شما دیندار واقعی باشید تا از شما الگو بگیرد و بیاموزد چون او نکته سنجی و رفتار سنجی می کند

مطلب پیشنهادی:  نحوه آموزش حجاب به دختران کودک و نوجوان

۸) با ملایمت و صبر و احترام با او برخورد کنید ، این دوران در بعضی بچه ها همراه سرکشی است .

این اتفاقات می افتد و نیاز به بردباری والدین دارد .

 

پیروز و سربلند باشید

دیگر مطالب مشابه
مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین